فیل اسپنسر: هیچ کس PS5 خود را برای Starfield نمی فروشد

سهم سونی و مایکروسافت در بازار کنسول

اسپنسر در پاسخ به این سوال که خب حالا راه حل مایکروسافت چیست؟ او گفت: “این شرکت چشم اندازی منحصر به فرد دارد که در آن به طور انحصاری بر یک پلت فرم تمرکز نخواهد کرد.” در عوض، مایکروسافت در حال ساخت زیرساخت بزرگ‌تری است که از بازی‌ها در تمامی پلتفرم‌ها، از جمله تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و استریم پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه، مایکروسافت به دنبال ارائه بازی های خود بر روی بزرگترین پلتفرم ممکن است تا به مخاطبان بیشتری دست یابد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی های مایکروسافت، گفت که ایکس باکس از این نظر در رتبه سوم قرار دارد و این ایده که مایکروسافت می تواند تنها با ساخت بازی های بهتر بتواند سهم بیشتری از بازار را به دست آورد، لزوما قابل قبول نیست. . اسپنسر اضافه کرد که اگرچه Starfield بهترین بازی تاریخ جهان است، اما برای پیشی گرفتن از ایکس باکس در پلی استیشن کافی نخواهد بود.

لازم به ذکر است که PS5 از سال 2020 تاکنون تقریباً 40 میلیون دستگاه کنسول در سراسر جهان فروخته است. این رقم برای Nintendo Switch به 122 میلیون واحد رسیده است که مدت زمان بیشتری در بازار بوده است. این در حالی است که مایکروسافت هنوز آماری از فروش کنسول ایکس باکس جدید منتشر نکرده است.

اسپنسر در گفتگو با پادکست Kinda Funny گفت: “هدف مایکروسافت شکست سونی یا نینتندو در رقابت کنسولی نیست و متأسفانه پس از شکست در رقابت فروش Xbox One و PS4، این شرکت امیدی به زنده ماندن صرفاً با فروش کنسول های خود ندارد. رتبه اول خواهد رفت.”

بخوانید  بازی Alan Wake 2 | رؤیای ۱۳ ساله سم لیک

“ما به دنبال حذف سونی یا نینتندو در رقابت کنسولی نیستیم. در واقع هیچ راه حل عملی و خوبی برای پیروزی ما وجود ندارد. می دانم که بسیاری از مردم از این بابت عصبانی خواهند شد، اما حقیقت این است که وقتی شما در این رقابت هستید. بازار رقابت سوم و دو بازیکن اول این رقابت بسیار قوی هستند و همچنین روی چیزهای دیگری مانند انجام تجارت و معاملات متمرکز شده اند، برای ما کار کنند. تجربه خوبی داشته باشید و احساس کنید که شهروند درجه یک هستید.”

وی در پایان تصریح می کند: «البته کنسول قلب برند ایکس باکس خواهد ماند. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا تجربه کنسول را جذاب نگه داریم. برخی می‌خواهند به این نکته اشاره کنند که تیم سبز نسبت به بچه‌های تیم آبی کارش را بهتر انجام می‌دهد، اما من فقط می‌گویم ایکس‌باکس هیچ شانسی برای پیروزی در مقابل هیچ‌کس دیگری ندارد. ما باید بیرون برویم و کار خودمان را انجام دهیم.»

فیل اسپنسر می گوید صرف ساختن بازی های با کیفیت نمی تواند آنها را از پلی استیشن جلوتر نگه دارد.

“امروزه مردم می توانند به راحتی بین پلتفرم ها جابجا شوند، حداقل در یک محیط خانه. این کار متقاعد کردن مردم را برای جابجایی بسیار دشوار می کند. حتی اگر Starfield بهترین بازی تاریخ است، برای پیشی گرفتن از ایکس باکس کافی نیست. پلی استیشن. اینطور نیست که بتوانید تصور کنید اگر استارفیلد 11 از 10 باشد، مردم شروع به فروش PS5 خود و خرید ایکس باکس می کنند. این اتفاق نخواهد افتاد.”

بخوانید  Overwatch 2's Mauga "Felt Pretty Weak" During Free Trial, Will Receive Buffs For Season 8 Launch

فیل اسپنسر: واقعیت این است که ایکس باکس در رقابت با پلی استیشن و نینتندو در جایگاه سوم قرار دارد.

کنترلرهای ایکس باکس و پلی استیشن

تحریریه مجله بازی یک گیمر