همه برنامه های ویندوز از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی با وضوح فوق العاده پشتیبانی می کنند


مایکروسافت در تلاش است تا فناوری وضوح فوق العاده مبتنی بر هوش مصنوعی را به همه برنامه های سیستم عامل ویندوز اضافه کند.

طی چند سال گذشته، فناوری وضوح فوق‌العاده ارزش خود را در ایجاد انقلابی در تجربه بازی با بهبود عملکرد بازی‌های ویدیویی به قیمت کمترین تأثیر بر تصاویر آن‌ها ثابت کرده است. حتی در برخی موارد این نوآوری نرم‌افزاری، بازی‌سازان را تا حدی به آن وابسته کرده است که ممکن است بدون بهره‌گیری از آن، کارشان به نرمی و بی‌نقص اجرا نشود. به خصوص وقتی صحبت از ویژگی های جدید و سنگینی مانند ردیابی پرتو یا ردیابی مسیر باشد.

اکنون به نظر می رسد که مایکروسافت به فکر ایده هایی است تا فناوری گرافیکی پیشرفته خود را به برنامه های در حال اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز 11 بیاورد. این با بررسی فایل های به روز رسانی داخلی 24H2 است. که برای آخرین سیستم عامل مایکروسافت فاش شد. ظاهراً این ویژگی در حال حاضر مخفی است، اما برخی از کاربران موفق شده اند به آن ارجاع داده و آن را به صورت دستی فعال کنند.

افزودن تکنولوژی Super Resolution به ویندوز 11

به نظر می رسد که این ویژگی را می توان در بخش تنظیمات سیستم، صفحه نمایش و گزینه های گرافیکی یافت، جایی که کاربران می توانند بین فعال کردن حالت “فوق العاده وضوح خودکار” یا پیکربندی جداگانه آن برای هر برنامه یکی را انتخاب کنند. ظاهراً این ویژگی مبتنی بر هسته های شتاب دهنده هوش مصنوعی NPU/AI است. و همچنین هسته های تانسور توسعه داده شد این شامل GPU می شود.

پیش بینی نحوه عملکرد این ویژگی برای برنامه های کاربردی ویندوز هنوز دشوار است، اما اولین چیزی که به ذهن می رسد استفاده از آن برای بهبود عملکرد پخش کننده های رسانه ای است. در واقع، به جای استفاده از نسخه خاصی از برنامه هایی که از فناوری های با وضوح فوق العاده مانند RTX Video Super Resolution یا FidelityFX Super Resolution پشتیبانی می کنند، ممکن است کاربر بتواند آن را برای کل برنامه فعال کند.

بخوانید  EA به خاطر بازی جدید فوتبال کالج خود مورد شکایت قرار گرفت

فعال کردن Windows 11 Super Resolution

علاوه بر این، این تنظیمات می توانند دوباره بر نحوه اجرای بازی ها تأثیر بگذارند. در واقع، کاربران می توانند این کار را با فعال کردن چیزی مانند فناوری مبتنی بر درایور Radeon Super Resolution AMD انجام دهند. از این ویژگی ها برای بازی هایی استفاده کنید که هرگز به طور رسمی پشتیبانی نمی شوند. بازی هایی مانند آثار یکپارچهسازی با سیستمعامل و کلاسیک که ممکن است در اولویت توسعه دهندگان نباشند.

به هر حال این قابلیت در حال حاضر در نسخه ۲۴ ساعت ۲ ویندوز ۱۱ موجود است و قرار است امسال به صورت رسمی عرضه شود. تاریخ دقیق هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. در واقع هنوز به طور رسمی اعلام نشده است که آیا این ویژگی قبل از انتشار نسخه عمومی این آپدیت فعال می شود یا خیر.

در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر