اپل امکان استریم بازی ها را در آیفون فراهم کرد


در نهایت اپل قابلیت استریم بازی ها را بر روی سیستم عامل iOS ارائه خواهد کرد.

در نهایت اپل تصمیم گرفته است تا دسترسی به سرویس های استریم در iOS را فراهم کند. سازنده آیفون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اپل گزینه‌های جدید تجربه درون برنامه‌ای را برای کاربران سراسر جهان، از جمله بازی‌های پخش جریانی و نرم‌افزارهای کوچک به ارمغان می‌آورد». سازندگان اکنون می توانند یک نرم افزار واحد را با قابلیت پخش جریانی همه بازی ها در کاتالوگ خود ثبت کنند.

پیش از این، اپل از سازندگان خواسته بود تا برای هر اثر در سرویس پخش بازی، یک برنامه جداگانه ثبت کنند تا بتواند هر بازی را بررسی کند. GeForce NOW انویدیا، XCloud مایکروسافت و سرویس متوقف شده Google Stadia در iOS بودند. البته برای گریز از این مشکلات خلأهایی پیدا شده است. GeForce Now از طریق مرورگر Safari در دسترس بود و Fortnite را می توان از طریق ابر نیز تجربه کرد. با این حال، این عملکرد با نحوه عملکرد نرم افزار رسمی متفاوت است.

چند روز پیش، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تصمیم گرفت تحقیقاتی را در مورد توزیع خدمات بازی ابری از طریق فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل بازگشایی کند. در جستجوی اولیه سال 2022 این سازمان ابراز نگرانی کرده بود که غول فناوری آمریکایی دلایل متعددی برای توقف خدمات پخش بازی در iOS دارد. به عنوان مثال، سرویس‌های استریم می‌توانند راهی جایگزین برای تجربه بازی‌ها در اپ استور ارائه دهند.

علاوه بر این، اگر این استریم ها بسیار محبوب شوند، اهمیت خرید جدیدترین موبایل ها با بهترین سخت افزار برای تجربه بازی ها کاهش می یابد. انتظار می رود که Fortnite در سال جاری در اروپا به iOS بازگردد که این امر با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا امکان پذیر شده است. حالا این بازی به جای اپ استور از طریق اپ استور منتشر خواهد شد.

بخوانید  عملکرد عالی پورت Monster Hunter Rise PS5
تحریریه مجله بازی یک گیمر