داشبورد Xbox به وب می آید

Xbox Cloud Gaming یک به‌روزرسانی رابط کاربری برای مرورگرها دریافت می‌کند، با رابط به‌روزرسانی شده بیشتر شبیه آنچه در کنسول Xbox یا برنامه رایانه شخصی Xbox می‌بینید. این رابط شامل ویژگی های اجتماعی و کیفیت زندگی بهبود یافته است، از جمله امکان شروع یک چت گروهی به طور مستقیم از مرورگر شما.

رابط کاربری جدید هنوز در نسخه عمومی موجود نیست، اما برای اولین بار در Xbox Insiders پیش نمایش می شود. ویدئویی از تام وارن، ویرایشگر The Verge، جزئیاتی از رابط کاربری جدید مرورگر را نشان می‌دهد که اکنون به طور مشابه با رابط کاربری کنسول ایکس‌باکس حرکت می‌کند.

رابط کاربری جدید مشابه راهنمای کنسول Xbox است و منوی شروع سریع با فشار دادن دکمه Xbox روی کنترلر قابل دسترسی است. راهنمای مبتنی بر مرورگر بازگشت به بازی‌هایی را که بازی کرده‌اید آسان می‌کند، با یک میانبر به بازی اخیر خود و فهرستی از بازی‌هایی که اخیراً بازی کرده‌اید.

این راهنما همچنین به شما امکان می‌دهد یک چت مهمانی Xbox را مستقیماً از مرورگر خود با یک میانبر در صفحه پیش‌فرض شروع کنید. اگرچه Xbox Cloud Gaming قبلاً امکان چت پارتی ایکس باکس را فراهم می‌کند، در حال حاضر برای راه‌اندازی چت باید در یک بازی بارگذاری شود که به محض بستن بازی بسته می‌شود. ارتقای جدید به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در حین جابجایی از چت، همان چت را فعال نگه دارند. یک بازی به بازی دیگر

رابط کاربری جدید همچنین شامل ویژگی‌های اجتماعی استاندارد، از جمله پیام‌رسانی و فهرست دوستان با دسترسی آسان است، و مانند راهنمای کنسول، این منو نیز در هر زمانی در رابط، از جمله زمانی که در حال بازی هستید، قابل دسترسی است.

بخوانید  واکنش منتقدین به Gotham Knights

مایکروسافت اعلام نکرده است که چه زمانی این ویژگی به طور گسترده برای همه کاربران بازی های ابری ایکس باکس در دسترس خواهد بود، زیرا در حال حاضر فقط برای Insiders در دسترس است. برخی از ویژگی‌ها هنوز در دست توسعه هستند: برای مثال، ویژگی چت متنی به‌عنوان «به زودی» فهرست شده است و Xbox Party Chat هنوز برای Xbox Cloud Gaming در تلویزیون‌های هوشمند در دسترس نیست.

تحریریه مجله بازی یک گیمر