مدیر عامل MobileHelp: پس از محدودیت های اخیر اینترنت، 60 تا 70 درصد از کسب و کار ما آفلاین است

مدیر عامل موبایل هلپ در مراسم دهمین سالگرد تاسیس این شرکت گفت: پس از محدودیت های اخیر اینترنت، 60 تا 70 درصد از تجارت ما آفلاین است.

وی میزان خسارت آن ماه ها را مشخص نکرد، اما گفت که ترافیک سایت 30 تا 35 درصد کاهش یافته است.

سود ما شاید 7-8 درصد

به گزارش زومیت، مراسم دهمین سالگرد فعالیت گروه موبایل کمک که در زمینه خدمات گارانتی و تعمیرات تلفن همراه فعالیت می کند، برگزار شد. در نشست خبری این رویداد، علیرضا اسدی، مدیرعامل این مجموعه به بیان جهت گیری شرکت و تغییرات ناشی از نوسانات بازار پرداخت.

مدیرعامل موبایل کمک در پایان گفت: گوشی های هوشمند نیازهای خاص خود را دارند و باید آنها را از سایر وسایل الکترونیکی جدا کرد. آنها دائماً تجدید می شوند و اگر اکنون با تغییرات به آنها توجه نکنیم، ممکن است خیلی دیر شده باشد.

به گزارش SD، سایت MobileHelp روزانه 100 هزار کاربر و سه میلیون کاربر ماهانه دارد و خدمات تخصصی سامسونگ، اپل، شیائومی و نوکیا را ارائه می‌کند: «در چهار سال گذشته، زمانی که سامسونگ ایران را ترک کرد و شرکت‌های مادر دیگر در ایران نبودند. ، تقاضا به دلیل اینستاگرام به دلیل گوشی هوشمند به شدت افزایش یافت و با جایگزینی شیائومی و هواوی تغییرات زیادی رخ داد. زیرا بازار گارانتی انحصاری هواوی در اختیار دو شرکت بود اما شیائومی در ایران نماینده نداشت. در نتیجه، ما توانستیم این سرویس را در شیائومی، سامسونگ، اپل و نوکیا داشته باشیم.”

به گفته وی، قطعات اصلی آیفون از چین می آید زیرا بازار سیاه این قطعات وجود دارد و قطعات سامسونگ از امارات متحده عربی است. وی با اشاره به انواع آسیب‌های وارد شده به گوشی‌ها، گفت: آسیب‌های وارده به گوشی‌ها متنوع است، برخی از آن‌ها آبگرفته و متاثر شدند و در اوج کرونا، گوشی‌های زیادی را خیس کرده بودیم و وقتی همه بازارها تعطیل شد، کار ما بود. در آوریل 2019 شش برابر شد.”

بخوانید  خروج جمعه سیزدهم: بازی از فروشگاه ها در پایان سال 2023

به گفته وی، برخلاف آنچه که به نظر می رسد پس از افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه، تقاضا برای تعمیرات در این مجموعه تغییری نکرده و ورود شیائومی به بازار بسیار موثر بوده است. این رابطه : “تقاضا برای تعمیرات نقطه ای زیاد شده است اما شیائومی آنقدر قیمت را در بازار موبایل شکسته که برعکس شده است. یک بار گوشی نوت 10 پلاس را 15 میلیون خریدی، الان صفحه نمایش LCD آن 15 میلیون است و شما ترجیح می دهید یک گوشی شیائومی را در همان رده قیمتی بخرید در واقع ارزش درخواست تعمیر ندارد مگر اینکه بخواهید یک قطعه غیر اورجینال روی آن قرار دهید.

قطع اینترنت در نوامبر 2018 آنها را به فکر جدی گرفتن بخش آفلاین انداخت: «در نوامبر 2018 و این فضای افسرده‌کننده که سه تا چهار ماه استارت‌آپ‌ها را در بر گرفت، تصمیم گرفتیم به قلب بازار برویم و در دو شاخه تجارت کنیم. ، آفلاین و آنلاین، هر کدام برای تمرکز بر روی آن قطع می شوند. تصمیم ما این بود که هر کدام از آنها 50 درصد سهم داشته باشند، اما پس از محدودیت‌های اخیر، حدود 60 تا 70 درصد از تجارت ما به گارانتی آفلاین موبایل رفت.

خبرنگار: شادی خاص

به گفته اسدی، این بازار نوسانات زیادی را به خود دیده است. مانند زمانی که ثبت نام ایجاد شد، زمانی که شرکت های مادر و نمایندگان عمده آنها از ایران خارج شدند و بازار بین حدود هزار شرکت واردکننده تقسیم شد. در طول این مدت، قوانین دائماً تغییر کرده است: «در چهار پنج سال گذشته، زمانی که شرکت‌ها برای تشکیل وثیقه آزاد شدند، ما جزو اولین مجموعه‌هایی بودیم که وارد خدمات وثیقه‌ای شدیم، زیرا زیرساخت‌های خدمات تعمیر را داشتیم. ما فکر می کردیم خدمات گارانتی مانند تعمیر است. اگر در خدمات گارانتی، کار اصلی شما رضایت مشتری است و شاید قسمت کوچکی مربوط به تعمیرات باشد. ما تصمیم گرفتیم از هر روشی استفاده کنیم که رضایت مشتری را برای تجربه به ارمغان آورد. در حال حاضر تقریباً 70 شرکت گارانتی داریم.»

بخوانید  هر فیلم و برنامه تلویزیونی آینده استودیو دی سی و آنچه در مورد آنها می دانیم

به گفته مدیرعامل این شرکت، خدمات خارج از گارانتی این شرکت همواره بر روی گوشی های رده بالای سامسونگ و اپل ارائه شده است و در این سرویس به سراغ گوشی های ضعیف تری نرفته اند زیرا قطعات اصلی آنها در بازار موجود نیست. .

اسدی با انتقاد از قوانین گارانتی که شرکت های خدمات لوازم خانگی را تحت تاثیر قرار می دهد، با بیان اینکه برخلاف آنچه می گویند سود شرکت گارانتی کننده 34 درصد است، شاید سود ما 7 تا 8 درصد باشد، گفت: درخواست ما این بود که قوانین تغییر کند و با به روز رسانی بازار گوشی های هوشمند. و قوانین خاصی را برای گوشی های هوشمند تعریف کنید.

ورود این شرکت به بازار خدمات از سال 1398 با خط خدمات مشاوره تلفنی 909 و همچنین خدمات تعمیرات موبایل آغاز شد. از سال 1992، تصمیم به ایجاد یک پلتفرم برای ارائه خدمات آنلاین گرفته شد. در عوض، روند ارائه پیک رایگان، مرکز تعمیر و بازگرداندن تلفن بود.

ایده ایجاد یک کمک‌کننده موبایل در سال 2009 زمانی که گوشی‌های آیفون و سامسونگ به تازگی وارد بازار شده بودند و به نظر می‌رسید گوشی‌های هوشمند به زودی محبوب خواهند شد، سرچشمه گرفت.