چگونه Diablo 4 برای مخاطبان مدرن طراحی شده است


بیش از یک دهه از انتشار Diablo III می گذرد، و علیرغم موفقیت پایدار و انتشار بازی بر روی تقریباً همه سیستم های مدرن، بلیزارد می دانست که Diablo IV باید مانند یک بازی مدرن احساس شود – بازی که هنوز هم مظهر Diablo است، اما با به روز رسانی هایی برای آن را برای طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید جذاب می کند.

بازیکنان بیشتر در مکان های بیشتر

کارگردان Joe Shely در گفتگو با GameSpot قبل از اعلام آزمایش بتای Server Slam آتی، به یکی از بزرگترین تفاوت‌های روز راه‌اندازی بین Diablo IV و نسخه‌های قبلی‌اش اشاره کرد: این دستگاه به طور همزمان برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. این حرکتی است که در عصر بازی متقابل بین دستگاه‌ها و حتی نسل‌ها، آن را با بسیاری از بازی‌های آنلاین امروزی مطابقت داده است.

Lecture en cours: Diablo IV | Dans la bande-annonce de gameplay de Endgame

“Lorsque nous avons sorti la version console de [Diablo III]ما افراد زیادی را دیدیم که قبلاً هرگز دیابلو را بازی نکرده بودند و برای اولین بار توانستند دیابلو را بازی کنند.” – افرادی که در زندگی خود انواع بازی های Diablo را بازی می کردند … بازی های مختلف Diablo را بازی می کردند و همه آن افراد افرادی بودند که می خواستند اوقات خوبی را در Diablo IV داشته باشند.”

همه این افراد این روزها روی رایانه شخصی بازی نمی کنند. با توجه به اینکه Diablo III از سال 2013 به این صورت روی کنسول ها قرار دارد، یافتن بازیکنان سرسخت Diablo که آن را روی رایانه شخصی لمس نکرده اند، آسان است. Cross-play و cross-progression نه تنها به این معنی است که آنها همچنان می توانند آن را روی هر پلتفرمی که می خواهند بازی کنند، بلکه (اگر مایل به خرید مجدد آن هستند) Diablo IV را روی رایانه شخصی نیز امتحان کنید. این در واقع کاری است که جوزف پیپیورا، دستیار کارگردان، گفت که او مدت ها پیش در اوج اولین بازی Diablo انجام داد – او بازی خود را روی رایانه شخصی داشت، اما بازی دیگری را در پلی استیشن اصلی داشت که در آن ساعت ها با یکی از دوستانش گذراند.

زنده است

داستان اصلی تازه شروع است.
داستان اصلی تازه شروع است.

یکی از بزرگ‌ترین افزوده‌های Diablo IV نسبت به Diablo III، محتوای آخر بازی در زمان عرضه است. در نهایت به بازی قبلی رسید، اما کسانی که داستان نسبتاً کوتاه را تکمیل کردند، دلیل کمتری برای ادامه کاوش در آن یافتند.

بخوانید  چگونه Lies of P ژانر Souls را شکست

شلی افزود: «اما پایان بازی آنقدر برای یک اکشن RPG مهم است که وقتی برای ساخت Diablo IV نشستیم، می‌دانستیم که می‌خواهیم آن را به‌گونه‌ای بسازیم که بتوانیم پایان بازی را در هیئت مدیره قرار دهیم». “و البته، چون این یک سرویس زنده است، ما بازی می کنیم تا به مرور زمان آن را اضافه کنیم. اما احساس می شد که چیز بزرگی باید در عنوان Expedition باشد.”

به روز رسانی های فصلی هر چند ماه پس از راه اندازی Diablo IV می رسد. آنها داستان اصلی را ادامه نخواهند داد – که در خود بازی به پایان می رسد – اما باعث می شوند Sanctuary کمتر شبیه جایی باشد که یک داستان در آن اتفاق افتاده و سپس به پایان رسیده است و بیشتر شبیه یک دنیای واقعی است. شخصیت‌های جدید ظاهر می‌شوند و داستان‌های فرعی جدیدی وجود خواهد داشت که به بازیکنان دلیلی می‌دهد تا مدت‌ها پس از پاک کردن اعتبار، با دوستان خود به Sanctuary بازگردند.

DPS نه GPS

نگاه بیشتر به آن و کمتر a la carte.
نگاه بیشتر به آن و کمتر a la carte.

هنگام ایجاد یک دنیای دقیق و پویا، طراحان مطمئنا امیدوارند که بازیکنان آن را به طور کامل جذب کنند. این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که بلیزارد از اجرای همپوشانی نقشه (ویژگی که در بازی‌های قبلی Diablo دیده می‌شد) به نفع یک نقشه کوچک همراه با یک نقشه کامل در منو منصرف شد. این بدان معنا نیست که چیزها نمی توانند در آینده تغییر کنند، اما این یک تصمیم خودسرانه نبود.

ما می خواهیم به آنچه بازیکنان علاقه مند هستند گوش دهیم [make] شلی خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که نیازهای بازیکنان برآورده می شود. بنابراین وقتی بازیکنان می گویند، “هی، ما در مسیریابی در جهان مشکل داریم”، باید این نگرانی را برطرف کنیم. ما معتقدیم که با مینیمپ و نقشه – و سیستم پینگ – کارهای زیادی برای رفع این نگرانی ها انجام داده ایم. ما معتقدیم که باید کارهای بیشتری انجام دهیم و می‌خواهیم این سیستم‌ها را بهبود ببخشیم.”

بخوانید  بررسی نامه های کوچک شرورانه

اما هنگام استفاده از پوشش نقشه، تمایلی وجود دارد که به جای نگاه کردن به آنچه در اطراف شماست، تقریباً به طور انحصاری روی آن تمرکز کنید. این همان چیزی است که بلیزارد می خواست از بین ببرد.

“و بنابراین پوشش نقشه می تواند به تسهیل آن کمک کند [easier navigation]، اما یک جنبه منفی دارد که در نهایت همیشه روشن می شود زیرا این آسان تر از روشن و خاموش کردن آن است. بنابراین ما در تلاش هستیم تا Diablo IV را به گونه‌ای بسازیم که این چیزها متمایز باشند و هنوز هم تجربه خوبی برای بازیکنان باشد.”

Diablo IV در تاریخ 6 ژوئن برای PS5، PS4، Xbox Series X|S، Xbox One و PC با بازیکنان Deluxe و Ultimate Edition در 2 ژوئن منتشر می شود. یک سرور اسلم از 12 تا 14 مه اجرا می شود و فرصتی را برای بازی Prologue و Act 1 به صورت رایگان ارائه می دهد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر