نقد و بررسی فصل دوم انیمه حماسه Vinland رفتار Torphine


انیمه حماسی Vineland با فصل دوم خود، ضمن ثبت روندی متفاوت نسبت به فصل قبل، نشان می دهد که چرا باید همچنان در میان سر و صدای انیمه های دیگر به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

مشخصات انیمیشن Vinland Saga:

  • نام فارسی: فصل دوم حماسه Vineland
  • بر اساس مانگا نوشته ماکوتو یوکیمورا
  • ژانر: اکشن، درام، ماجراجویی، تاریخی، گور، سینن
  • محصول: استودیو ماپا (تهیه کننده فصل دوم)
  • فصل دوم: 24 قسمت 25 دقیقه ای
  • وضعیت: فصل 2 تمام شد، مانگا ادامه دارد
  • پخش: از 10 ژانویه 2023 تا 20 ژوئن 2023
  • رده سنی: R – 17

داستان فصل دوم انیمه حماسه وینلند; فرار از جنون جنگ و خونریزی

اینار مرد جوانی است که پس از مرگ پدرش و ویران شدن دهکده‌اش توسط انگلیسی‌ها، آرزوی زندگی آرام و شروعی تازه در مزارع بازسازی‌شده‌شان را دارد. اما متاسفانه دوباره به روستای او حمله می شود. این بار نیروهای غارتگر دانمارکی محل سکونت اینار را به آتش کشیدند و خانواده او را نیز کشتند. اینار اسیر می شود و به عنوان برده فروخته می شود. کتیل برده ای مهربان است که عینار را می خرد و در ازای کار در مزرعه و کشت بخشی از جنگل به او قول آزادی دوباره می دهد.

در مزرعه کتیل، اینار با تورفین آشنا می شود که باید در یک کار دشوار با او همکاری کند. این دو دوست در تلاش برای رهایی در حالی که درگیر گناهان گذشته و ناملایمات آینده هستند، امیدوارند با مبارزه با بی عدالتی ها و خشونت احمقانه به رستگاری و آرامش دست یابند.

تلاش Turfin و Einar برای بیرون کشیدن ریشه از درخت در انیمیشن Vineland Saga

شکل گیری تکامل در طبیعت

فصل دوم انیمه Vinland Saga دو تغییر قابل توجه دارد. اول اینکه فصل دوم Vinland Saga توسط استودیو Mapa ساخته شد در حالی که فصل اول توسط استودیو Wait ساخته شد. این تغییر استودیو از Veit به Mapa یک رویداد تکراری است که پس از فصل سوم انیمه Attack on Titan اتفاق افتاد. نکته جالب اینجاست که این تغییر دوباره با تحول فضای داستان همراه است. البته تیم تولید انیمه Vinland Saga هنگام انتقال به استودیوی جدید حفظ شد، با این حال گاهی اوقات سیاست های استودیو جدید رد می شود. ماپا همیشه بر روی مهمترین صحنه های تولید انیمه تمرکز دارد، بنابراین این کم کاری در تولید انیمه در برخی از سکانس های فرعی احساس می شود. در هر صورت طراحی کلی انیمه به خصوص در قسمت های اصلی و اکشن ها کیفیت قابل قبولی دارد و تجربه ناخوشایندی را رقم نمی زند.

اما طرف دیگر دگرگونی وینلند ساگا در فصل دوم، روندی است که هدف اصلی ماکوتو یوکیمورا، نویسنده و خالق مانگا را به وضوح بیشتر نمایان می کند. انیمه Vineland Saga قبلاً به غلبه هرج و مرج و خشونت بر میل به صلح و آرامش در فصل اول اشاره کرده است. بدیهی است که وقتی صحبت از نبردهای وایکینگ ها و شیوه زندگی زمان آنها به میان می آید، خون و شمشیر بهترین یاران انسان روی زمین هستند و در دنیایی که تنها پیروزی یا مرگ در میدان جنگ افتخار محسوب می شود، طبیعت مسلط جهان در سمت وحشی و بی رحم است. مرد می چرخد. بنابراین ما با جهانی طرف هستیم که در آن وایکینگ ها نماد واقعیت هستند و در آن دستیابی به صلح و زندگی بدون جنگ یک افسانه دست نیافتنی است.

انیمه Turfin's Nightmare in the Vineland Saga

تقریباً در کل فصل اول انیمه، شاهد نوحه ای برای زمان های تاریک و خشن بودیم. از سوی دیگر، حضور و حمایتی که در فصل قبل، سطح اصول مبارزه و جنبه‌های روانی انیمه را در دل داستان و به شکل‌گیری شخصیت و مهارت‌های تورفین در پیوند می‌داد، تماشایی شد. پیروی از شخصیت اشلاد . اشلاد شخصیتی خاکستری با ابعاد شخصیتی متفاوت و پیچیده است که حضورش در هر موقعیتی در طول داستان او را غیرقابل پیش بینی و البته دریچه جذابیت نمایش را به باد می دهد. به همین دلیل می توان فصل اول انیمه Vinland Saga را Askeladd Saga نامید.

با اولین فصل، اشلاد به عنوان یکی از بهترین شخصیت های دنیای انیمه برجسته می شود. شخصیتی که نه از قلب فانتزی، بلکه از دوران تاریخی وایکینگ ها، و در میان تمام شخصیت های تکراری آثار دیگر، نمونه کاملی از پرداختن دقیق به ارزیابی تاریخی واقع گرایانه است. به همین دلیل، ما صمیمانه از انعطاف پذیری شخصیت اشلاد از یک ضدقهرمان سنگدل به یک قهرمان وفادار به قومیت خود استقبال می کنیم. این حضور تأثیرگذار اشلاد، حتی پس از مرگش، می‌تواند با باز شدن داستان و مستقیماً در شکل‌گیری قوس شخصیتی تورفین درک شود.

جوانه ها در انیمه Farmland Arc of the Vinland Saga رشد می کنند

نقطه برجسته Saga of Vinland فصل 2 در حال ورود به یک محیط متفاوت است که نشان می دهد چقدر مهم است که به سرزمین افسانه ای Vinland برسید. اگر در دوران اشباع، پرمدعا و شعاری دنیای کنونی، نمی توان این هدف را یک جاذبه جدید به حساب آورد، اما در قرون وسطی که هنوز جا برای کشف مکان ها و حقایق بکر بسیاری وجود دارد، می توانید با تمام وجود به قهرمان داستان بپیوندید. قلبها. به نوعی، این تنها فانتزی دنیای واقعی در حماسه Vineland است.

اما اگر خط داستانی Vinland Saga در فصل اول تغییر ناگهانی و بی سابقه ای را در شخصیت شاهزاده کانوت نشان می داد و این بارزترین نقطه ضعف انیمه بود، اکنون در فصل دوم که از همان ابتدا تغییر واضحی در وضعیت روحی تورفین به وجود آمده است. ، چرا داستان و چگونه با این موضوع برخورد می کند و به تدریج آن را به بلوغ می رساند.

اکنون انیمه سرعت کمتری را در پیش گرفته و حتی موضوعات متفاوتی را نسبت به فصل اول بیان می کند. این پختگی و این آرامش نهفته در انیمه را باید با تورفین مقایسه کرد. ماکوتو یوکیمورا داستان را بر اساس درگیری که ریشه در فصل اول داشت و دگرگونی نگرش و جهان بینی تورز، پدر تورفین، پیش برد. اگر فصل اول به دلیل ماهیت خشن دنیای داستان با اکشن بیشتر و نبردهای خونین به پایان رسید، اکنون زمان برجسته کردن دیدگاه اصلی نویسنده مانگاست.

Canute در انیمه Saga of Vineland در مقابل آتشی بزرگ ایستاده است

در واقع دلیل این حجم از مقدمه، در داستانی که فضای کلی آن نیز تغییر کرده است، راه درست اجتناب از ارتکاب شکاف داستانی کانوت در فصل اول است. با رفتن اشلاد، انتقام تورفین با احساس افسردگی و پوچی و همچنین عذاب وجدان ناشی از کشتن انسان ها جایگزین شد. احساسی که قرار است مسیر رستگاری را بر اساس عشق و شفقت از سر بگیرد. بنابراین حال و هوای فصل دوم به شدت ویژگی های سبک سینن را به بیننده یادآوری می کند. اینجاست که حضور اشلاد در کابوس‌ها و ذهنیت‌های تورفین به محرکی منطقی برای اعلام وضعیت روانی کنونی تورفین تبدیل می‌شود و اهمیت شخصیت‌پردازی قوی اشلاد در باز شدن داستان بیش از پیش ثابت می‌شود. این اتفاق حتی در مورد کانوت و درگیری او با حضور سر بریده پدرش در لحظات سخت جستجوی قدرت و عدالت که به کشمکش‌های روانی مؤثر ختم می‌شود نیز رخ می‌دهد.

با این تفاسیر حالا تمام درخشش داستان Vinland Saga در اختیار Turfin است. برای او آسان نیست که از دل خشونت و ظلم قبل از بردگی به تصمیمی متفاوت و آبرومندانه برود. اما تورفین برای رهایی از کابوس های شبانه و عدم تمایل او به زندگی، به محیط و افراد مزرعه، به ویژه اینار، نیاز دارد. تا اینکه سکانس تکراری بیدار شدن تورفین از کابوس هایش توسط اینار به استعاره ای از آغاز رهایی تورفین از زنجیرهای گذشته تاریکش تبدیل می شود.

رویارویی با مانعی به نام هبی - فصل دوم حماسه وینلند

پیچیدگی های فعلی داستان Vineland Saga، تجربه تماشای آن را به گنجینه ای نادر در میان جمعیت انیمه تبدیل کرده است. شخصیت های حاضر در مزرعه کتیل هر کدام به جنبه مهمی از موقعیت تورفین می پردازند. علاوه بر حضور مداوم اینار، تورفین با تأثیر شخصیت‌هایی مانند هبی، سورکل پیرمرد و حتی آرنهید، با کانوت وارد مسابقه نهایی می‌شود. در واقع، مکالمات تورفین و کانوت به زحمات او در مزرعه، گوش دادن به خواندن کتاب مقدس برای پیرمرد، رنج بی پایان آرنهید و حتی کتیل که پشت نقاب خودآموخته «مشت آهنین» بودن تکان می خورد، خلاصه می شود.

تغییرات فصل دوم Vineland Saga، هم از نظر روحی و هم از نظر سرعت، در نهایت دیدگاه اصلی خالق آن را برجسته می کند.

اما در حالی که تورفین قول داده است که کسی را نکشد و از خشونت استفاده نکند، همه راه ها به خشم و نفرت می انجامد. به همین دلیل، داستان فصل دوم Vinland Saga کاملا حول محور جنگ داخلی تورفین شکل گرفته و دیگر میدان جنگ وایکینگ ها نیست. این موضوع در ابتدا و انتهای هر قسمت دیده می شود و جدا از اینکه هم از نظر موسیقی و هم از نظر بصری دلنشین هستند، این حس دگرگونی را به زیبایی منتقل می کنند.

مشت های دورت در فصل دوم انیمه Vinland Saga

بردگی برای تورفین با اینار متفاوت است. تورفین با ورود همسر سابق آرنهید و حمله کانوت با جنگجویان بی رحم خود، به چالش های بزرگتری در داستان دست می یابد. رفتار و گفتار تورفین در این وقایع حاصل رنج و تحمل او در تمام سال های بردگی نه تنها در میدان بلکه در زنجیره گذشته است که پوچ و دردناک است. بنابراین اینکه چگونه تورفین حصاری نفوذ ناپذیر به دور مهارت های رزمی خود کشیده و قصد آسیب رساندن به دیگران را در سخت ترین مراحل درگیری با مخالفان اطراف خود ندارد، مورد قبول ماست و اتفاقاً بهترین لحظات این فصل انیمه هستند. از آن ایجاد شده است.

تورفین اکنون به سالکی تبدیل شده است که باید مسیر رسیدن به مقصد پیشرو خود را طی کند. فصل دوم حماسه Vineland برخلاف فصل قبلی که در مورد بقا بود، در مورد درک مفهوم زندگی است. دگرگونی‌های تورفین از سقوط در سکوت خردکننده تا شخصیتی صلح‌جو و آزادی‌خواه را در بر می‌گیرد، در حالی که تأثیر او بر مردم اطرافش به عنوان کاشت بذرهای امید در سرزمین‌هایی که زمانی غیرقابل کشت بودند، باقی می‌ماند.

مقالات مرتبط:

اگر در میان محافظان مزرعه نام مار، گورکن، روباه و مامولک را به هم بزنیم، داستان در نهایت به تأثیر مهم ایمان بزرگ تورفین در سکانسی اشاره می کند که هبی (مار) در نهایت نام اصلی خود را به تورفین فریاد می زند. . حتی اولمار که بنیانگذار صلح ظاهری مزرعه می شود، سرانجام با اشتیاق هدف خود را در زندگی می یابد. به عبارت دیگر، Weiland Saga در نهایت به صحنه یک درام خونین تبدیل خواهد شد، که به شخصیت هایی نیاز دارد که روزی این همه راه بیهوده را طی کرده اند تا از درد و رنج آن جلوگیری کنند. به همین دلیل، گفتگوی مهم تورفین با کانوت برای جلوگیری از نابودی مزرعه کتیل به یک چراغ خیره کننده امید در پایان این فصل تبدیل می شود. جایی که Turfin در نهایت به یک “جنگجوی واقعی” تبدیل می شود و برداشتی از قوس زمین های کشاورزی است که به حماسه زمین های کشاورزی تبدیل شد. سرزمین حاصلخیزی که از آنجا سفر طولانی تورفین برای تحقق رویای تشکیل مرزها بدون جنگ و دشمن و غرق در صلح و آرامش آغاز می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  نمایش مورفیوس و لوسیفر در تصاویر جدید سریال The Sandman