مایکروسافت احتمالاً در حال کار بر روی کنترلرهایی مشابه جوی کان نینتندو است


ظاهرا مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای ساخت کنترلرهایی مشابه Joy-Cons در کنسول نینتندو سوییچ است.

اسناد ثبت اختراع اخیر مایکروسافت نشان می دهد که ظاهرا این شرکت در حال برنامه ریزی برای تولید محصول جدیدی برای رقابت با پورتال پلی استیشن سونی است. ردموندی ها به تازگی اختراعی را ثبت کرده اند که شباهت های زیادی با Joy-Cons جداشدنی کنسول نینتندو سوییچ دارد و به نظر می رسد این شرکت می خواهد با محصولی جدید پاسخی غیرمستقیم به پورتال پلی استیشن بدهد.

سونی و نینتندو در طول سال‌ها چندین کنسول دستی منتشر کرده‌اند. با این حال، مایکروسافت هرگز سابقه ساخت کنسول قابل حمل را نداشته است و به نظر نمی رسد این وضعیت در آینده تغییر کند. مایکروسافت به جای تولید یک کنسول قابل حمل سنتی، برنامه های مختلفی را انتخاب کرده و با خدمات ابری خود، تقریباً هر تلفن هوشمند یا تبلت مدرنی به یک دستگاه بازی قابل حمل تبدیل می شود.

ظاهرا مایکروسافت در حال بررسی چیزهای جدید در این زمینه است و می خواهد کنترلرهای بازی مشابه Nintendo Switch Joy-Cons را به بازار عرضه کند. البته کنترلرهای مایکروسافت با Joy-Cons متفاوت خواهند بود و می توانند با تنظیم اندازه کناره پخش کننده، دستگاه های بسیار متنوعی با ضخامت های مختلف را در خود جای دهند. علاوه بر این، به نظر می رسد که این گیم پدها قابلیت اتصال عمودی و افقی به گوشی های هوشمند را نیز دارند. در ادامه می توانید تصاویر منتشر شده در پرونده ثبت اختراع مایکروسافت را مشاهده کنید.

کنترلرهایی شبیه به نینتندو سوییچ مایکروسافت

کنترلرهایی شبیه به نینتندو سوییچ مایکروسافت

کنترلرهایی مشابه Joy-Con مایکروسافت

این پتنت اولین موردی نیست که نشان می دهد مایکروسافت قصد دارد محصولی مشابه Joy-Cons نینتندو سوییچ عرضه کند. چرا که در گذشته گزارش هایی در این باره منتشر شده بود و به نظر می رسد این شرکت حداقل از سال 2019 روی چنین محصولی کار کرده است.

بخوانید  آیا انسان ها می توانند عذاب روانی زندگی در مریخ را تحمل کنند؟

لازم به ذکر است که این پتنت عرضه هیچ محصولی را تایید نمی کند. بنابراین ممکن است که مایکروسافت هرگز این کنترلرهای بازی را تولید نکند.آمار نشان می دهد که مایکروسافت تنها در سال 2022 بیش از 1800 پتنت ثبت کرده است و در مجموع هر سال 1500 پتنت به ثبت می رساند. معمولا این فایل ها هرگز به یک محصول آماده تبدیل نمی شوند و امکان تجاری سازی آن بسیار کم است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر