تفلیس، مقصدی جذاب برای گردشگران ایرانی


«Fly Today» در این مقاله جذاب ترین ویژگی های تفلیس، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران ایرانی را ارائه کرده است.

با خرید کنید بلیط تفلیستاریخ اصیل و کهن این سرزمین را مرور می کنید. تفلیس که زمانی چهارراه پر رونق جاده ابریشم بود، اکنون مقصدی محبوب برای گردشگران است. مناظر تفلیس، مانند تاریخ این شهر، منحصر به فرد هستند. قلعه ها و کلیساها، خیابان ها و هنرهای نمایشی، گالری ها و تئاترها، معماری قرون وسطایی و غیره. تنها چند نمونه از مناظر باشکوه تفلیس است. نزدیکی گرجستان به ایران باعث شده تا گردشگران ایرانی تفلیس را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند و سفری کوتاه و کم هزینه را تجربه کنند.

موقعیت جغرافیایی تفلیس

تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان و بزرگترین شهر این کشور در نزدیکی ساحل کر واقع شده است. تفلیس به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به جاده ابریشم در طول تاریخ به عنوان محل درگیری بین قدرت های مختلف جهانی شناخته می شود. علاوه بر این، این شهر به یک مسیر ترانزیتی مهم برای پروژه های تجاری تبدیل شده است. معماری منحصر به فرد تفلیس که ترکیبی از سازه های قرون وسطایی، نئوکلاسیک، هنر نو، استالینیستی و مدرن است، نشان از تاریخ و تمدن باستانی دارد. در منطقه اوراسیا، گرجستان از شرق و جنوب شرقی با آذربایجان، از جنوب با ارمنستان، از جنوب غربی با ترکیه، از غرب با دریای سیاه و از شمال با روسیه همسایه است. بومیان گرجستان مسیحیان ارتدوکس هستند و زبان گرجی زبان اصلی آنهاست.

جاذبه های گردشگری تفلیس

تفلیس، پایتخت زیبای گرجستان، قدمت آن به قرن پنجم میلادی باز می گردد. بر این اساس تاریخ غنی تفلیس نشان می دهد که جاذبه های تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد. علاوه بر این موقعیت جغرافیایی و طبیعت دست نخورده تفلیس باعث شده تا جاذبه های طبیعی زیادی مورد توجه گردشگران قرار گیرد. علاوه بر جاذبه های گردشگری تفلیس، جمعیت خونگرم و مهمان نواز تفلیس بر محبوبیت آن در بین گردشگران افزوده است. در ادامه به معرفی مهم ترین جاذبه های گردشگری تفلیس می پردازیم.

بخوانید  Zelda: Tears of the Kingdom، موفق‌ترین نسخه فیزیکی در زمان انتشار

پل صلح

پل صلح یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس محسوب می شود. در سراسر رودخانه کورا کشیده شده و بخش های باستانی و مدرن شهر را به هم متصل می کند. نورپردازی این پل جلوه بی نظیری به شب های تفلیس می دهد. قدم زدن روی این پل بسیار هیجان انگیز است و منظره زیبایی از شهر را به شما می دهد. پل صلح در سال 2010 توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شد و امروزه به یکی از عناصر مدرنیته در تفلیس تبدیل شده است. این جاذبه گردشگری در پارک ریکا واقع شده و به صورت 24 ساعته در دسترس بازدیدکنندگان است.

میدان آزادی

میدان آزادی با قدمتی 200 ساله به عنوان مهم ترین میدان تفلیس شناخته می شود. مجسمه اسب و سوار در وسط میدان به مجسمه سنت جورج معروف است که در سال 2006 به یاد استقلال گرجستان در میدان شهر نصب شد.

مجسمه مادر

مجسمه مادر یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس است که به نماد این شهر تبدیل شده است. مجسمه مادر معروف به کارتلیس ددا در هر نقطه از شهر قابل مشاهده است. این مجسمه 20 متری نشان دهنده زنی با لباس محلی است که در یک دست کاسه و در دست دیگر شمشیری دارد. کاسه نماد مهمان نوازی و دوستی و شمشیر نماد مبارزه با دشمنان کشور است. این مجسمه در سال 1958 و به مناسبت پانزدهمین سالگرد شهر تفلیس در بالای تپه سولالاکی ساخته شد.

حمام گوگرد تفلیس

حمام های گوگرد تفلیس یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آیند. قدمت این حمام ها مربوط به قرن 17 و 19 میلادی است. حمام های گوگردی به سبک کلاسیک شرقی ساخته شده اند و آب آن از چشمه های آب گرم طبیعی تامین می شود. این حمام ها در گذشته بسیار محبوب بودند. بنابراین تعداد آنها به 60 رسید. امروزه تنها 15 حمام گوگردی در تفلیس باقی مانده است. زیباترین حمامی که در بین جاذبه های گردشگری تفلیس به چشم می خورد، حمام اربلیانی با کاشی های آبی است. ماساژهای سنتی در این حمام های باستانی انجام می شود که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و طرفداران زیادی دارد.

بخوانید  SteamWorld Build – چگونه نیازهای شهروندان و کارگران را برآورده کنیم

کلیسای متکی تفلیس

کلیسای متکی که در منطقه ساحلی نزدیک رودخانه متکواری قرار دارد، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تفلیس است. این کلیسا یکی از اولین سکونتگاه های منطقه شهری است که به دستور پادشاه گرجستان ساخته شده است. محیط سرسبز و قرار گرفتن این بنا در حاشیه رودخانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. مجسمه یادبود شاه وختنگ در بالای تپه ای نزدیک کلیسا قرار دارد. این کلیسا متعلق به مسیحیان ارتدوکس است و سنت ها و نظریه های زیادی در مورد ساخت آن وجود دارد.

محل بازار

پس از بازدید از کلیسای متخی و عبور از پل به سمت دیگر رودخانه متکواری، می توانید میدان بازار را ببینید. این مجموعه تاریخی و گردشگری انواع صنایع دستی، محصولات محلی و سوغات را به گردشگران عرضه می کند. بد نیست بدانید که قیمت اجناس در این منطقه به دلیل تردد گردشگران از حد معمول بالاتر خواهد رفت.

کلیسای سیونی

در آن سوی رودخانه ماتکواری یا کورا، کلیسای زیبای دیگری وجود دارد که متعلق به مذهب ارتدکس گرجی است. کلیسای سیونی با نقاشی های نقاش معروف گریگور گاگارین تزئین شده و بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند. این کلیسای باستانی در طول تاریخ چندین بار تخریب و بازسازی شده و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

قلعه ناریکالا

تنها قلعه باقی مانده و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس، قلعه ناریکالا است. تاریخچه این قلعه خشتی به دوران حکومت ایران برمی گردد که توسط صفویان در قرن چهارم ساخته شده است. سپس در قرن دوازدهم کلیسایی به نام سنت نیکلاس در این قلعه ساخته شد که در آن نقاشی ها و حکاکی های زیبایی از تاریخ گرجستان وجود دارد. مانند دیگر قلعه های نظامی، قلعه ناریکالا نیز بر روی یک تپه ساخته شده است.

بخوانید  تریلر جدید Wo Long: Fallen Dynasty مبارزات بازی را نشان می‌دهد

خیابان روستاولی

خیابان روستاولی یکی از معروف ترین خیابان های تفلیس است که به نام یکی از شاعران مشهور گرجی نامگذاری شده است. این خیابان از میدان آزادی شروع شده و به خیابان کوستاوا می رسد. وجود ساختمان های متعددی که معماری کلاسیک، مدرن و قرون وسطی را در هم آمیخته است، به خیابان روستاولی جذابیت بی نظیری بخشیده است. تئاتر آکادمی دولتی روستالی، کلیسای کاشوتی، اپرای ملی گرجستان، ساختمان پارلمان قدیمی گرجستان، موزه سیمون جاناشیا تفلیس و هتل بالتیمور تفلیس از جمله ساختمان های زیبایی هستند که گردشگران را به خیابان روستالی جذب می کنند.

سد جینوالی

سد جینوالی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس است که در فصول گرم سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. جنگل های سرسبز و دریاچه سد جینوالی ترکیبی دیدنی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. برای دیدن سد جینوالی در 70 کیلومتری تفلیس، گردشگران یک ساعت فرصت دارند تا در این طبیعت دست نخورده بگردند.

با Fly Today از دیدن جاذبه های گردشگری تفلیس لذت ببرید

فقط به Fly Today اعتماد کنید تا یک سفر هیجان انگیز را برای شما ترتیب دهد. با مراجعه به وب سایت Fly Today می توانید در کمتر از چند دقیقه بلیط و هتل های تفلیس را رزرو کنید. فلای تودی امکانات و خدمات متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است تا علاوه بر خرید آسان از خدمات ردیابی، پشتیبانی 24 ساعته و راهنمای سفر نوشته شده توسط مشاوران بهره مند شوند. بلیط های چارتر و لحظه آخری را برای یک سفر ارزان و مقرون به صرفه از دست ندهید. همچنین می توانید با استفاده از جدول قیمت و تقویم قیمت، سفر بهتری را برای خود رقم بزنید.

پایان گزارش تبلیغات.

این مقاله فقط برای اهداف تبلیغاتی است و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر