فروش جهانی آواتار 2 پس از 14 روز به 1 میلیارد دلار رسید

آواتار: راه آب تاکنون بیش از 1.030 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخته است، از جمله بیش از 317.4 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 712.7 میلیون دلار در سایر کشورها. از زمان اکران Spider-Man: No Way Home در دسامبر گذشته، هیچ فیلمی نتوانسته به این سرعت به یک میلیارد دلار در باکس آفیس برسد. البته شکی نیست که اکران فیلم Avatar: The Way of the Water در چین که تاکنون 108 میلیون دلار فروش داشته از این موفقیت در امان نمانده است.

خیلی وقته فیلم آواتار: راه آب به اکران سینماها رفته است و تاکنون این فیلم در تعطیلات کریسمس امسال بهترین انتخاب برای سینمادوستان بوده است. در حال حاضر در آخرین اخبار سینما و تلویزیونآواتار 2 رسما به لیست فیلم های میلیاردی پیوست. همانطور که انتظار می رفت، روز گذشته فروش جهانی آواتار 2 رسما از مرز 1 میلیارد دلار گذشت، بنابراین این فیلم می تواند تنها در 14 روز به این موفقیت دست یابد. بدون شک این خبر بسیار خوبی برای دیزنی و صاحبان سالن های سینماست.

آواتار 3 در 20 دسامبر 2024 (30 دسامبر 1403)، آواتار 4 در 18 دسامبر 2026 (27 دسامبر 1405) و آواتار 5 در 22 دسامبر 2028 (2 دسامبر 1407) اکران خواهد شد. ). او مسئولیت کارگردانی تمام قسمت های جدید آواتار را بر عهده دارد. جیمز کامرون خواهد بود. کامرون علاوه بر کارگردانی با جاش فریدمن، ریک یافا، آماندا سیلور و شین سالرنوهمچنین نگارش چهار دنباله فیلم آواتار را بر عهده دارد.

فروش جهانی «آواتار: راه آب» ساخته جیمز کامرون تنها پس از 14 روز از مرز یک میلیارد دلار گذشت.

بخوانید  هدست بازی حذف نویز عالی Turtle Beach با بهترین قیمت تا کنون عرضه می‌شود
Avatar: The Waterway با بودجه ای در حدود 350 تا 400 میلیون دلار بدون احتساب هزینه تبلیغات تولید شده است و این فروش ممکن است خبر خوبی برای ساخت دنباله های فیلم آواتار باشد. زیرا تحقق قسمت های چهارم و پنجم آواتار در گرو موفقیت قسمت های دوم و سوم این فیلم است. قسمت اول فیلم آواتار با احتساب اکران مجدد، ۲.۹ میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخت و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان باقی ماند.