بازار جهانی بازی های رایانه ای تا پایان سال به 184 میلیارد دلار خواهد رسید


بر اساس گزارش های منتشر شده، ارزش بازار بازی های رایانه ای تا پایان سال 2022 به 184 میلیارد دلار خواهد رسید.

موسسه تحقیقات آماری Newzoo در آخرین گزارش خود اعلام کرد که درآمد بازار بازی در پایان سال 2022 به 4.184 میلیارد دلار رسیده است.

این رقم در آمارهای درآمدی این بازار نسبت به سال گذشته 3.4 درصد کاهش داشته که نشان از بازگشت بازار به سطح استاندارد قبل از دو سال قرنطینه تمدید شده و به تبع آن جهش شگفت انگیز درآمد این صنعت دارد. .

بازار بازی های موبایلی نیز با افت 4.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با درآمد 2.92 میلیارد دلاری مواجه شد. با توجه به کاهش نسبی عرضه بازی های بزرگ یا بازی های AAA، آمار فروش بازی های کنسول با 2.4 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 51.8 میلیارد دلار رسید. در همین حال، بازار فروش بازی‌های پلتفرم رایانه‌های شخصی با 1.8 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 2.38 میلیارد دلار رسید.

این موسسه همچنین 10 آمار برتر بازی خود را بر اساس کاربران فعال ماهانه در تمامی پلتفرم ها منتشر کرد و همانطور که انتظار می رفت Fortnite، Minecraft و GTA V در صدر جدول قرار گرفتند. البته این آمار شامل داده های این بازی ها در بازارهای چین و هند نمی شود.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود حدود 30 میلیون مشترک سرویس بازی ابری، 2.4 میلیارد دلار برای تمدید اشتراک خود یا خرید اشتراک جدید برای دستگاه‌های دیجیتال خود هزینه کرده باشند. بازار بازی های واقعیت مجازی نیز از 1.8 میلیارد دلار درآمد در سال جاری به 2.3 میلیارد دلار در سال 2024 خواهد رسید، که ظاهراً طبق برآوردهای تحلیلگران، عرضه هدست PSVR2 سونی است و Meta’s Quest نقش مهمی در جهش 1.5 میلیارد دلاری خواهد داشت. بازار داشته باشند

بخوانید  تلاش سازندگان Redfall برای رفع نیاز به اتصال اینترنت همیشه روشن در حالت تک نفره

تحلیلگران این موسسه همچنین انتظار دارند کل درآمد بازار بازی های ویدیویی در سال 2025 به 211.2 میلیارد دلار برسد. در آن زمان درآمد بازی های موبایل در دو پلتفرم گوگل پلی و اپل اپ استور به 1.103 میلیارد دلار خواهد رسید. انتظار می رود ارزش بازار بازی های ابری نیز حدود 2.8 میلیارد دلار باشد. به طور کلی، این نشان دهنده رشد مداوم بازی های موبایل و واقعیت مجازی در سال های آینده است.

نظر کاربران یک گیمر در این مورد چیست؟ شما می توانید نظر خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.