کنترلر جدید 8BitDo Ultimate برای ایکس باکس در واقع یک معامله بزرگتر برای گیمرهای رایانه شخصی است

یک کنترلر جدید 8BitDo Ultimate به ایکس‌باکس می‌آید که تطبیق‌پذیری و سفارشی‌سازی فراوانی را با قیمتی بسیار وسوسه‌انگیز برای ایکس‌باکس به ارمغان می‌آورد. تحت مجوز رسمی Xbox، 8BitDo Ultimate در تاریخ راه اندازی شد 13 ژوئن و برای پیش‌سفارش با قیمت 70 دلار در آمازون در دسترس است، اما یک مشکل قابل توجه در اینجا برای کاربران Xbox وجود دارد. در رایانه شخصی و موبایل، کنترلر Xbox 8BitDo Ultimate باید جایگزین خوبی برای کنترلر بی سیم رسمی Xbox باشد.

در حالی که این کنترلر از کیفیت ساخت بالا و انعطاف پذیری پلت فرم سایر دستگاه های 8BitDo Ultimate برخوردار است، خبر بد اینجاست که اگر قصد دارید از آن به طور خاص در Xbox Series X|S یا Xbox One استفاده کنید، می توانید این کار را فقط در حالت سیمی با شامل کابل USB-C قابل جدا شدن این مطمئناً یک افشای ناامیدکننده است، به خصوص که در نگاه اول ممکن است فکر کنید که این فقط یک نسخه Xbox از کنترلر فوق العاده بلوتوث 8BitDo Ultimate برای نینتندو سوییچ و سایر پلتفرم ها به نظر می رسد.

در حال حاضر، 8BitDo Ultimate حالت بی سیم را برای کنسول های Xbox ارائه نمی دهد. به‌روزرسانی میان‌افزار از نظر تئوری می‌تواند آن را تغییر دهد (مایکروسافت پروتکل بی‌سیم خود را باز کرد تا به سازندگان شخص ثالث اجازه دهد تا کنترل‌کننده‌های بی‌سیم را برای ایکس‌باکس در سال گذشته بسازند) اما در حال حاضر، این موضوع کاملاً به صورت سیمی در این پلتفرم مطرح است و ما این کار را می‌کنیم. من توصیه نمی کنم پس از راه اندازی به سازگاری بی سیم اعتماد کنید.

بخوانید  نقد فیلم فانتوم (Phantom) | نوآری کره‌ای

آنچه در این مورد خاص است این است که 8BitDo قبلا از پروتکل بی سیم مایکروسافت استفاده کرده است. 8BitDo Arcade Stick ستاره ای اتصال بی سیم را از طریق یک دانگل 2.4 گیگاهرتزی ارائه می دهد.

کنترلر 8BitDo Ultimate Xbox
کنترلر 8BitDo Ultimate Xbox

همانطور که گفته شد، 8BitDo Ultimate با پلتفرم های خارج از اکوسیستم Xbox سازگار است. گیمرهای رایانه شخصی می توانند کنترلر را از طریق بی سیم 2.4 گیگاهرتز یا بلوتوث همگام کنند. 8BitDo می‌گوید اندروید برای موبایل پشتیبانی می‌شود، اما اگر انعکاسی از 8BitDo Ultimate موجود باشد، در اتصال از طریق بلوتوث در iOS نیز مشکلی ندارید.

گیمرهای رایانه شخصی و موبایل باید در نظر داشته باشند که می‌توانید در حال حاضر دقیقاً همان کنترلر را در آمازون با قیمت 57 دلار تهیه کنید. نسخه موجود Ultimate به صورت بی سیم نه تنها بر روی رایانه شخصی و موبایل، بلکه بر روی Nintendo Switch نیز کار می کند. با این حال، استفاده از مدل سوئیچ در رایانه شخصی به این معنی است که باید به برخورد با دکمه‌هایی با طرح‌بندی «اشتباه» عادت کنید. کنترلرهای سوئیچ A و B و همچنین X و Y را معکوس می کنند، که می تواند هنگام بازی بر روی رایانه شخصی خسته کننده باشد، به خصوص اگر برای مدت طولانی از کنترلر Xbox استفاده می کنید. این جایی است که مدل جدید ایکس باکس وارد می شود.

خارج از اتصال سیمی در Xbox، 8BitDo Ultimate جدید تاثیرگذارترین ویژگی‌هایی را حفظ می‌کند که 8BitDo Ultimate را به کنترلر سوییچ شخص ثالث مورد علاقه ما و انتخاب برتر ما در لیست بهترین کنترل‌کننده‌های رایانه شخصی تبدیل کرده است.

بخوانید  بهترین بازی های NES در تمام دوران

دارای جوی استیک های جلوه هال است که برای کاهش احتمال جابجایی چوب طراحی شده اند، یک D-pad بزرگ و یک جفت دکمه پشتی قابل جابجایی مجدد. مقدار قابل توجهی از سفارشی‌سازی وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید، و در صورتی که تصمیم به استفاده از آن در پلتفرم غیر ایکس‌باکس داشته باشید، این کنترلر با یک پایه شارژ جمع‌وجور همراه است. نرم افزار انحصاری Ultimate 8BitDo برای رایانه های شخصی، مک، ایکس باکس و موبایل به شما امکان می دهد به سرعت ورودی ها را مجدداً نقشه برداری کنید، حساسیت ماشه را تنظیم کنید، مناطق مرده ایجاد کنید و حداکثر سه پروفایل سفارشی ذخیره کنید.

همچنین برخی از ویژگی های تفاوت بین این دو کنترلر وجود دارد. نسخه Xbox با ضربه گیرهای میکروسوئیچ و جک 3.5 میلی متری صدا ارائه می شود – این یکی دیگر از موارد افزودنی خوب برای گیمرهای رایانه شخصی است که سعی می کنند بین این دو مدل تصمیم بگیرند. در همین حال، نسخه سوییچ دارای کنترل های حرکتی ژیروسکوپی است. علاوه بر این، در فهرست کنترل‌کننده Xbox هیچ اشاره‌ای به رامبل نشده است، در حالی که کنترلر Switch دارای صدای قابل تنظیم است.

کاربران رایانه شخصی همچنین باید صفحه کلیدهای الهام گرفته شده از 8BitDo را برای افزودنی های عالی در تنظیمات بازی رایانه شخصی خود بررسی کنند، زیرا این شرکت طرح های الهام گرفته از Famicom و NES و همچنین نسخه Commodore 64 با کلید آرکید قابل جدا شدن را ارائه می دهد که در آینده منتشر خواهد شد. ماه

بخوانید  بررسی سیاهچاله ها و اژدهای ناموس در میان سارقان شگفتی بزرگ؟

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر