منتظر انتشار یک بازی جدید از مجموعه بزرگ پلی استیشن نباشید


سونی اعلام کرده است که بازی های سری اصلی را تا پایان سه ماه اول سال 2025 عرضه نخواهد کرد.

سونی اخیرا Helldivers 2 را منتشر کرده است و قصد دارد تا Stellar Balde، Rise of the Ronin و ریمستر Until Dawn را تا پایان سال 2024 منتشر کند. در حالی که استودیوهای بازی سونی همچنان در حال توسعه بازی‌های انحصاری برای پلی‌استیشن 5 هستند، اما تا کنون می‌توانستند. گفتنی است که نیمه اول عمر کنسول تقریبا به پایان رسیده است، سرعت انتشار آثار انحصاری سونی کاهش یافته است و تنها بازی انحصاری این پرچمدار، کنسول فقط Marvel's Spider-Man 2 است.

حالا همانطور که خیلی ها انتظار داشتند، سونی اعلام کرد تا یک سال دیگر خبری از عرضه بازی های مبتنی بر مجموعه های بزرگش برای پلی استیشن 5 نخواهد بود. در جلسه گزارش مالی اخیر سونی، هیروکی توتوکی، مدیر عامل و مدیر مالی گروه سونی، گفت که قصد ندارد تا آوریل 2025 (آوریل 1404) بازی هایی را از مجموعه های اصلی موجود خود منتشر کند. وی در این باره گفت:

با توجه به نرم افزارهای اختصاصی، هدف ما تمرکز بر تولید آثار با کیفیت بالا و توسعه بازی های خدماتی زنده است. با این حال، با توجه به پروژه های بزرگی که در حال حاضر در حال توسعه هستند، ما قصد نداریم بازی های جدیدی را از فرنچایزهای اصلی خود مانند God of War Ragnarok و Marvel's Spider-Man 2 در سال مالی آینده منتشر کنیم.

پیتر پارکر و مایلز مورالس در Marvel's Spider-Man 2

Helldivers 2 اولین بازی انحصاری سونی در سال 2024 با کیفیت خوب و عملکرد تجاری بود. Rise of the Ronin و Stellar Blade به ترتیب در 22 مارس (3 آوریل 1403) و 26 آوریل (7 مه 1403) منتشر خواهند شد و نسخه بازسازی شده Until Dawn تا پایان سال 2024 عرضه خواهد شد. رسماً اعلام شده است. که Death Stranding 2: On the Beach در سال 2025 منتشر خواهد شد.

بخوانید  تبدیل کارت گرافیک RTX 4090 به تجهیزات هوش مصنوعی در چین

البته به گفته هیروکی توتوکی به نظر نمی رسد که این اثر در سه ماهه اول سال 2025 منتشر شود.طبق اطلاعاتی که چندی پیش در جریان هک استودیو Insomniac Games به دست آمد، این احتمال وجود دارد که بازی Marvel's Venom همچنین در سال 2025 منتشر خواهد شد، اما هنوز به طور رسمی فاش نشده است. سونی در جلسه گزارش مالی خود تأیید کرد که کنسول پلی استیشن 5 تا 31 دسامبر 2023 (10 ژانویه 1402) 8.54 میلیون دستگاه فروخته است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر