نقد و بررسی Enola Holmes 2 (Enola Holmes 2) | دنباله موفق یا تکرار قسمت اول؟

میلی بابی براون در نقش انولا هلمز در حال فرار از پلیس در انولا هلمز 2

فیلم Enola Holmes 2 از داستان واقعی اعتصاب دختران کبریت الهام گرفته شده است، جایی که ما داستان اصلی این اعتصاب را می بینیم که در آن سارا چاپمن با پنهان کردن مرگ دختران کبریت به دنبال خشم مدیران کارخانه است. حالا انولا هلمز باید سارا چپمن را پیدا کند و راز بزرگی را کشف کند. اگرچه به نظر می رسد که دنباله انولا هلمز داستان جدی تری نسبت به قسمت قبلی داشته باشد، اما در نهایت فیلم همان لحن و روایت خود را حفظ کرد و تغییر چندانی در فرمول خود نداشت.انولا هلمز و مادرش در فیلم انولا هلمز 2

فیلم انولا هولمز 2، به جای تثبیت موقعیت انولا، باعث می شود بیشتر به شرلوک هنری کویل تمرکز کنیم.

با این حال، حتی اگر Enola Holmes 2 خوب شروع شود و به ما این احساس را بدهد که در مقایسه با قسمت اول شاهد پیشرفت بزرگی خواهیم بود، آرام آرام شروع به عجیب شدن می کند. بعد از قسمت اول فیلم وارد مسیری نسبتا خسته کننده و بی هدف می شویم. نقش مادر انولا پس از فیلم اول همچنان مبهم و مبهم است و حضور او در این فیلم بیشتر شبیه دسری بی مزه است که هیچکس دوست ندارد بچشد تا اینکه تبدیل به نقطه روشنی در فیلم شود.

فیلم Enola Holmes 2 تلاش می کند تا Enola Holmes را از زیر سایه برادرش بیرون بیاورد، اما در نهایت شرلوک هلمز را به ستاره فیلم تبدیل می کند. با یک گیمر همراه باشید.

اگرچه Enola Holmes 2 شروع خوبی دارد، اما همچنان از همان الگو و ایده قسمت اول پیروی می کند.

میلی بابی براون، هنری کویل و لوئیس پارتریج در انولا هلمز 2

اولین نکته اعتبار شخصیت انولا است. البته این فیلم برگرفته از رمان‌های نوجوانان است و نمی‌توان آن را با نسخه‌های بزرگسال‌تر فیلم یا سریال شرلوک مقایسه کرد، اما در نهایت خط و مسیر فیلم را بسته‌تر می‌کند و در نهایت گروه دیگری را برای آن انتخاب می‌کند. مخاطبان اصلی آن . همین امر باعث می‌شود انولا برای خلق صحنه‌های کمدی بیشتر دیده شود، قبل از اینکه واقعاً در چشم تماشاگرانی که سعی می‌کنند از اشتباهاتش درس بگیرند، به شخصیتی باورپذیرتر تبدیل شود.

بخوانید  پاسخ امروز وردل (شماره 586) - 26 ژانویه 2023

هنری کویل در نقش شرلوک هلمز در فیلم Enola Holmes 2

فیلم انولا هلمز در سال 2020 از نتفلیکس اکران شد.این فیلم کمدی جنایی اگرچه مشکلات ریز و درشتی داشت اما توانست به اثری سرگرم کننده تبدیل شود و توانست نظر بینندگان این شبکه را به خود جلب کند. مدتی است که فیلم انولا هلمز 2 در نتفلیکس منتشر شده است، حالا انولا هلمز به دنبال این معامله است، اما برخلاف انتظارش نمی تواند به شهرت برادرش ادامه دهد. اما قبل از اینکه انولای جوان کاملاً ناامید شود، سرانجام به یک معامله بزرگ دست می یابد.

نتیجه این می شود که فیلم از همان ابتدا کاملاً قابل پیش بینی می شود و به سرعت تحولات ابتدای فیلم را فراموش می کند. در نهایت، اگرچه Enola Holmes 2 بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، اما در نهایت تصمیم می‌گیرد یک فیلم دور ریختنی را ارائه دهد و در ارائه یک پایان قدرتمند و تاثیرگذار شکست خورده است. این که فیلم در نهایت تلاش می کند تا قدرت یک پیمان را نشان دهد، اما به جای پرداختن به بخش کوتاهی از فیلم، باید در طول فیلم تجلی پیدا می کرد.

شروع فیلم تا حدی قدرتمند است و نوید یک اثر بسیار پخته تر، بهتر و سرگرم کننده تر را به ما می دهد. بیشتر این موضوع شاید به دلیل افزایش نقش شرلوک در این فیلم باشد که در قسمت اول حضور چندان پر رنگی نداشت. اگرچه فیلم سعی می‌کند قسمت‌های مختلف انولا را به تصویر بکشد و نشان دهد که او در نهایت یک دختر جوان است و می‌تواند اشتباهات زیادی مرتکب شود، اما این در نهایت او را به شخصیتی بهتر و جذاب‌تر از برادرش تبدیل نمی‌کند.

بخوانید  عرضه احتمالی بازی Assassin's Creed Mirage در نیمه دوم سال 2023

اما مهم نیست که براون چقدر تلاش می کند، همیشه تحت الشعاع برادر بزرگترش قرار می گیرد. اگرچه هنری کویل در حال حاضر با نسخه های مدرن شرلوک مانند بندیکت کامبربچ و رابرت داونی جونیور قابل مقایسه نیست، اما در فیلم انولا هولمز 2 به دلیل افزایش زمانش توانست بیشتر بدرخشد و باعث شود بیشتر احساس کنیم که یک فیلم یا یک فیلم است. سریالی که مستقل از شرلوک هنری کویل ساخته شده است. این احساسات در طول فیلم بیشتر می شود و هر بار که کویل بیشتر حضور دارد، روند فیلم مثبت تر می شود.

این فیلم ممکن است در نهایت مخاطب خود را سرگرم کند، اما آیا برنامه ای فراتر از آن دارد؟ متأسفانه، پاسخ منفی است و با وجود اینکه فیلم سعی می کند انولا را به عنوان یک شخصیت متفاوت به تصویر بکشد، در نهایت او را بیشتر شبیه شرلوک می کند. بدون شک Enola Holmes 2 تمام اهداف احتمالی نتفلیکس را برآورده خواهد کرد، اما سوال اصلی اینجاست که آیا در ادامه شاهد توسعه خواهیم بود یا دنباله های احتمالی آینده؟

اما در نهایت می توان گفت که فیلم Enola Holmes 2 برخی از مشکلات قسمت اول را حل می کند و به فیلم بهتری تبدیل می شود، اما این تغییرات کافی نیست و باعث نمی شود که فاصله زیادی بین این دو قسمت ببینیم. فیلم Enola Holmes 2 در نهایت پیشرفت کمی نسبت به قسمت اول دارد که بیشتر به بخش هایی مانند شکستن دیوار چهارم تا حضور بیشتر شرلوک در اتفاقات فیلم خلاصه می شود و Enola بزرگترین قربانی فیلم در اینجا است.

میلی بابی براون همانند قسمت اول بازی قابل قبولی در نقش انولا هلمز دارد و حتی در فیلم نیز می دانست چگونه در نقش خود فرو رود و از نقشش در سریال Stranger Things فاصله بگیرد. براون حتی توانست در شکستن دیوار چهارم عملکرد بهتری داشته باشد که بخشی از آن را می توان به نویسندگی بهتر نسبت داد و قسمت دیگر بدون شک بازی خود براون است.

بخوانید  Xbox Exec در Redfall: "این یک شکست بود، اما چند شکست؟"

بدون شک پتانسیل وجود دارد، اما شاید سوال اصلی این باشد که نتفلیکس و لجندری تا کجا می توانند از پوسته فیلم های نوجوان پسند خارج شوند و آثاری را ارائه دهند که برای همه گروه های سنی جذاب باشد. . مطمئناً، نتفلیکس احتمالاً می خواهد Enola Holmes 3 به گونه ای تولید شود که بتواند مخاطبان نوجوان خود را حفظ کند، اما شکی نیست که این فیلم و بازیگران آن پتانسیل بالاتری دارند که مطمئناً به یک کلیشه ای و کلیشه ای خلاصه نمی شود. داستان ساده

مشکل اینجاست که در بخشی از فیلم احساس می کنیم که داستان فیلم کاملا متوقف شده است و حالا دور شده ایم و کارگردانان هر کاری می کنند تا زمان فیلم بیشتر شود. البته در نهایت فیلم اثری سرگرم کننده است که می تواند 2 ساعت تماشاگر را سرگرم کند، اما قسمت ناامید کننده داستان این است که فیلم نمی خواهد از یک قسمت فراتر برود و در نهایت در امنیت او می ماند. پوسته و قصد بیرون رفتن ندارد.

همانطور که در قسمت اول شاهد شکستن دیوار چهارم توسط انولا هلمز هستیم، البته در فیلم انولا هولمز 2 این مشکل پخته تر و بهتر نشان داده شده است و همچنین شاهد بهبود در شوخی ها و صحنه های کمدی فیلم هستیم. . اما پیش از انولا، او اکنون با یک معمای جدید و دشمنان جدید روبرو است و اکنون با چالش بزرگتری روبرو است. از طرفی شرلوک هلمز با پرونده پیچیده ای روبرو شده و حالا رقیب قدرتمندی دارد.