جمع بندی ویدیویی مراسم State of Play ؛ از Ragnarök تا Tekken 8


در این ویدیو و مقاله، نگاهی خواهیم داشت به تمام معرفی‌ها و نمایش‌هایی که در رویداد اخیر State of Play سونی ارائه شدند.

از چند وقت پیش اخباری مبنی بر احتمال برگزاری یک رویداد State of Play از جانب سونی در ماه سپتامبر به‌گوش می‌رسید. درنهایت دیروز بود که سونی رسما این رویداد را تایید کرد و بامداد امروز هم شاهد پخش آن بودیم. در مراسم بیست و چند دقیقه‌ای پلی استیشن بازی‌های مختلفی معرفی و نمایش داده شدند که چند اثر جدید و همینطور نمایش God of War Ragnarok از جمله آن‌ها بودند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در قالب ویدیو و مقاله، یک جمع‌بندی از این مراسم داشته باشیم؛ لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم سراغ مرور تک تک نمایش‌ها برویم:

تماشا در یوتیوب

مبارزه دو شخصیت در بازی Tekken 8

نمایش پلی استیشن، با پخش تریلری حماسی و نفس‌گیر از بازی تکن ۸ آغاز و درواقع این بازی برای اولین‌بار، رسما در جریان این رویداد رونمایی شد. تریلر منتشر‌شده از بازی نبرد بین جین کازاما و کازویا میشیما، دو رقیب قدیمی و کاراکتر آشنای مجموعه را به‌تصویر می‌کشد و شاهد جلوه‌های بصری چشم‌نوازی هم در آن هستیم. در ابتدا تصور می‌شد که این نمایش صرفا یک تریلر سینمایی باشد ولی سازندگان بازی پس از انتشار تریلر، در توضیحات تکمیلی آن اعلام کردند که نمایش ارائه‌شده بخشی از قسمت داستانی بازی است که مستقیم از روی نسخه در حال توسعه آن و روی پلی استیشن 5 ضبط شده است؛ البته ممکن است برخی موارد مثل دیالوگ‌ها یا حتی زاویه دوربین تا انتشار نسخه نهایی تغییراتی هم داشته باشند.

همچنین مشخص شد که تکن ۸ قرار است یک تجربه نسل نهمی باشد و البته که علاوه‌بر پلی استیشن 5، این بازی روی ایکس باکس سری ایکس | اس و همینطور کامپیوتر هم منتشر خواهد شد.

کاراکترهای بازی Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge – Enhanced Edition

پس از معرفی تکن ۸، نوبت به بازی‌های هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 رسید که به‌نظر می‌رسد سونی حساب ویژه‌ای روی موفقیت آن باز کرده است. اولین بازی نمایش‌داده شده برای این هدست، Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge – Enhanced Edition بود که اثری با محوریت جهان جنگ ستارگان است و نسخه اصلی آن، در سال ۲۰۲۰ برای هدست‌های واقعیت مجازی منتشر شده بود و حالا قرار است نسخه‌ای بهبود‌یافته از آن در سال ۲۰۲۳ برای هدست سونی منتشر شود.

بخوانید  نقد و بررسی فیلم "ببین چطور می دوند"

بازی بعدی معرفی‌شده برای این دستگاه هم Demeo بود؛ یک تجربه واقعیت مجازی که بازیکنان را درگیر یک بازی رومیزی و نقش آفرینی می‌کند. Demeo هم پیش از این در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است و جزو بازی‌های موفق واقعیت مجازی است که حالا قرار است برای هدست سونی هم در دسترس قرار بگیرد.

شخصیت اصلی بازی Like a Dragon Ishin

با اینکه انتظار می‌رفت در رویداد سونی شاهد تمرکز بیش‌تری روی آثار واقعیت مجازی باشیم، ولی این شرکت خیلی هم زمان زیادی به آن اختصاص نداد و سراغ آثاری رفت که شاید برای قشر گسترده‌تری از گیمر‌ها جذابیت داشته باشند. بازی بعدی که در این رویداد نمایش داشت، Like a Dragon: Ishin! بود. نسخه اصلی این بازی در سال ۲۰۱۴ و با نام Ryū ga Gotoku Ishin! در کشور ژاپن منتشر شده و یکی از اسپین‌آف‌های مجموعه یاکوزا است. حالا مشخص شده که نسخه بازسازی‌شده این بازی با نام Like a Dragon: Ishin! قرار است فوریه سال آینده (بهمن/اسفند امسال) برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس و همینطور کامپیوتر منتشر شود. تریلر معرفی بازی صحنه‌های جذابی از نبرد با تجهیزاتی مثل کاتانا را به‌تصویر می‌کشد و اگر از طرفداران مجموعه یاکوزا باشید، به‌احتمال زیاد این بازی مورد پسند شما خواهد بود.

بازی Hogwarts Legacy با محوریت چرخیدن در جهان جادویی هری پاتر

نمایش بعدی مراسم، به بازی Hogwarts Legacy تعلق داشت که بدون شک یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ است. چندی پیش اعلام شد که این بازی قرار است یک مأموریت انحصاری روی پلی استیشن داشته باشد و نمایش ارائه‌شده از آن در مراسم سونی، به همین مأموریت اختصاص داشت که بازیکنان را به دهکده هاگزمید می‌برد؛ جایی که مغازه‌ای مرموز انتظار آن‌ها را می‌کشد و برخلاف ظاهر اولیه این مکان، در قسمت زیرزمین آن تجربه‌ای ترسناک و تاریک آماده پذیرایی از بازیکنان است.

با‌توجه به آنچه که در این نمایش دیدیم، مانکن‌های وحشتناک، عنکبوت‌ها و یک راهروی به‌ظاهر بی‌پایان از جمله مواردی هستند که در این مأموریت با آن‌ها روبه‌رو خواهیم شد و همه‌چیز نوید یک تجربه ترسناک واقعی را می‌دهد.

کاور بازی Pacific Drive

پس از نمایش هاگوارتز لگسی، نوبت به معرفی اولین بازی استودیو Ironwood با نام Pacific Drive رسید. در این بازی، بازیکنان سوار بر ماشینی که به‌نظر می‌رسد تنها همراه آن‌ها است، به دل جاده‌ای می‌زنند که پُر از تهدید‌ها و پدیده‌های ترسناک است. از نکات قابل‌توجه این بازی، می‌توان به طراحی هنری چشم‌نواز و اتمسفر وهم‌انگیز بازی اشاره کرد که حال و هوای تاریک و خاصی به بازی بخشیده است. جزییات خیلی بیش‌تری از بازی ارائه نشده ولی می‌دانیم که Pacific Drive قرار است در سال ۲۰۲۳ برای پلی استیشن 5 و کامپیوتر منتشر شود.

بخوانید  فروش بهترین خرید 12 روزه بازی زنده است - هر روز یک معامله ستارگان دریافت کنید

لوگو سرویس PlayStation Stars

پس از نمایش چند بازی، سونی سراغ سرویس Playstation Stars رفت که چندی پیش شاهد معرفی رسمی آن بودیم و حالا جزییات بیش‌تری از آن ارائه شده است. اساس کلی Playstation Stars به این صورت است که بازیکنان می‌توانند با انجام دادن کارهایی مثل کسب تروفی یا حتی تجربه بازی‌ها، امتیاز به‌دست بیاورند و بعد این امتیاز‌ها را برای به‌دست آوردن جوایز دیجیتالی خرج کنند. برخی از این جوایز در مراسم نمایش داده شدند که شامل گزینه‌هایی مثل یک پلی استیشن 3، یک دستگاه پخش موسیقی از سونی و فیگوری از بازی Ape Escape می‌شوند. بازیکنان می‌توانند این آیتم‌ها را بخرند و به کلکسیون دیجیتالی خودشان اضافه کنند. سرویس Playstation Stars قرار است تا آخر ماه سپتامبر (طی ۱۵ روز آینده) در آسیا ارائه شود و در هفته‌های پس از آن هم کاربران آمریکای شمالی و اروپایی به آن دسترسی خواهند داشت.

لوگوی بازی Synduality و به همراه شخصیت اصلی و رباتش

پس از توضیحاتی در رابطه با این سرویس، نمایش دوباره روی بازی‌ها متمرکز شد و اولین اثر، Synduality از شرکت باندای نامکو بود؛ یک تجربه شوتر سوم‌شخص با حال و هوای علمی و تخیلی که در آن، بازیکنان سوار بر یک موجود مکانیکی شده و درگیر نبرد‌هایی شلوغ و نفس‌گیر می‌شوند. بازی همچنین قرار است ویژگی‌های PvP هم داشته باشد و بازیکنان دیگر می‌توانند در جریان تجربه بازی شما وارد جهان آن شوند و در نقش دشمن مقابل‌تان قرار بگیرند. Synduality هم برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده و علاوه‌بر پلی استیشن 5، برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت هم منتشر خواهد شد.

شخصیت Orcal، پیرمرد شهر Xion در بازی Stellar Blade کنسول PS5

نمایش بعدی به بازی Stellar Blade تعلق داشت؛ پروژه‌ای از استودیو Shift Up که پیش‌تر با اسم Project Eve شناخته می‌شد. علاوه‌بر مشخص شدن نام نهایی بازی، تریلر آن جهانی را به‌تصویر می‌کشد که در آن اکثر انسان‌ها از بین رفته‌اند و حالا موجوداتی عظیم‌جثه و وحشتناک بر آن فرمانروایی می‌کنند. همینطور شاهد مبارزه‌های نفس‌گیری با این دشمنان بودیم که اکثرا با سلاح‌هایی چون شمشیر انجام می‌شود و احتمالا شاهد تجربه‌ای چالش‌برانگیز خواهیم بود که جلوه‌های بصری چشم‌نوازی هم دارد. Stellar Blade قرار است سال ۲۰۲۳ برای پلی استیشن 5 منتشر شود.

بخوانید  ارائه بازی موبایل Bunker Wars: WW1 RTS Game Battle for the Sanctuary

نبردها در بازی Rise of the Ronin

اما یکی از نمایش‌های جذاب دیگر مراسم، متعلق به بازی Rise of the Ronin بود. ژاپن محیطی جذابی برای انحصاری‌های سونی در سال‌های اخیر بوده و پس از تجربه‌هایی مثل Ghost of Tsushima، حالا قرار است تیم نینجا بازیکنان را با Rise of the Ronin دوباره به این کشور در سال ۱۸۶۳ ببرد. باتوجه‌به توضیحات سازندگان، این بازی قرار است ژاپن را در دوره مهم‌ترین انقلابش به‌تصویر بکشد؛ زمانی‌که این کشور از یک طرف درگیر جنگ‌های داخلی است و از طرفی هم کشور‌های بیگانه در امور آن دخالت دارند. بازیکنان در نقش شخصیتی قرار می‌گیرند که وابستگی خاصی به هیچ جناحی ندارد و به سبک دیگر ساخته‌های تیم نینجا، قرار است در قالب اکشن‌هایی سریع به نبرد با دشمنان برود. جدا از سلاحی مثل کاتانا، امکان استفاده از سلاح‌های گرم آن دوره هم وجود خواهد داشت.

تریلر Rise of the Ronin همچنین جهانی چشم‌نواز را با آن فضای آشنای ژاپن به‌تصویر می‌کشد که برای گشت‌و‌گذار در آن، می‌توانید از اسب هم استفاده کنید. Rise of the Ronin برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده و انحصاری پلی استیشن 5 خواهد بود.

تیر، خدای جنگ نورث و کریتوس، خدای جنگ یونان | بازی God of War: Ragnarok سانتا مونیکا (گاد آو وار رگناروک)

اما آخرین دقایق مراسم پلی استیشن، به بازی God of War Ragnarök تعلق داشت. ابتدا سونی از یک کنترلر دوال‌سنس با طرح این بازی رونمایی کرد و پس از آن هم نوبت به تریلری جدید از خود بازی رسید. در این تریلر که بیشتر روی داستان و شخصیت‌ها متمرکز شده، کاراکتر‌هایی مختلفی را می‌بینیم و البته که تقابل‌های پدر و پسری کریتوس و آترئوس هم نقش پررنگی دارد. علاوه‌بر این جنبه‌ها، تریلر جدید خدای جنگ بخشی از مبارزه‌های آن را هم به‌تصویر می‌کشد که در آن شاهد مبارزه دو شخصیت بازی با انواع و اقسام دشمنان از یک موجود غول‌پیکر گرفته تا دشمنانی پرنده هستیم. شما می‌توانید جزییات بیشتر این تریلر را در مقاله موشکافی تریلر جدید بازی God of War Ragnarok بخوانید.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد مراسم اخیر سونی با یک گیمر به‌اشتراک بگذارید و بگویید که به‌نظرتان کدام آثار جذاب‌ترین نمایش‌ها را داشتند.



منبع