تلویزیون QMLED جی پلاس، تجربه همزمان کیفیت و هیجان


«گلد ایران پلاس» در این مقاله به بررسی فناوری های QLED و MiniLED می پردازد.

دختر با شمعی در دستان لرزانش، در جستجوی صدای وحشتناکی، از پله‌ها از اتاق زیر شیروانی تاریک خانه پایین می‌آید و درست زمانی که موسیقی وحشتناک بلند شده و همه چیز در تاریکی غرق شده است، می‌خواهی دستت را روی آن بگذاری. شانه اش و ترس از موجود عجیبی که در دل تاریکی کمین کرده است.

یا جایی در میانه نبرد ابدیت مارول، وقتی تانوس پایان دنیا را در هم می شکند، درست زمانی که قهرمانان دوست داشتنی داستان خاکستر می شوند و در باد ناپدید می شوند، نفس در سینه ات حبس می شود.

ترسناک، فانتزی یا درام، هر ژانری که دوست دارید، مطمئناً تماشای فیلم مورد علاقه تان در تلویزیون با ابعاد بزرگ و رنگ های واقعی و هیجان انگیز تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود.

امروزه شرکت ها و برندهای معروف دنیا با استفاده از فناوری های نوین در تلاش هستند تا تجربه بهتری از دید را در اختیار مخاطبان قرار دهند. در همین راستا جی پلاس تلویزیون ۷۵ اینچی جدید خود را با نام QMLED با استفاده از فناوری های Mini LED و QLED معرفی کرد. اما این سوال پیش می آید که QMLED به چه معناست و چه تفاوت هایی در مقایسه با سایر فناوری ها دارد؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید دو فناوری QLED و MiniLED را بررسی کنیم:

تلویزیون QLED

در تلویزیون های QLED، لایه ای از ذرات نیمه هادی نقطه کوانتومی کوچک روی نور پس زمینه LED قرار می گیرد و کنترل بهتری بر خروجی رنگ و روشنایی پس زمینه دارند. در واقع، نقاط کوانتومی مانند فیلتری عمل می‌کنند که رنگ‌ها را خالص‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد، و وقتی صحبت از روشنایی به میان می‌آید، تلویزیون‌های QLED نسبت به تلویزیون‌های دیگر برتری دارند.

بخوانید  مایکروسافت درحال آماده سازی اولین لپ تاپ گیمینگ سرفیس

تلویزیون مینی ال ای دی

به طور کلی، در تلویزیون های ال ای دی، هر چه مناطق نور پس زمینه بیشتری داشته باشید، تصویر بهتری خواهید داشت. تلویزیون های مینی ال ای دی از هزاران LED ریز در نور پس زمینه خود استفاده می کنند، آنها بسیار کوچکتر از LED های معمولی هستند. در نتیجه کنتراست و عمق سیاهی را بهبود می بخشند و با کنترل بیشتر بر نور پس زمینه، توانایی بهتری در محدود کردن مسائلی مانند پراکندگی نور دارند.

تلویزیون QMLED

ترکیبی از فناوری های Mini LED و QLED باعث شده است که لایه ای نازک از ذرات کوانتومی روی نور پس زمینه مینی ال ای دی قرار گیرد، علاوه بر این، رنگ های دقیق تر و روشنایی بیشتر، تصاویر با وضوح بالا، سیاهی عمیق تر و کنتراست بالاتر نمایش داده می شود.

در واقع استفاده از نور پس زمینه mini LED به جای نور پس زمینه LED مشکل پراکندگی نور را حل می کند و تصاویر در مقایسه با تلویزیون های معمولی QLED دارای عمق سیاه بیشتری هستند.

سینمای خانگی با صفحه نمایش ۷۵ اینچی جی پلاس

تماشای یک فیلم در تلویزیون 75 اینچی زمانی که با کیفیت و وضوح بالا همراه باشد، یک تجربه هیجان انگیز است. به عنوان مثال، تماشای سکانس به یاد ماندنی دیدار پدر و دختر در فیلم Interstellar را در تلویزیون QMLED GPlus با صفحه نمایش 75 اینچی و وضوح 4K تصور کنید.

این تلویزیون 75 اینچی از HDR 10 نیز پشتیبانی می کند و تصاویر واقعی تری را با رنگ های غنی ارائه می دهد و طیف وسیع تری از رنگ ها و نور را نمایش می دهد.

بخوانید  علیرغم گفته های مارک روفالو - گزارش، هالک در کاپیتان آمریکا 4 حضور نخواهد داشت

از دیگر مزایای این تلویزیون می توان به طراحی باریک و بدون قاب، پردازنده 4 هسته ای، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و سیستم عامل اندروید 11 اشاره کرد.

در نهایت باید گفت که جی پلاس به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور، به عنوان اولین برندی که این فناوری را وارد بازار ایران کرده است، تلویزیون های QMLED خود را برای ایجاد تجربه لذت بخش تر برای کاربران و جلب رضایت کاربران معرفی کرد. مشتریان، این تلویزیون هوشمند دارای 24 ماه گارانتی و 1 سال بیمه در برابر شکستگی و فرسایش آب است.

گزارش پایان اطلاعیه

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر