بهترین بازی های ترسناک PS4 و PS5

بستر، زمینه: کامپیوتر، پلی استیشن 4

پیرزن ترسناک در بازی Resident Evil Village

6- روستای رزیدنت اویل

بدون شک The Last of Us یکی از مهم ترین بازی های صنعت بازی است. این بازی ما را با جول و الی گرد هم می آورد که باید در دنیایی بی رحمانه با تکیه بر یکدیگر زنده بمانند و حتی دنیا را نجات دهند. نسخه بازسازی شده اولین نسخه به تازگی بر روی پلی استیشن 5 منتشر شده است و در تاریخ نامعلومی برای رایانه های شخصی در دسترس خواهد بود.

اگرچه بازی Darkwood یک اثر مستقل و حجم کم است، اما ترس از آن آنقدر استرس را در زندگی شما به ارمغان می آورد که حتی در بازی AAA کمتر احساس می کردید.

نسخه دوم The Last of Us موفقیت نسخه اول را ادامه داد و رکورد بیشترین جوایز در صنعت بازی را از آن خود کرد.داستان تلخ و خشنی که این قسمت روایت می کند و همچنین ترس بیشتر از نسخه اول باعث شد این اتفاق بیفتد. تولید Naughty Dog یک تجربه ترسناک شگفت انگیز است.

سوما یکی دیگر از ساخته های بازی های اصطکاکی است و داستان شخصی به نام سایمون را دنبال می کند که پس از اسکن مغز در یک مرکز تحقیقاتی زیر آب، 80 ساله از خواب بیدار می شود. جایی که دیگر کسی نیست و روبات ها رفتار عجیبی دارند. سوما با مفاهیم عمیق سروکار دارد و اگر داستان های جذاب را دوست دارید، از آن لذت خواهید برد.

شخصیت اصلی بازی که تازی نام دارد پس از سقوط از هواپیما در بیابان بیدار می شود و در جستجوی همراهانش وارد غارها و مقبره های باستانی می شود.

بستر، زمینه: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

تاریکی یکی از دشمنان شما در بازی است، اگر سگ تازی مدت زیادی در تاریکی بماند دچار توهم می شود و لحظات ترسناکی را تجربه می کند. پس همیشه باید به دنبال منبع نور در بازی باشید.

گیم پلی آخرین چراغ مترو

9- آخرین چراغ مترو

بستر، زمینه: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری XS

تصویر ترسناک چشم ها در بازی ردوکس سیستم مشاهده

8- مشاهده کننده: سیستم Redux

در The Evil Within 2، سباستین بار دیگر وارد دنیای STEM می شود تا دخترش را که فکر می کرد کشته شده است جستجو کند. اگر به مفهوم ناخودآگاه جمعی و چیزهای عجیب و غریبی که ذهن انسان می تواند خلق کند علاقه دارید، از داستان نسخه دوم نیز لذت خواهید برد.

بستر، زمینه: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

دنیای Darkwood به شدت بی رحمانه است. در طول روز، شما باید دنیای بازی را کشف کنید و با خطرات مبارزه کنید و در عین حال منابع زیادی را جمع آوری کنید تا برای شب وحشتناک دیگری آماده شوید. برای از دست دادن منابع با هر کشتن آماده شوید و مسیرهای طولانی را دوباره پخش کنید.

بستر، زمینه: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری XS، نینتندو سوییچ، اندروید، iOS

بخوانید  بازیگر فیلم Black Bird به فیلم Fantastic Four پیوست

بستر، زمینه: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

دوربینی که با خود می برید دید در شب دارد و به شما کمک می کند محیط اطراف خود را در تاریکی مطلق ببینید. البته ناگفته نماند که دشمنان در این حالت بسیار ترسناک تر دیده می شوند.

Outlast به این شهرت دارد که شما را در برابر دشمنان دیوانه ای بی دفاع می کند که اگر دستشان به شما برسد، بدترین کارها را با شما انجام می دهند. روایت اول در یک بیمارستان روانی و نسخه دوم در یک روستا اتفاق می افتد. در قسمت دوم شما نقش روزنامه نگاری به نام بلیک را بازی می کنید که باید همسرش را پیدا کند و در عین حال از دهکده هایی که می خواهند از تنش دوری کنند جان سالم به در ببرد.

ویدیوها را در یوتیوب تماشا کنید

Bloodborne از اولین دقیقه ای که وارد دنیای گوتیک و خیره کننده آن می شوید، بی رحمانه موجودات مختلفی را وارد زندگی شما می کند. مهم نیست چقدر قدرتمند می شوید، همیشه دشمنانی وجود خواهند داشت که شما را به لرزه در می آورند.

دنیای آینده، فضای سایبرپانک، ترس روانی و کارآگاهی که باید با هک کردن در ذهن مردم به هویت واقعی قاتل پی ببرد. این سفر که تاریک ترین نقاط ذهن انسان را آشکار می کند، منشا ترسی است که در بازی احساس خواهید کرد.

بازی ترسناک Outlast 2 با دوربین دید در شب

۷- زنده ماندن ۲

Supremsio Games سازنده گلچین Dark Pictures و بازی Quarry ابتدا با بازی Antilles Dawn توجه طرفداران ترسناک را به خود جلب کرد. در بازی Antilles Dawn سرنوشت شخصیت ها تا حد زیادی در دستان شماست و یک اشتباه به ظاهر ساده می تواند مسیری کاملا متفاوت را برای شخصیت شما باز کند.

بازی کابوس های کوچک 2

10- کابوس های کوچک

Face از دموی معروف Silent Hills PT که در سال 2014 منتشر شد الهام گرفته شده است.این بازی توسط استودیو مستقلی به نام SadSquare ساخته شده است که در چهار قسمت روایت می شود. در هر بخش، شما باید خانه خالی از سکنه را کشف کنید و بفهمید چه اتفاقی برای خانواده هایی که قبل از شما در این خانه زندگی می کردند، افتاده است.

دختر ترسناک در بازی شیطان در 2

4- شر باطن 2

هشت دوست برای سالگرد مرگ دو نفر از دوستانشان دور هم جمع می شوند، اما به زودی اتفاقات مرگباری رخ می دهد. حالا باید سعی کنید تا سحر آنها را زنده نگه دارید. البته اگه تقلبی بهت بدم اگه شخصیتی رو دوست نداشته باشی میتونی بکشیش! در هر صورت، شما قدرت کامل دارید. همچنین در Until Dawn انتخاب دیالوگ ها بسیار مهم است و صمیمیت یا خصومت بین شخصیت ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در موارد شدید حتی تا آنجا پیش می رود که باعث مرگ آنها می شود.

بخوانید  بازی چند نفره یوبی سافت Project U در حال برگزاری یک نسخه بتا خصوصی است

بستر، زمینه: پلی استیشن 4

داستان Resident Evil Village دنباله ای بر اتفاقی است که برای Ethan Winters در Seventh Edition رخ داد. شخصیت جدیدی که داستانش به خوبی در تایم لاین سری Resident Evil قرار گرفته است.

قبل از Inside، Playdead اثر دیگری به نام Limbo را در کارنامه خود دارد که فضایی مشابه با Inside دارد. این دو اثر برای کسانی که هنوز موفق به تجربه آن نشده اند پیشنهاد می شود.

از زامبی ها گرفته تا گرگینه ها، عروسک های خزنده و باس فایت های بسیار عجیب و غریب که باید خودتان آن ها را ببینید. دهکده رزیدنت اویل هر چیزی را که بخواهید دارد. اگرچه در بازی با المان های اکشن زیادی مواجه خواهید شد، اما همچنان می توانید ترس و تنش را در قسمت های مختلف آن احساس کنید.

بستر، زمینه: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری XS، نینتندو سوییچ

بستر، زمینه: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری XS، نینتندو سوییچ

بستر، زمینه: پلی استیشن 4

بستر، زمینه: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

تجربه یک بازی ترسناک با ترس واقعی ممکن است برخی از بازیکنان را جذب کند که ارتباط خوبی با ژانر وحشت ندارند. در ادامه بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 که از سال 2010 منتشر شده اند را معرفی می کنیم. البته لازم به ذکر است که اکثر این بازی ها برای پلتفرم های دیگر نیز موجود هستند.

اره برقی در بازی تا سحر

2- تا سحر

Stealth در گیم پلی The Last of us قسمت 2

3- The Last of Us Part II

بستر، زمینه: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، iOS

بازی Alien Isolation نمونه بارز یک شغل پر استرس است که شما را در یک سفینه فضایی بزرگ تنها می گذارد. کشتی ای که از هر گوشه ای شما را تهدید می کند. البته هیچ یک از این تهدیدها به اندازه Xenomorphs، هیولاهای وحشتناک خطرناک نیستند.

هر دو نسخه Little Nightmares از نظر طراحی صحنه، دشمنان ترسناک، اتمسفر، معماها و لحظات تکان دهنده تجربیات عالی هستند. در هر یک از این بازی ها شما در نقش شخصیت های کوچکی قرار می گیرید که در دنیایی بسیار بزرگتر از آنها قرار می گیرند و شخصیت های بزرگتر سعی در کشتن آنها دارند.

در دنیای مترو، بازماندگان جنگ جهانی سوم به تونل های زیرزمینی مترو پناه برده اند. جناح های مختلف نه تنها با یکدیگر در حال جنگ هستند، بلکه باید با جهش یافته های تشنه خون خود نیز مبارزه کنند. شما در نقش آرتیوم هستید که برای نجات محل زندگی خود سفری خطرناک و عجیب را آغاز می کند.

در بازی می توانید با انواع سلاح ها با دشمنان مبارزه کنید. البته منابع شما محدود است و این اهمیت مخفی کاری را در بازی دوچندان کرده است.مدت بازی Alien Isolation برای یک بازی ترسناک طولانی است و حداقل 30 ساعت طول می کشد تا کامل شود.

بخوانید  رپتورلیک اینتل معرفی شد؛ پردازنده‌‌های نسل ۱۳ با ۴۱ درصد عملکرد چندهسته‌ای بهتر ۲۸ مهر عرضه می‌شوند

در نهایت می خواهیم بدانیم چه لحظه ای در یک بازی ترسناک شما را تا حد مرگ ترسانده است. در بخش نظرات منتظر شما هستیم!

محیط تاریک و خونین در بازی Amnesia Rebirth

14- فراموشی: تولد دوباره

بستر، زمینه: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

بازی Observer: System Redux یکی از کتاب های متعددی است که توسط Bluebertim Studio منتشر شده است. این استودیو در سال های اخیر با ساخت بازی های ترسناک دیگری مانند Layers of Fear، The Medium و Blair Witch در بین طرفداران این سبک شناخته شده است.

سری بازی های مترو بر اساس کتاب هایی با همین نام نوشته دیمیتری گلوخوفسکی ساخته شده است. می توان گفت مترو یکی از سریال هایی است که دنیای پسا آخرالزمانی را با موفقیت به تصویر کشیده است.

دیدن لیستی از بهترین بازی های ترسناک بدون Amnesia: The Dark Descent غیرممکن است. نسخه جدید استودیو Frictional Games سازنده این بازی آخرین نسخه از سری Amnesia را با نام تولد مجدد در سال 2020 منتشر کرد که مربوط به Dark Descent است.

جسد انسان متصل به ربات در بازی Soma خالق Omengia

5-سوما

بازی ترسناک دارک وود

12- چوب تیره

شما نمی دانید که چرا شخصیت های بازی در این دنیای عجیب و غریب وجود دارند و بیشتر اوقات کاری جز فرار نمی توانید انجام دهید.

Outlast از دنیای واقعی الهام گرفته شده است و اگر فایل های بازی و بسته الحاقی نسخه اول به نام Outlast: Whistleblower را مطالعه کنید، دلیل این همه جنون که در بازی می بینید را بهتر متوجه می شوید.

Xenomorph در بازی Alien Isolation

15- فرازمینی: انزوا

بستر، زمینه: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، اندروید، iOS

Inside Game به معنای واقعی کلمه عجیب است و وقتی به داستان آن دقت می کنید شدیدتر می شود. ما ناتوانی شخصیت اصلی را در دنیایی بی رحم و تاریک احساس می کنیم. اگرچه در بازی Inside خبری از جامپ اسکر نیست، اما احساس ترس با یک جنس خاص تا آخرین لحظه همراه شما خواهد بود.

بستر، زمینه: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

شکارچی در Bloodborne

13- خونی

اگرچه این اثر از FromSoftware به عنوان یک بازی RPG اکشن Souls شناخته می شود، اما اتمسفر، موسیقی و دشمنان آن در کنار درجه سختی بازی، آن را به یک بازی ترسناک نیز تبدیل کرده است.

شخصیت اصلی بازی Inside و گروهی از افراد تحت کنترل ذهن

11- داخل

Twist Tunnel در بازی ترسناک Face

1- صورت

تصور کنید که در دنیایی از ناخودآگاهی مشترک هستید. در هر جایی، هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. داستان نسخه اول و دوم The Evil Within حول این سوال می چرخد ​​و شما به عنوان کارآگاهی به نام سباستین کاستیانوس در دنیای عجیب STEM با ترس های خود مواجه می شوید. اولین نسخه این بازی توسط شینجی میکامی، سازنده بازی های Resident Evil 1 و 4 ساخته شده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر