خروجی رندر کارت گرافیک 4 اسلات TITAN RTX Nvidia با کانکتور 16 پین دوگانه


تصاویر جدید از کارت گرافیک لغو شده TITAN از سری آدم منتشر شده است که نقطه اتصال برق دوگانه و 16 پین آن به بدنه حجیم این GPU نشان می دهد.

ظاهراً شایعات مربوط به کارت‌های گرافیک جدید سری TITAN لغو شده است انویدیا هر از گاهی در اخبار ظاهر می شود و این بار منبع شناخته شده ای است Moore’s Law is Dead ادعا می کند که تصاویر واقعی نسخه فنی این نقشه را دریافت کرده است.

به نظر می رسد انویدیا با معرفی مدلی جدید از سری TITAN و در نظر گرفتن کاربران حرفه ای و اورکلاکرها به عنوان بازار هدف، سعی دارد حداکثر قدرت پردازنده های گرافیکی نسل بعدی خود را به نمایش بگذارد. مدت زیادی است که مدل جدیدی از سری TITAN معرفی نشده است و این شرکت بیشتر روی سری محصولات GeForce خود تمرکز کرده است. با این حال، شرایط بازار پردازنده گرافیکی آنقدر متغیر است که انویدیا در حال بررسی این گزینه برای آینده است.

کارت گرافیک NVIDIA TITAN RTX

در حال حاضر انتظار نمی رود به این زودی شاهد نسخه کامل پردازنده گرافیکی AD102 در سری RTX 40 باشیم.انویدیا برچسب TITAN را چسبانده است و احتمالاً قیمت آن از مدل پرچمدار سری Ti بیشتر خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که چنین محصولی عرضه خواهد شد یا خیر.

کانکتور برق 16 پین NVIDIA TITAN RTX

البته این شایعه مدعی است که انویدیا کار روی نسخه آزمایشی این کارت را به پایان رسانده و این نسخه شباهت زیادی به محصول نهایی دارد. MLID برای اثبات این ادعا تصویر ویرایش شده این نقشه را منتشر کرد و در کنار آن رندرهایی بر اساس تصاویر دیگر نیز در اختیار ما قرار گرفت.

بخوانید  فروش 50000 نسخه از بازی سیفو در استیم

در این تصاویر مشاهده می کنیم که دو کانکتور 16 پین برق این کارت در قسمتی غیرعادی از بدنه کارت قرار گرفته اند که این امکان را به این مدل می دهد تا در واقع نسخه آزمایشی کارت گرافیک در 4 گام باشد. که تصاویرش چند ماه پیش منتشر شد. . اما زاویه قرارگیری پره های بخاری در این نقشه با تصاویر قبلی متفاوت است.

رندر کارت گرافیک NVIDIA TITAN RTX

شایعات قبلی حاکی از آن بود که انویدیا قصد دارد یک کارت گرافیک جدید مبتنی بر تراشه AD102-450 با 18276 هسته CUDA منتشر کند. 48 گیگابایت حافظه GDDR6X نیز از دیگر ویژگی های منتسب به این کارت است.

در حال حاضر، نسل بعدی کارت گرافیک NVIDIA TITAN تاریخ مشخصی برای عرضه رسمی آن ندارد. در واقع انتشار این تصاویر حاکی از آن است که انویدیا مدل آزمایشی کارت گرافیک نسل بعدی TITAN خود را در آزمایشگاه آماده کرده است تا در صورت نیاز آن را معرفی و روانه بازار کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر