قابلیت کنترل نور RGB بدون نیاز به نرم افزارهای دیگر در ویندوز 11

ویژگی های سفارشی سازی جدید که در تصاویر منتشر شده از نسخه های اول ویندوز 11 قابل مشاهده است، امکان کنترل نور RGB در لوازم جانبی رایانه های بازی را ارائه می دهد و این کار مستقل از برند یا نوع رایانه خواهد بود. تجهیزات مورد استفاده، مانند صفحه کلید، ماوس یا هدست بازی.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که مایکروسافت وجود چنین چیزی را اصلاً در خارج تأیید نکرده است. بنابراین باید دید که آیا در نهایت چنین قابلیتی در اختیار کاربران قرار می گیرد یا خیر.

در حال حاضر چیزی در مورد زمان عرضه این ویژگی به کاربران گفته نشده است. همچنین مشخص نیست که آیا این گزینه ها قادر به کنترل نور RGB مادربردها یا کارت های گرافیک هستند یا خیر. اما از نظر فنی چنین چیزی دور از ذهن نیست. با این حال، این احتمالاً نیازمند توجه بیشتر تیم توسعه سیستم عامل ویندوز است.

این گزینه ها کنترل هایی مانند تغییر روشنایی، رنگ نور RGB یا جلوه های مختلف نور را تنظیم می کنند. این گزینه ها برای همه دستگاه هایی که از طریق USB به سیستم متصل می شوند در دسترس خواهد بود. حتی تجهیزاتی مانند عرشه جریان الگاتو.

گزینه های کنترل نور RGB در ویندوز 11

قابلیت کنترل RGB در ویندوز 11

به نظر می رسد ویندوز 11 به زودی قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می دهد که دیگر نیازی به نرم افزارهایی مانند Corsair iCUE یا Razer Synapse ندارد. قابلیت کنترل نور RGB برای تمامی سیستم های مبتنی بر ویندوز 11 ویژگی مورد انتظاری است که بسیاری از کاربران بازی یا لپ تاپ به دنبال آن بوده اند. اکنون ظاهرا مایکروسافت در حال کار بر روی این ویژگی است و تصاویر منتشر شده از بیلدهای اولیه ویندوز 11 این موضوع را تایید می کند.

بخوانید  سریال Alien FX بازیگران اصلی خود را شناخت

سیستم عامل ویندوز 11 احتمالا به زودی امکان کنترل نور RGB در تجهیزات سیستم را بدون نیاز به نرم افزار مستقل دیگری ارائه خواهد کرد.