مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد سونی را به خرابکاری در قرارداد این شرکت با مایکروسافت متهم کرده است

در یک سری توییت، فرانک ایکس شاومدیر ارتباطات مایکروسافت مدعی شد که سونی به دلیل تعهد ایکس باکس به حفظ تیراندازی اول شخص پرچمدار اکتیویژن، رگولاتورهای رقابت در بروکسل را گمراه کرده است: «شنیدم سونی به مردم در بروکسل گفته بود که اگر مایکروسافت اکتیویژن را بخرد، از همان حقوق برخوردار خواهند بود. Call of Duty را نمی دهد. این گفته بسیار دور از واقعیت است.

او همچنین در مبارزه با کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مایکروسافت گفت بث ویلکینسونوکیلی را استخدام کرد که قبلاً در تحقیقات کمیسیون در سال 2012 در مورد گوگل شرکت کرده بود: “او فکر می کند که اگر اقدام قانونی علیه FTC انجام دهد، آنها را کاملاً درهم خواهد شکست.”

بازی Call of Duty: Warzone 2

ماه قبل بود که مایکروسافت سونی را به گمراه کردن تنظیم کننده رقابت اتحادیه اروپا به دلیل تعهد به نگه داشتن Call of Duty در پلی استیشن متهم کرده بود. مجموعه ای که یکی از نکات مهم بررسی این وزارتخانه در خصوص این عملیات ادغام است. گزارش شد که در ژانویه جیم رایان با مارگارت وستاگررئیس سازمان رقابت اتحادیه اروپا برای ابراز نگرانی در مورد قصد شرکت رقیب ملاقات کرده است.

در حالی که مقامات رقابت در بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالات متحده هنوز در حال بررسی قرارداد Activision Blizzard-Microsoft و اعتراضات و نگرانی های آن هستند. بابی کوتیکمدیرعامل اکتیویژن بلیزارد تصمیم گرفته است با رسانه ها مصاحبه کند. در آخرین اخبار، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) به طور موقت دریافته است که امکان انعقاد این توافق وجود دارد. 69 میلیارد دلار به معنای قیمت های بالاتر، انتخاب کمتر یا نوآوری کمتر برای گیمرهای بریتانیایی است.

بخوانید  بررسی بازی The Last of Us Part 1

کوتیک افزود: «این ایده که ما یا مایکروسافت از پلی استیشن پشتیبانی نخواهیم کرد، مضحک است. سونی در پاسخ به پرسش رسانه ای FT گفت: «ما با مایکروسافت در تماس هستیم و هیچ بحث دیگری در مورد معاملات خصوصی خود نداریم. کوتیک همچنان امیدوار بود که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تا ماه جولای نهایی شود. 2023 تکمیل شود.

بابی کوتیک می گوید سونی در حال بررسی از بین بردن قرارداد بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت است و اضافه کرد که مدیر عامل پلی استیشن با هیچ کدام از آنها صحبت نمی کند.

شخصیت های اکتیویژن بلیزارد

کوتیک در مصاحبه ای با فایننشال تایمز از اینکه رویاپردازان مدیریت را به دست گرفته اند ابراز نگرانی کرد و مدعی شد جیم رایانمدیر عامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت و سایر مدیران به تماس‌های اکتیویژن و مایکروسافت پاسخ ندادند. او گفت: «ناگهان کل تیم مدیریت سونی با همه در مایکروسافت صحبت نکردند. من فکر می کنم سونی در تلاش است این معامله را از بین ببرد.