فروش کم نسخه های فیزیکی بازی های ایکس باکس در سال 2023


بازی‌های فیزیکی سهم کمی از فروش Xbox در سال را نشان می‌دهند آنها 2023 داشتند.

اخیرا مت پیسکاتلا سیرکانا اعلام کرد که بخش کوچکی از آثار فروخته شده در ایکس باکس در سال 2023 نسخه های فیزیکی هستند. یک تحلیل قبلا گفته است سال گذشته، تقریباً 83 درصد از بازی‌های کنسول دیجیتال بودند. علاوه بر این، مایکروسافت اخیراً بخش بازی های فیزیکی خود را تعطیل کرده است. در واقع، بازی های فیزیکی مزایایی مانند امکان فروش مجدد و نگهداری بیشتر دارند.

تنها 10 درصد از فروش عناوین ایکس باکس در سال 2023 در ایالات متحده فیزیکی بود. برای پلی استیشن و نینتندو این رقم به ترتیب 40 و 50 درصد بوده است. البته هر دوی این شرکت های ژاپنی تمرکز زیادی روی بازار فیزیکی دارند و این تفاوت عددی چندان عجیب نیست. در عوض، مایکروسافت بیشتر روی Game Pass تمرکز کرده است و کاربرانش به دانلود و کاتالوگ آثار دیجیتال عادت کرده اند. بخش بزرگی از فروش این شرکت مربوط به نسل فعلی Xbox Series S است که یک کنسول تمام دیجیتال است.

در هر صورت، این اعداد ممکن است نشان دهنده مرگ تدریجی بازی های فیزیکی باشد و از قبل در ایکس باکس شروع شده است. هفته گذشته فروشگاه والمارت برای خلاص شدن از موجودی فیزیکی خود، بازی Starfield را با قیمتی باورنکردنی عرضه کرد. به قیمت 0.03 دلار فروخته شد و اگر پس از این تخفیف نسخه ای باقی بماند، قصد دارند این آثار را به سطل زباله بیندازند. انتظار می رود Best Buy به زودی تصمیم مشابهی بگیرد. علاوه بر این، Senua's Saga: Hellblade 2 فقط به صورت دیجیتال در دسترس خواهد بود.

بخوانید  ژور امروز کجاست؟ (20 تا 24 ژانویه) - آیتم های عجیب و غریب Destiny 2 و راهنمای مکان Xur

کنسول پلی استیشن 5 در کنار کنسول سری Xbox S

ناشر فرانسوی یوبی سافت نیز گفت که مشتریان باید با عدم مالکیت فیزیکی سازگار شوند. برای افرادی که نسخه های فیزیکی را ترجیح می دهند، نینتندو و پلی استیشن ممکن است گزینه های بهتری باشند. در حالی که کمبود نسخه های فیزیکی برای همه خوشایند نیست، به نظر می رسد دیر یا زود این اتفاق می افتد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر