فیل اسپنسر: مایکروسافت سیاستی شبیه به Minecraft برای Call of Duty خواهد داشت


فیل اسپنسر در مصاحبه جدید خود به مسائلی مانند چرایی خرید مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد و سیاست انحصاری کنسول آن شرکت اشاره کرد.

فیل اسپنسرمدیر ایکس‌باکس اخیراً مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب XboxOn داشته است که طی آن درباره‌ی مسائلی مانند چرایی خرید اکتیویژن بلیزارد و سیاست مایکروسافت در مورد کنسول‌های انحصاری صحبت کرده است. در ابتدا او گفت که ایکس باکس بر روی نمایشگاه ژوئن تمرکز کرده است، اما اخبار بیشتری در راه است. او همچنین تایید کرد که بازی Rare’s Everwild هنوز در حال توسعه است.

اسپنسر در پاسخ به سوالی درباره معامله اکتیویژن برای خرید بلیزارد کینگ گفت: “انتظارات زیادی برای جامعه ایکس باکس وجود دارد. برای صنعت بازی، به درستی فکر می کنم، سوالاتی در این مورد وجود دارد. این ادغام به چه معناست و تاثیر آن بر رقابت چیست.” او بار دیگر تاکید کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد هرگز روی سری Call of Duty متمرکز نشده است. بلکه برای افزایش ظرفیت و سهم این شرکت در بازار بازی های موبایل بود.

مدیر Xbox در مورد این مشکل گفت:[موبایل] این بزرگترین پلتفرم بازی روی کره زمین است. برای ما منطق این خرید بخشی از این است که چگونه در بازار موبایل ظرفیت بیشتری کسب کنیم؟ ما مکان‌های بیشتری می‌خواهیم که مردم بتوانند Call of Duty را تجربه کنند، تقریباً مانند ماینکرافت. علاوه بر این، او تایید کرد که برخی از حالت‌های بازی یا آیتم‌های تزئینی در این سری‌ها انحصاری Xbox نیستند.

البته باید گفت که ایکس باکس به توسعه بازی های انحصاری ادامه خواهد داد. اسپنسر با اشاره به استارفیلد گفت: «فکر نمی‌کنم هرگز گفته باشم که استارفیلد انحصاری Xbox نخواهد بود. فکر می کنم آنچه گفتم این بود که به صورت موردی به وضعیت نگاه خواهیم کرد. ما بازی های موجود بر روی پلتفرم های دیگر را از آنها نخواهیم گرفت.”

بخوانید  نسخه ی نمایشی Final Fantasy 16 دو هفته قبل از انتشار بازی منتشر شد
تحریریه مجله بازی یک گیمر