بررسی کودکان خورشید – تک شات

برای سوزاندن یک امپراتوری فقط یک گلوله لازم است. این فلسفه پشت کودکان خورشید است، یک بازی پازل فوق‌العاده عالی از توسعه‌دهنده انفرادی René Rother و ناشر Devolver Digital. مانند بسیاری از بازی‌های موجود در کتابخانه وسیع Devolver، Children of the Sun به طرز شگفت‌انگیزی شیک، خشن و بر اساس گیم‌پلی منحصربه‌فرد ساخته شده است. فکر کنید Sniper Elite با Superhot ترکیب شده است و شما در مسیر درستی هستید بدون اینکه واقعاً کل داستان را بگویید.

شما به عنوان یک قهرمان که به سادگی به عنوان The Girl شناخته می شود، یک خدمه ویران کننده یک زن که جنگی انتقام جویانه علیه فرقه ای که زندگی او را ویران کرد، به راه انداخته اید. همانطور که فرقه پس از دیگری تبدیل به گوشت چرخ کرده در پشت تیرهای انتقام جویانه تفنگ تک تیرانداز شما می شود، به تدریج در زنجیره غذایی بالا می روید تا زمانی که با هدف واقعی خود روبرو شوید: رهبر. هنگام شروع این کشتار خونین، فلاش بک های دستی اطلاعاتی را در مورد جنایات مرتکب شده توسط این فرقه مرموز و اینکه چرا The Girl به دنبال انتقام است، نشان می دهد.

در حال پخش: بررسی ویدیویی بازی Children of the Sun GameSpot

بخوانید  تولید بازی No More Heroes 4 در صورت تقاضای زیاد طرفدارها

در طول این کات سین ها دیالوگی وجود ندارد. در عوض، روایت عمداً مینیمالیستی است و شما را با خاطرات آزاردهنده ای بمباران می کند که هم مختصر و هم پر هرج و مرج هستند. این رویکرد پراکنده جمع آوری تمام اطلاعات موجود را دشوار می کند – شاید به عمد – به این معنی که گاهی اوقات ممکن است احساس کنید گم شده اید و کمی از داستان جدا شده اید. همه اینها با صدایی دلخراش از نویز سفید محیطی که با سبک هنری خیره کننده بازی – متشکل از بنفش تیره و زرد روشن – و لحن سورئال و شنی مطابقت دارد، تکمیل شده است. زیبایی شناسی چشمگیر بازی، پرتره ای از دنیایی وحشیانه و اشباع از کثیفی را ترسیم می کند، جایی که فرقه گرایان متل های کثیف، جنگل های تاریک، و ساختمان های آپارتمانی متروکه را هتک حرمت می کنند و بیماری فریبنده خود را مانند موش های آلوده به طاعون گسترش می دهند.

از آنجا که به همان اندازه که داستان، تصاویر و موسیقی کودکان خورشید خاطره انگیز است، این گیم پلی خلاقانه است که واقعا می درخشد. در شروع هر سطح، می توانید The Girl را در یک مسیر از پیش تعیین شده به چپ یا راست حرکت دهید. گاهی اوقات می‌توانید در اطراف یک سطح در یک دایره کامل 360 درجه حرکت کنید، در حالی که گاهی اوقات ممکن است فقط چند فوت حرکت کنید قبل از اینکه درخت افتاده یا ساحل شیب‌دار مانع شما شود. از آنجا می توانید احساسی نسبت به زمین داشته باشید، دشمنان را علامت بزنید و بهترین موقعیت را برای تیراندازی تعیین کنید. هنگامی که میدان را نشانه می‌گیرید و ماشه را می‌کشید، دوربین به تاج گلوله متصل می‌شود که در هوا پرتاب می‌شود. معمولاً پاشیده شدن خون و گوشت متلاشی می شود، اما مشکل اینجاست که این تنها تیری است که در طول مدت سطح شلیک می کنید.

داستان «دختر» برگرفته از یک داستان تخیلی کلاسیک است که در آن یک دختر جوان پس از رسیدن به سن بلوغ متوجه می‌شود که دارای قدرت‌های فراطبیعی نهفته است. هر بار که یک گلوله از میان جمجمه یک فرقه پرتاب می شود، زمان کند می شود و توانایی های روانی دختر به شما اجازه می دهد تا کنترل گلوله را در دست بگیرید و دوباره هدف بگیرید، و به یک گلوله اجازه می دهد تا همه چیز دشمن را در یک لحظه شکست دهد. .

در ابتدا، شما فقط می توانید توپ را در یک خط مستقیم از یک دشمن به دشمن دیگر حرکت دهید، مانند یک ماشین پین بال مرگبار بین آنها پینگ پنگ بزنید، و اولین ضربه شما مهم ترین ضربه باشد. از این نقطه ضربه اولیه، باید مسیری را از میان تمام دشمنان دیگر ردیابی کنید تا زمانی که هیچ یک از آنها زنده نماند. البته گفتن این کار آسانتر از انجام آن است. در حالی که برخی از دشمنان ثابت می مانند، برخی دیگر در اطراف پرسه می زنند، در سراسر نقشه رانندگی می کنند و از دید اولیه شما دور از دید شما می نشینند. با در نظر گرفتن همه اینها، ممکن است لازم باشد سطحی را تکمیل کنید تا اطمینان حاصل شود که کشتن ماقبل آخر، دید واضحی از آخرین فرقه که تا به حال پنهان بوده است را ارائه می دهد. راه های اشتباهی برای انجام این کار وجود دارد، اما هیچ راه درست قطعی وجود ندارد، به همین دلیل است که آزمایش تشویق می شود و پاداش می گیرد.

Children of the Sun به طرز شگفت انگیزی شیک، خشن و بر اساس گیم پلی منحصر به فرد ساخته شده است. فکر کنید Sniper Elite با Superhot ترکیب شده است و شما در مسیر درستی هستید بدون اینکه واقعاً کل داستان را بگویید

با پیشروی در داستان و معرفی انواع دشمنان، قدرت های بیشتری به شما داده می شود تا فرقه های محافظ، زره پوش و محیط های پیچیده ای که در آنها زندگی می کنند را خنثی کنید. اولین مورد از این قدرت ها به شما این امکان را می دهد که کنترل مستقیم را در دست بگیرید و به آرامی گلوله هایی را مانند جیمز مک آووی در فیلم Wanted در سال 2008 منحنی کنید. این برای تیراندازی از روی دیوارها و خم کردن شات به گونه ای مفید است که به سمت پایین بیفتد و به فرقه طرف مقابل برخورد کند، یا صرفاً برای تغییر مسیر گلوله برای اطمینان از فرود آن روی هدف.

بخوانید  آواتارهای رایگان Death Stranding 2 برای شبکه پلی استیشن منتشر شد

توانایی دیگر نقاط ضعف دشمن را نشان می دهد که وقتی در یک باران خونی آهسته از بین می رود، به شما قدرت می دهد تا گلوله را در اواسط پرواز هدایت کنید. با استفاده از این، می توانید به یک دشمن سپر شلیک کنید، سپس گلوله را بچرخانید تا آنها را در پشت سر میخکوب کنید و محافظ ضد گلوله آنها را کاملاً نفی کنید. در مواقع دیگر، می‌توانید از این تکنیک برای فرار از ساختمان و دوباره وارد شدن به آن در جای دیگری استفاده کنید یا به آسمان تیراندازی کنید تا دید بهتری از منطقه داشته باشید و دشمنی که قبلاً گریزان بود را کشف کنید.

از سوی دیگر فرقه‌های زره‌دار چالشی کاملاً متفاوت ارائه می‌کنند. تنها راه نفوذ به زره ضخیم آنها شلیک قدرتمند است که با نگه داشتن ماشه در طول مدت پرواز گلوله به دست می آید. این شلیک ها به فاصله کافی بین اهداف برای رسیدن به سرعت لازم برای عبور از زره نیاز دارند. بنابراین کشف چگونگی از بین بردن این دشمنان یک مشکل منحصر به فرد است. با این حال، این هنوز هم لذت بخش است، زیرا شما از دیدن سرعت های مافوق صوت گلوله قبل از شخم زدن در دفاع بی فایده فرقه لذت می برید.

یافتن راه حلی برای پازل وحشتناک هر سطح بسیار رضایت بخش است، به خصوص زمانی که آزمون و خطای زیادی در آن وجود دارد. اولین تلاش شما ممکن است این باشد که به طور آزمایشی کاوش کنید تا بفهمید همه فرقه‌ها کجا هستند، سپس بهترین راه را برای پیمایش آنها بیابید. شما همچنین می توانید گاهی اوقات از محیط به نفع خود استفاده کنید، با شلیک درپوش های سوخت و قوطی های گاز از وسایل نقلیه برای از بین بردن چندین دشمن در یک انفجار شدید. شما می توانید یک ماشین را منفجر کنید فقط برای اینکه زاویه بهتری داشته باشید یا به کبوتری که بالای سر پرواز می کند شلیک کنید تا دید پرنده ای از منطقه پیدا کنید. ای کاش علاوه بر از بین بردن وسایل نقلیه و بشکه های مواد منفجره، فرصت های بیشتری برای کشتن محیط زیست وجود داشت، اما محدود کردن نحوه تعامل شما با دنیای اطرافتان، وقتی پیروز بیرون می آیید، به چالش و احساس موفقیت می افزاید.

بخوانید  بلیزارد تأیید می کند که نرخ افت نابجای هولناک Cinder یک اشکال است
شرحی ارائه نشده است

آلبوم عکس

با حدود سه ساعت طول، کودکان خورشید یک تجربه نسبتا کوتاه است. معمولاً این یک موهبت در لباس مبدل برای بازی‌هایی است که اغلب اوقات از غرور اصلی خود منشعب نمی‌شوند، اما من هنوز هم خود را مستاصل می‌دانستم که برای بازی‌های بیشتری نیاز داشته باشم. خوشبختانه، قابلیت پخش مجدد در همه جا وجود دارد، زیرا سیستم رتبه بندی بازی شما را تشویق می کند که به عقب برگردید و سطوح قبلی را دوباره پخش کنید تا امتیاز بهتری کسب کنید. هد شات ها متفاوت از آسیب دیدگی ساق پا هستند، همانطور که امتیاز بیشتری برای زمان بندی و کارایی بهتر کسب می کنید، در حالی که تابلوهای امتیازات احساس رقابت را ایجاد می کنند. تکمیل یک سطح همچنین یک عکس فوری عالی از مسیر پرواز توپ شما را نشان می دهد، که بازی اشتراک گذاری آن را در رسانه های اجتماعی برای سرگرمی بیشتر آسان می کند.

رویکرد غیر متعارف کودکان خورشید به بازی با اسلحه هنوز هیجان انگیز و کاملا راضی کننده است. ممکن است پر از پاشیده شدن خون وحشتناک و جمجمه های ترک خورده باشد، اما همچنین تیرانداز افراد متفکر است – بیش از هر چیز دیگری یک بازی معمایی خشن و خوشمزه. مسلماً کوتاه است و طول عمر بازی تا حد زیادی به این بستگی دارد که چقدر در پازل های مخترع و خونین آن قرار می گیرید. این نباید مشکلی ایجاد کند وقتی که این کار خیلی سخت است. و در حالی که این یک نت نسبتا منحصر به فرد است، کودکان خورشید این نت را با چنان تندخویی بدی می نوازند که به راحتی توصیه می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر