فناوری‌های RTX انویدیا در بیش از 500 بازی و برنامه پشتیبانی می‌شوند


انویدیا پس از 5 سال توانسته است فناوری های RTX خود را در بیش از 500 بازی ویدیویی و اپلیکیشن به کاربران ارائه دهد.

اولین سری از کارت های گرافیک RTX در آگوست 2018 معرفی شدند. یا جنسن هوانگمدیرعامل انویدیا به شوخی به ادامه نسل GTX با کارت گرافیک GTX 1180 اشاره کرد و البته انویدیا حتی پس از انتقال به نسل RTX نیز سری GTX را به طور کامل کنار نگذاشت و بعدها شاهد عرضه آن بودیم. سری GTX 16 بعد از کارت‌های گرافیک RTX 20، اما تنها کارت‌های گرافیک RTX توانستند از ویژگی‌های جدیدی مانند ردیابی مجدد و DLSS بهره ببرند.

فاز اول پردازنده های گرافیکی RTX انویدیا با چالش هایی مواجه شده است. برای مثال تنها یک بازی به نام Battlefield V در زمان عرضه از این فناوری ها پشتیبانی می کرد. چند ماه طول کشید تا بازی های بیشتری به زیرمجموعه پشتیبانی از فناوری های انویدیا اضافه شوند و یک سال بعد، DLSS به روز رسانی 2.0 را دریافت کرد. در واقع پس از انتشار DLSS 2 بود که پتانسیل واقعی این فناوری برای بازی آشکار شد و خبری از این وضعیت آشفته قبلی نبود.

سال گذشته، انویدیا از DLSS 3 در کنار کارت‌های گرافیک RTX 40 رونمایی کرد که چندین پیشرفت را در فناوری ارتقاء مقیاس به ارمغان آورد. تولید فریم و بازسازی اشعه بخشی از این نسل از فناوری DLSS بود که تغییرات اساسی در عملکرد آن ایجاد کرد. انویدیا فعالانه برای توسعه و ادغام فناوری‌های خود در گستره وسیع‌تری از بازی‌های ویدیویی تلاش می‌کند و این مجموعه روز به روز در حال افزایش است.

بخوانید  پردازنده های نسل بعدی Arrow Lake 40% بهتر با حداکثر 40 هسته

جدول زمانی فناوری RTX Nvidia

اکنون مشخص شده است که مجموعه فناوری RTX Nvidia اکنون در بیش از 500 بازی و برنامه پشتیبانی می شود. در واقع این 500 اثر حداقل یکی از فناوری های ذکر شده را پشتیبانی می کنند. به همین دلیل، همه این بازی ها از re-tracing و DLSS به طور همزمان پشتیبانی نمی کنند و گاهی اوقات دارای یک یا DLAA هستند. کسانی که می خواهند لیست این 500 محصول را ببینند می توانند به وب سایت رسمی انویدیا مراجعه کنند.

فناوری‌های RTX انویدیا اکنون در بیش از 500 بازی و برنامه پشتیبانی می‌شوند

به این ترتیب انویدیا از گیمرها و ناشران برای استفاده و مشارکت در توسعه فناوری های RTX تشکر کرد. آخرین آپدیت آن مربوط به بازی Call of Duty Warzone می باشد و نسخه Cyberpunk 2077 نسخه نهایی بازی است. Call of Duty: Warzone به DLSS 3 و Ray Reconstruction مجهز شده است و Cyberpunk 2077 از ردیابی پرتوهای کامل و پیشرفته و قابلیت های DLSS 3.5 پشتیبانی می کند. به‌روزرسانی جدید 2.1 شامل فناوری Resampling Global Illumination نیز می‌شود یا ReSTIR GI می آورد.

هفته آینده انویدیا اخبار جدیدی در رابطه با به روز رسانی ظرفیت RTX به اشتراک خواهد گذاشت.

تحریریه مجله بازی یک گیمر