مراحل و مدارک انحلال انواع شرکت ها ثبت آسان

برای انحلال شرکت با مسئولیت محدود باید مراحل خاصی را طی کنید اما توجه داشته باشید که این مراحل مشابه شرکت های با مسئولیت محدود است و تنها در چند مورد بسیار کوچک با هم تفاوت دارند.

  • اصل صورتجلسه تصفیه شرکت که به تایید کلیه شرکاء و مدیر تصفیه رسیده باشد.
  • آخرین مجله رسمی که اطلاعیه های شرکت در آن منتشر می شود.
  • فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه در صورت انتخاب خارج از شرکا.
  • تسلیم سند ثبت جهت ارسال اخطاریه به صاحبان سهام در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده با اکثریت سهامداران تشکیل شود.

از زمان انتخاب مدیر تصفیه، وظایف و اختیارات مدیران شرکت منحل شده و مدیر تصفیه نماینده شرکت منحله و منحل شده محسوب می شود.

مدارک لازم جهت ثبت انحلال شرکت با مسئولیت محدود:

مدارک مورد نیاز برای انحلال سهام خاص:

  • اصل صورتجلسه تصفیه شرکت که به تایید کلیه شرکاء و مدیر تصفیه رسیده باشد.
  • آخرین ژورنال رسمی شرکت
  • فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه که هر بار از بین سهامداران انتخاب می شود.
  • اصل روزنامه کثیرالانتشار حاوی دعوت از شرکا در صورت تشکیل مجمع با اکثریت شرکاء.

ممکن است به دلایلی مانند ادغام کسب و کار خود با سایر مشاغل، راه اندازی یک کسب و کار جدید و غیره به کسب و کار خود پایان دهید. در این شرایط شرکا به مدیریت بدهکارند ثبت شرکت و مؤسسات غیرتجاری نسبت به تکمیل مراحل ثبت قانونی انحلال شرکت و انتشار این امر از طریق آگهی در روزنامه رسمی و در تیراژ گسترده اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت انحلال شرکتها

2. صورتجلسه را در سامانه بارگذاری کنید

مدیر تصفیه پس از انحلال شرکت و درج آگهی انحلال در روزنامه رسمی، باید به سایت اداره امور مالی مراجعه و اظهارنامه انحلال شرکت (اظهارنامه 114 و 116) را تکمیل و به مالیات ها تسلیم کند. تعیین نرخ مالیات شرکت غیرفعال ها میزان مالیات شرکت پس از تسلیم اظهارنامه و بررسی توسط کارشناس مربوطه تعیین می شود و رقم قابل پیش بینی برای این امر وجود ندارد.

بخوانید  چه فیلم هایی برای تماشای آخر هفته: از مروارید تا خوک

1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

* صورتجلسه مجمع انحلال شرکت به همراه سایر مدارک باید حداکثر ظرف مدت 5 روز از تاریخ تشکیل مجمع به اداره ثبت شرکت ارسال و پس از ثبت در دفاتر شرکت و امضای نماینده آن شرکت، شرکت اقدام خواهد کرد. منحل شود.

عدم فعالیت مؤسسه مطابق با اهداف تعیین شده، ورشکستگی مؤسسه، انقضای مدت فعالیت مؤسسه و موارد دیگر از دلایل اصلی انحلال مؤسسه توسط مرجع قضایی است. تصمیم مجمع عمومی مبنی بر انحلال و وقوع یکی از شرایطی که اساسنامه در مورد انحلال پیش بینی کرده است را انحلال اختیاری شرکت نیز می گویند.

شرکت ها اعم از تجاری یا غیر تجاری (مانند موسسات) می توانند به دلایل داوطلبانه یا اجباری فعالیت خود را متوقف کرده و منحل شوند.

با مراجعه به سامانه دفاتر ثبت، صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده را ثبت و جهت درج اطلاعات مراحل موجود در سامانه را انجام دهید.

اسناد تصفیه شرکت با مسئولیت محدود:

  • ارائه عکس شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و شرکا و مدیران تصفیه
  • آگهی ثبت شرکت در روزنامه های رسمی با آخرین تصویر روزنامه تغییرات شرکت
  • اصل صورتجلسه مجمع عمومی با امضای کلیه اعضاء و مدیر تصفیه.
  • اصل وکالت در صورتی که شرکت دارای وکیل یا نماینده قانونی باشد

پس از بررسی پرونده توسط کارشناس مرجع ثبت شرکت ها در صورت احراز کلیه شرایط قانونی و تکمیل مدارک، مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری نسبت به ثبت انحلال شرکت و متقاضی اقدام خواهند کرد. در سامانه اداره ثبت شرکت ها اعلام می شود که اداره ثبت شرکت ها نسبت به پرداخت هزینه های قانونی مربوط به ثبت انحلال شرکت، امضای اسناد مربوطه و دریافت اسناد اقدام می نماید.

3. ارسال صورتجلسه مجمع عمومی به همراه سایر مدارک

ثبت انحلال شرکت ها مانند هر فعالیت قانونی دیگری مستلزم ارائه مدارک لازم است. این اسناد ممکن است برای هر شرکت متفاوت باشد. شما می توانید با سامانه ثبت و رهگیری انحلال شرکت آسان ثبت پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و انحلال شرکت خود را ثبت نمایید.

بخوانید  تریلر معرفی Dragon's Dogma 2

یک تجارت ممکن است به دلایل مختلف ورشکست شود. اما انحلال همیشه به معنای پایان کار نیست.

مدارک مورد نیاز برای ثبت انحلال موسسه:

  • اصل صورتجلسه تصفیه شرکت که به تایید کلیه شرکاء و مدیر تصفیه رسیده باشد.
  • فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا
  • فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه در صورت انتخاب خارج از شرکا.
  • آخرین مجله رسمی که اطلاعیه های موسسه در آن منتشر می شود.

پس از این مرحله باید سوابق انحلال شرکت در روزنامه رسمی کشور و روزنامه کثیرالانتشار مربوط به اطلاعیه های شرکت اعلام و به اطلاع عموم برسد. مدیر تصفیه از این پس کلیه اقداماتی را که با هدف انحلال تجارت شرکت، وصول بدهی های شرکت و پرداخت دیون و تعهدات شرکت در قبال اشخاص خارج از شرکت، سهامداران و شرکا انجام می شود، انجام خواهد داد و به عنوان نماینده شرکت منحل شده و در حال انحلال است.

  • تبصره : پس از انحلال شرکت در کلیه آگهی ها و اوراق و نوشته ها و اسناد شرکت باید بعد از نام شرکت کلمه در حال تصفیه قید شود.

4. تایید و امضای نهایی اسناد

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

اسناد تصفیه شرکت سهامی خاص:

  • درج آگهی در روزنامه رسمی مربوط به ایجاد و شروع فعالیت شرکت و همچنین آخرین تغییرات شرکت
  • ارائه عکس کلیه شناسنامه ها و کارت ملی مدیران و بازرسان و مدیر تصفیه
  • اصل صورتجلسه مجمع عمومی که به طور فوق العاده قید و به امضای کلیه شرکاء و شرکا و بازرسان و مدیر تصفیه رسیده باشد.
  • در صورت داشتن نمایندگی رسمی شرکت، اصل وکالتنامه را ارائه دهید

به لطف سامانه ثبت و پیگیری انحلال شرکت های ثبت آسان، می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن انحلال شرکت خودت عمل کن با رعایت راهنمای ثبت و انحلال شرکت می توانید این روند قانونی را به راحتی طی کنید. شما می توانید با کمک و پشتیبانی تیم ثبت آسان، فرآیند انحلال شرکت را تکمیل کنید. برای انحلال شرکت سهامی خاص مهلت 3 روزه در نظر گرفته شده است که در صورت انقضای این مهلت باید مراحل را از ابتدا شروع کنید.

بخوانید  نرخ فریم بازی Star Wars Jedi: Survivor با مد DLSS 3 را دو برابر کنید

می توان گفت مدارک مورد نیاز برای تکمیل انحلال بسته به نوع شرکت ها تفاوت هایی دارد. به عنوان مثال مدارک مورد نیاز برای دو شرکت با مسئولیت محدود و یک شرکت سهامی خاص به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز برای انحلال شرکت تضامنی:

  • اصل صورتجلسه تصفیه که به تأیید کلیه شرکاء و مدیر تصفیه رسیده باشد.
  • شناسه های شریک
  • مدارک ثبت شرکت

مراحل انحلال شرکت

وکلا صرفه جویی آسان در تهران و متقاضی در شهرستان ها با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به انحلال شرکت یا موسسه اقدام می کنند.

گزارش پایان اطلاعیه

مالیات تصفیه شرکت چگونه محاسبه می شود؟

مدارک مورد نیاز برای استفاده از سیستم تصفیه

رونوشت صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت که تصمیم به انحلال شرکت و تعیین مدیر تصفیه که به امضای شرکاء و سهامداران شرکت و مدیر تصفیه رسیده است باید به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود. توسط دفاتر پست انتخاب شده و توسط پست اصلی. پس از گذشت 5 تا 10 روز، نتایج ثبت صورتجلسه انحلال در سایت وضعیت مدنی قابل مشاهده است.

5. انتشار آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار

اولین قدم در فرآیند ثبت انحلال شرکت، تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تصمیم گیری در مورد انحلال شرکت می باشد. پس از صدور رأی در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت، همان مجمع باید نسبت به تعیین مدیر تصفیه اقدام کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر