نقد و بررسی فیلم “ببین چطور می دوند”

ببینید چگونه اجرا می‌شوند، با وجود اینکه نتوانست سبک قابل قبولی از محتوا ارائه دهد، اما برای یک نمایش بصری چشمگیر هزینه خوبی داشت. برخی از تکنیک های دوربین مانند صفحات متقارن، نوع ویرایش، کادربندی، صحنه سازی، تصاویر درخشان و درخشان، ما را به یاد فرم وس اندرسون و درود سزار برادران کوئن می اندازد.

ببینید چگونه می دوند فیلمی سردرگم است که فاقد جایزه ژانر است و ایده های آن کار نمی کند. ببین از کجا میدونن در نقد نویسندگان، کسانی که از زندگی دیگران سوء استفاده می کنند تا بتوانند اثری هنری خلق کنند و به نام خود ثبت کنند. اما فیلم به قدری با دقت پیش رفته است که این تمرکز و مضمون کاملاً در زیر رخدادهای دیگر فیلم مدفون شده و فقط به عنوان یک پیام نه چندان آرامش بخش دیده می شود. See How They Run فیلمی با ایده اولیه جالب و پرداختی خسته کننده است که فقط در نگاه اول می تواند جالب باشد.

در ادامه قسمت هایی از داستان فیلم مشخص خواهد شد

تعلیق و اضطراب قطعه گمشده پازل این فیلم معمایی است. در «ببینید چگونه قتلی را اجرا می‌کنند» اتفاق می‌افتد و کارگاهی پرونده را در دست می‌گیرد، ایده اصلی که پیرنگ بر آن استوار است حاوی اضطرابی است که مخاطب به محض ملاقات با او در صحنه اول آن را درک کرده و انتظار دارد. با پیشرفت داستان، این اضطراب بالغ تر و ترسناک تر می شود. اما این آشفتگی و تعلیق تنها در ایده اصلی و صحنه های آغازین فیلم یافت می شود و مخاطب هر چقدر هم که با قتل لئو سر و کار داشته باشد، نمی تواند تعلیق مناسبی برای حل آن پیدا کند.یک معمای قتل با همه مظنونان. . خط داستانی به راحتی و بدون تنش یا اتفاقات خاص مانند یک درام ساده از نقطه A به نقطه B می رسد و قاتل به ساده ترین شکل ممکن شناسایی می شود.

ببینید چگونه کارآگاه و شکارچی در خیابان در فیلم می دوند

آگاتا کریستی و بازی او تله موش در سینما ببین از کجا میدونن، برای تشکیل یک داستان قتل کلاسیک به کار گرفته شد. تله موش مشهورترین اثر کریستی است که اولین بار در تئاتر لندن به نمایش درآمد و در 70 سال بیش از 30000 بار اجرا شد. این فیلم ممکن است برای طرفداران اسرار آگاتا کریستی و آن عصر طلایی داستان های اسرارآمیز جذاب باشد. ببینید چگونه می دوند، با عنوان، ارجاع به موش ها و ارجاعات ادبی و نمایشی، به ملکه کلاسیک جنایت ادای احترام می کند.

بخوانید  معرفی سریال ۵ روز در بیمارستان مموریال | روایت طوفان کاترینا

طراحی صحنه، لباس ها و نوع مکان ها نیز دنیایی رویایی از سال های دور انگلستان را به مخاطب نشان می دهد. فضایی جذاب که درک درستی از دنیای فیلم را متصور است. قسمت پایانی سریال See How They Run نه آنقدر خنده دار است که مخاطبان را بخنداند و نه آنقدر هیجان انگیز است که آنها را هول کند. فیلم پرداختی عجولانه برای ایده ای است که می توانست طنزی جذاب از دنیای نویسندگان و داستان ها باشد.

ببینید چگونه آنها فرار می کنند با اضافه کردن طنز از یک داستان مرموز کلاسیک فاصله می گیرد.

See How They Run با اضافه کردن کمی طنز و کمدی از یک داستان رمزآلود کلاسیک دور می‌شود و چرخشی مدرن‌تر به روایت قدیمی خود می‌دهد. ترکیب و کنار هم قرار گرفتن رمز و راز و طنز باعث می شود که فیلم در نگاه اول جذاب به نظر برسد و جلوه جدیدی را به فرم سنتی تزریق کند. این رویکرد برای مخاطبانی که بارها و بارها داستان های کلاسیک انگلستان را دیده و شنیده اند، تصویری تازه است و شاید برای طرفداران کمدی نیز گزینه مناسبی باشد. اگر با دو جنبه طنز و رمزآلود مخالفت کنیم، طنز فیلم قبل از جنبه رمزآلود داستان ظاهر می شود. در واقع، پیرنگ در به راه انداختن این رمز و راز مردد است و ابتدا رویکرد طنزآمیز خود را به تصویر می کشد. البته این رویه به این معنا نیست که طنز فیلم پاداش قابل قبولی دارد و می تواند به شناخت و پاداش شخصیت ها، داستان، نکات داستانی و هدف فیلم کمک کند. طنز اینجا تنها ایده جسورتر از ایده های دیگر است و فقط در لایه اولیه فیلم می تواند مخاطب را جذب کند.گپ بازرس با بازیگران فیلم ببینید چگونه می دوند

بخوانید  معرفی اولین موج عناوین Xbox Game Pass برای ماه فوریه، از جمله Atomic Heart و Shadow Warrior 3

در دنیای اسرار کلاسیک انگلیسی، قربانی که داستان را شروع می کند یا بی گناه است و دشمنی ندارد یا همه از آنها متنفرند. لئو کوپرنیک یک نوع قربانی دسته دوم است، مردی که همه را آزار می دهد و هیچکس بعد از مرگش اشک نمی ریزد. فیلم با اولین ایده از کهن الگوهای معمای قتل کلاسیک شروع می شود و سعی می کند از قوانین دیگر این اصول کلاسیک نیز استفاده کند، یک کارآگاه ماهر، تعداد زیادی مظنون یا قربانی احتمالی، یک معما برای حل، پایانی در یک خانه ای منزوی و قاتلی که یک قدم جلوتر است.

شخصیت های ثانویه فیلم، کسانی که بازرس به آنها مشکوک است و در جریان پرونده مورد بازجویی قرار می گیرند، کمتر از هر عنصر دیگری در طرح حضور دارند.

لئو در حال دعوا با نویسنده در فیلم، ببینید آنها چگونه اجرا می شوند

شخصیت‌های فرعی فیلم، کسانی که بازرس به آنها مشکوک است و در جریان رسیدگی به پرونده مورد بازجویی قرار می‌گیرند، کمتر از هر عنصر دیگری در طرح حضور دارند. آنها شخصیت های تک بعدی و تخت هستند که تنها ویژگی آنها حضور در شب اجرای تئاتر است. شخصیت هایی که فاقد تعلیق، فاقد پیچیدگی های خاص، رفتار مشکوک و ایجاد گره های تنش زا در فیلم هستند. در فیلم های معمایی و جنایی، مخاطب نیاز به دیدن شخصیت های فعال و مضطرب دارد، شخصیت هایی که به سمت جهان بینی و هدف فیلم حرکت می کنند و بر تعلیق فیلم می افزایند. فیلم See How They Run چیزی از ظاهر این شخصیت ها نشأت نمی گیرد و در غنای تعلیق اثر بلااستفاده می مانند.

ببینید چگونه می دوند یک کمدی رازآلود در ادای احترام به آگاتا کریستی و وس اندرسون است. در نقد و بررسی این فیلم با یک گیمر همراه باشید.

در نهایت، «ببینید چگونه می‌روند» نه آنقدر شوخ طبعانه است که تماشاگران را بخنداند و نه آنقدر هیجان‌انگیز که آن‌ها را هول کند.

استاکر، یک پلیس زن که تبدیل به دستیار بازرس شده است، شخصیتی است که شوخ طبعی اش با تمام ویژگی های حرفه و شغلش مطابقت دارد و او گاهی مانند یک احمق عمل می کند. او از ابتدا تا انتهای فیلم مانند یک کمدین است که باید در یک فیلم پلیسی لباس پلیسی بپوشد و به دنبال قاتل بگردد. در واقع او از نظر کاری دارای یک سود منفعلانه است به این صورت که می توان او را در فیلمی دیگر با همین ویژگی ها به عنوان یک آتش نشان، خانه دار و معلم تصور کرد. اگر نگاهی کلی به شخصیت‌های داستان بیندازیم، طنز بی‌هدف آن‌ها تنها جنبه‌ای از آن‌هاست که خودنمایی می‌کنند.

بخوانید  باکس آفیس Civil War رکوردی را برای A24 به ثبت رساند و در اینجا آمده است که کدام فیلم را از سلطنت خلع کرده است

تضاد بین دو شخصیت بازرس و استالکر یکی از آن ایده های جالبی بود که می توانست در خلق موقعیت های طنز به فیلم کمک کند و فیلم را در موقعیت بهتری برای پیشبرد تعلیق قرار دهد. استاکر دست و پا چلفتی است، کمی مبهم است و شماره پلیس ندارد، تا زمانی که فکر می کند کارآگاه مرتکب قتل شده است. از طرفی بازرس هم حوصله او را ندارد و به جای آموزش استالکر او را می فرستد تا نخود سیاه بگیرد یا به جای دندانپزشک به کافه می رود. همین ایده‌ها کافی بود تا فیلم تنش جذابی را از نظر تعلیق جبران کند و طنز معناداری را به تصویر بکشد.

در جشن صدمین اجرای نمایش تله ماوس در سال 1953، در حالی که یک کارگردان آمریکایی به نام لئو کوپرنیک در حال مذاکره برای ساخت فیلمی است، توسط مردی که کلاه و کت بلندی بر سر داشت کشته می شود. پس از آن، بازرس استوپارد و دستیار دست و پا چلفتی اش استالکر وارد داستان می شوند و وظیفه یافتن قاتل را بر عهده می گیرند. فیلم با کوپرنیک به عنوان راوی شروع می شود، او با مخاطبش صحبت می کند و در مورد رمز و راز قتل درجه دوم صحبت می کند، اما طولی نمی کشد و شخصیتی نزدیک به مخاطب و به عنوان یک شخصیت اکشن که سعی در فریب دادن دارد. نامزد یکی از بازیگران کشته می شود.