مدیر عملیاتی سرورپارس‌: فیلترینگ و محدودیت ها مانع فعالیت بین المللی


«پارس‌ هاست»، زیرمجموعه «سرور پارس» با هویت بصری جدید وارد فعالیت در حوزه خدمات ابری شد.

روز یکشنبه آیین رونمایی از هویت جدید پارس هاست با حضور اصحاب رسانه و فعالان حوزه در هتل سیمرغ تهران برگزار شد. در نشست خبری رونمایی از برند جدید پارس هاست، زیر مجموعه سرور پارس، علیرضا کتابی، مدیر عملیات سرور پارس و شادی بابادی، مدیر فروش و مارکتینگ این شرکت به ارائه توضیحاتی پیرامون ۲۰ سال تجربه سرور پارس و برخی مشکلات حوزه هاستینگ پرداختند.

علیرضا کتابی با اعلام اینکه تقریباً ماهی یک‌بار به این مجموعه حمله سایبری می‌شود، گفت عمده این حملات از نوع DDOSS هستند و به‌دلیل نبود پهنای باند، روی‌هم‌رفته مشکلات زیادی به‌وجود می‌آورند: «یعنی قبل از اینکه ترافیک به سرورهای ما در دیتاسنتر برسد، پهنای باندش پر شده است. در نتیجه دیتاسنتر مجبور می‌شود دسترسی به پهنای باند خارجی را قطع کند تا ترافیک کم شود و سایت‌ها دردسترس باشند».

نشست خبری رونمایی پارس هاست

او همچنین به مشکلاتی چون قطعی برق و محدودیت اینترنت اشاره کرد که باعث شدند سیاست‌های این شرکت در مواردی تغییر کند: «تصمیم گرفتیم همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذاریم و کل بستر روی یک دیتاسنتر نباشد. ما با تمام دیتاسنترهای کشور از نظر اسمی کار می‌کنیم و با این شیوه با مشکلات کنار می‌آییم. در آینده برنامه داریم که یک دیتاسنتر ابری راه‌اندازی کنیم».

به‌گفته‌ی کتابی فیلترینگ باعث شد تعداد مشتریان این شرکت برای سرور مجازی بیشتر شود: «مشتریان نیاز به سروری داشتند که ازطریق آن بتوانند سایت‌ها را باز کنند و این باعث شد مشتریان ما برای سرور مجازی افزایش پیدا کند».

بخوانید  برداشت های عملی Sonic Superstars - GameSpot

مدیرعملیات سرور پارس در مورد ارائه خدمات خارج از ایران گفت محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ باعث قطع ارتباط با خارج شد و شرکت‌ها را ناچار کرد همه خدماتشان را به داخل بیاورند: «اگر بستر پایداری وجود داشته باشد، از نظر تخصصی محدودیتی برای ارائه خدمات به خارج از کشور نداریم. برای مثال افزایش نرخ دلار هم برنامه‌ریزی را برای ما دشوار می‌کند».

خبرنگار در نشست خبری سرور پارس

به‌گفته شادی بابادی مدیر فروش و مارکتینگ این شرکت، این مجموعه نزدیک به ۱۰۰ هزار سایت را میزبانی کرده‌ است و بخشی از ارگان‌های دولتی، سازمان‌ها و بانک‌ها هم از خدمات آن استفاده می‌کنند. یکی از خدمات مهم این شرکت هم گواهینامه SSL است که ۱۲ سال است به بانک‌ها ارائه می‌شود.

به‌گفته کتابی، شرکت سرور پارس هاب اصلی مجموعه خواهد بود و زیرمجموعه‌های مختلف با برندها و خدمات مجزا خواهد داشت. پارس‌ هاست به‌عنوان یکی از این زیرمجموعه‌ها با رنگ و لعاب جدید رونمایی شد و سایت هم هفته آینده با تغییراتی به‌روز می‌شود.

خبرنگار زومیت: شادی خوش‌کار

تحریریه مجله بازی یک گیمر