مایکروسافت قراردادی 10 ساله برای انتشار بازی Call of Duty در نینتندو امضا کرده است

اعلامیه یک توافق ده ساله بین مایکروسافت و نینتندو برای دسترسی برابر طولانی مدت به Call of Duty

برد اسمیترئیس مایکروسافت امروز تأیید کرد که این شرکت قراردادی 10 ساله برای انتشار سری Call of Duty بر روی کنسول‌های نینتندو “در همان روز کنسول های ایکس باکس، با عملکرد کامل و برابری محتوا” امضا کرده است. او در توییتر نوشت:
مایکروسافت و نینتندو با هم مذاکره کرده و یک قرارداد حقوقی 10 ساله امضا کرده اند تا سری Call of Duty را در همان روز با همان ویژگی ها و محتوای برابر به ایکس باکس بیاورند تا گیمرهای نینتندو از همان سری هایی لذت ببرند که بازیکنان ایکس باکس و پلی استیشن دارند. سرگرم کننده ما متعهد هستیم که به دیگر پلتفرم های بازی دسترسی طولانی مدت به Callof Duty بدهیم، که انتخاب های بیشتری را برای بازیکنان بیشتر و رقابت بیشتر در بازار بازی فراهم می کند.”

در دسامبر سال گذشته، ردموندی گفت که به نینتندو یک تعهد 10 ساله برای عرضه سری Call of Duty برای کنسول های این شرکت ژاپنی پیشنهاد داده است و امروز قرارداد قانونی امضا شد. کلاف دیوتی کلکسیون سال در سال 2013 و انتشار بازی Call of Duty: Ghosts برای Wii U، دیگر روی کنسول های نینتندو عرضه نشد. اما اکنون طرفداران نینتندو می توانند مانند سایر گیمرها از این شوتر محبوب لذت ببرند.

رئیس مایکروسافت از امضای قرارداد 10 ساله بین نینتندو و این شرکت برای انتشار بازی Call of Duty بر روی کنسول های این شرکت ژاپنی خبر داد.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به قیمت 68.7 میلیارد دلار برای اولین بار در ژانویه 2022 اعلام شد و با مقاومت سونی در آژانس های نظارتی ضد تراست در ایالات متحده و اروپا مواجه شد. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در ماه دسامبر اعلام کرد که می‌خواهد از انجام این معامله جلوگیری کند، زیرا می‌ترسد که این معامله به رقابت در کنسول‌های بازی و خدمات اشتراک با محروم کردن یا کاهش دسترسی رقبا به محتوای محبوب Activision Blizzard آسیب برساند.

بخوانید  فیل اسپنسر: مایکروسافت سیاستی شبیه به Minecraft برای Call of Duty خواهد داشت
مایکروسافت بارها تاکید کرده است که نمی خواهد سری Call of Duty را از پلتفرم پلی استیشن حذف کند و تاکید کرده است که این سری تا زمانی که پلی استیشن وجود داشته باشد در دسترس خواهد بود.