تعهد 10 ساله مایکروسافت برای آوردن Call of Duty به کنسول های نینتندو

اسپنسر سپس در توییت دیگری نوشت که تعهدی مشابه به گیمرهای رایانه شخصی داشت: «من همچنین مفتخرم که تأیید کنم که مایکروسافت متعهد است پس از بسته شدن توافق با Activision Blizzard King به انتشار Call of Duty در Steam همزمان با Xbox ادامه دهد. ” توجه داشته باشید که آخرین بازی از سری Call of Duty که بر روی پلتفرم نینتندو منتشر شد، همین بازی است بازی Call of Duty: Ghosts در سال 2013 بود که بازیکنان می‌توانستند با چوب و با استفاده از کنترل‌های حرکتی نشانه‌گیری کنند.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس اخیراً در توییتر در مورد سری Call of Duty نظر جدیدی داده است. او نوشت: «مایکروسافت تعهدی ده ساله برای آوردن Call of Duty به نینتندو پس از ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد وارد کرده است. مایکروسافت متعهد است که بازی های بیشتری را در اختیار افراد بیشتری قرار دهد. با این حال، آنها تصمیم می گیرند که بازی کنند.”

فیل اسپنسر گفته است که اگر مایکروسافت قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد را تکمیل کند، متعهد می شود که سری Call of Duty را به مدت ده سال بر روی پلتفرم های استیم و نینتندو منتشر کند.

فیل اسپنسر

«بخش قابل توجهی از درآمد Call of Duty اکتیویژن بلیزارد از فروش بازی‌ها در پلی‌استیشن شکل گرفت. با توجه به محبوبیت کراس پلی، [عدم عرضه مجموعه روی پلی استیشن] این برای فرنچایز Call of Duty و خود ایکس باکس فاجعه‌بار خواهد بود و میلیون‌ها گیمر را از این فرنچایز دور می‌کند. به همین دلیل است که ما به سونی یک قرارداد ده ساله پیشنهاد دادیم تا هر بازی جدید Call of Duty را در همان روز روی پلی استیشن و ایکس باکس منتشر کند. ما آماده ایم این تعهد را به سایر پلتفرم ها نیز تعمیم دهیم و آن را به صورت قانونی توسط تنظیم کننده های رقابت در ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا قابل اجرا کنیم.”

بخوانید  نقد فیلم کات شماره شش (2021) | یک اودیسه زمینی

بازی Call of Duty: Warzone 2

“شما می توانید تصور کنید که اگر معامله در آن زمان بسته شود، احتمالاً شروع کار توسعه برای امکان پذیر شدن آن مدتی طول می کشد. زمانی که ما ریتم کار را بدست آوریم، برنامه ما به این شکل خواهد بود زمانی که [Call of Duty] این بازی برای پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد و همزمان برای نینتندو نیز در دسترس خواهد بود.

وقتی از سوییچ پرسیده شد که آیا سوییچ می‌تواند با Call of Duty کار کند، اسپنسر به عنوان مثالی از نحوه کار این پروژه‌های عظیم به Minecraft اشاره کرد: «ما قصد داریم کاری شبیه به این را با Minecraft انجام دهیم. جایی که ما کار خاصی انجام می دهیم تا بازی به خوبی روی نینتندو سوییچ کار کند و به طور کامل از پلتفرم آنها پشتیبانی کند. همچنین زمانی که بازی را روی پلی استیشن 5 منتشر کنیم، کاری انجام خواهیم داد.

اسپنسر نگفته است که انتظار دارد اولین بازی Call of Duty منتشر شده توسط مایکروسافت چه زمانی به نینتندو برسد. او همچنین در مصاحبه با واشنگتن پست درباره این تعهد صحبت کرد و در آن مصاحبه از او در مورد جدول زمانی احتمالی برای بازگشت سری CoD به نینتندو پرسیده شد. وی با اشاره به ژوئن 2023 که بازه زمانی احتمالی برای تکمیل معامله در صورت عدم لغو آن توسط مقامات ضد انحصار است، افزود:

درباره ی آن برد اسمیترئیس مایکروسافت افزود: «خرید ما Call of Duty را برای بازیکنان بیشتر و پلتفرم‌های بیشتری نسبت به قبل به ارمغان خواهد آورد. برای رقابت خوب است و برای مصرف کنندگان خوب است. با تشکر از نینتندو. هر روز که سونی می‌خواهد با ما صحبت کند، ما آماده‌ایم تا یک قرارداد 10 ساله به پلی‌استیشن پیشنهاد کنیم.» او همچنین در این هفته در مقاله‌ای در وال استریت ژورنال درباره انتشار 10 ساله Call of Duty در پلی‌استیشن نوشت:

بخوانید  تهیه کننده Overwatch 2 می گوید چندین فصل بین ماموریت های داستانی جدید وجود خواهد داشت

Minecraft و Call of Duty بازی های متفاوتی هستند. اما ما تجربه آوردن بازی‌ها به نینتندو و مدیریت تیم توسعه‌ای را داریم که پلتفرم‌های مختلف را هدف قرار می‌دهند.”