شایعه: شکایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده از معامله Activision برای خرید مایکروسافت

به مشکلات خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در اروپا و انگلیس، مشکلات منطقه آمریکا نیز اضافه شده است. به گفته پولیتیکو، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده احتمالا علیه مایکروسافت برای جلوگیری از ادغام این شرکت با اکتیویژن بلیزارد اقدام قانونی خواهد کرد. لازم به ذکر است شکایت ضد انحصار FTC هنوز نهایی نشده است و چهار کمیسیونر ارشد این شرکت باید رای دهند و با وکلا ملاقات کنند.

دیروز متوجه شدیم که مایکروسافت به دلیل سوء استفاده از شرایط ضعیف Activision برای خرید ارزان این شرکت و ارائه راه حلی برای باب کوتیک مطرح شد؛ با این حال، شکایت بر رسوایی های مربوط به هیئت مدیره Activision و خود Kotick متمرکز بود.

شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در حال بررسی اقدامات قانونی برای جلوگیری از تکمیل خرید Activision Blizzard مایکروسافت است.

بررسی جزئیات و استدلال های طرفین، FTC را به این توافق مشکوک کرد. همانطور که تحقیقات کمیسیون اروپا و سازمان رقابت و بازار (CMA) بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نگران هستند که ممکن است مایکروسافت پس از پایان این معامله، مزیتی ناعادلانه در بازار بازی داشته باشد. FTC هنوز در مورد این شایعه اظهار نظری نکرده است.

بخوانید  هنری کاویل در اولین تریلر وزارت جنگ غیرقانونی نازی ها را می کشد