بودجه‌های The Last Of Us Part 2 و Horizon Forbidden West به طور تصادفی فاش شدند و ارزان نبودند.



اسناد ارائه شده به عنوان بخشی از نبرد حقوقی مداوم مایکروسافت با کمیسیون تجارت فدرال نشان می دهد که ساخت The Last of Us Part II و Horizon Forbidden West بیش از 200 میلیون دلار هزینه داشته است.

THE سند سونی اینتراکتیو اینترتینمنت به وضوح قصد داشت تعداد کارمندان، بودجه و زمان لازم برای ایجاد دو عنوان از بزرگترین پرچمداران سونی را حذف کند. متأسفانه، علیرغم اطلاعاتی که با جوهر سیاه علامت گذاری شده است، اعداد و مقادیر هنوز قابل مشاهده است و جزئیات جدیدی در مورد آنچه برای ساخت یک عنوان AAA شخص اول برای پلی استیشن در سال های اخیر لازم است ارائه می دهد.

در مورد The Last of Us Part II در سال 2020، توسعه بازی 220 میلیون دلار هزینه داشت و بر اساس اسناد ارائه شده، حداقل پنج سال برای توسعه آن هزینه شد. سونی شاهد اوج تعداد بیش از 200 کارمند تمام وقت بود که روی این پروژه کار می کردند. Horizon Forbidden West که در سال 2022 منتشر شد نیز بیش از 5 سال طول کشید تا ساخت آن به طول انجامید و 212 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شد، با بیش از 300 کارمند تمام وقت که روی دنباله آن کار می کردند.

در ادامه این سند آمده است که علاوه بر هزینه های توسعه، هزینه های بازاریابی جهانی برای بازی های AAA حتی برای فرنچایزهای بزرگ نیز قابل توجه است. این بودجه‌ها باعث می‌شود که عناوین شخص اول سونی، اگر نگوییم گران‌تر از بزرگ‌ترین فیلم‌های پرفروش، گران‌تر خواهند بود.

سونی بعداً در سند اعلام کرد که “رقابت پلی استیشن با ایکس باکس به در دسترس بودن بازی های با کیفیت بالا بستگی دارد که از ویژگی های نوآورانه و محاسباتی کنسول استفاده می کنند” و اینکه اگر بازی های “کیفیت بالا” در پلی استیشن موجود نبود و فقط در دسترس بود. در Xbox، “بیشتر مصرف کنندگان Xbox را به جای آن انتخاب می کنند”.

بخوانید  انتشار مجسمه Transformers: Rise of the Beasts و تصاویر پوستر

با توجه IGN (که نسخه کامل سند را مشاهده کرده است)، سونی ادامه می دهد که بازی های AAA مانند فرنچایز Activision’s Call of Duty برای رقابت پلی استیشن در بازار بازی ها “ضروری” هستند و بازی های Call of Duty توسط ده ها میلیون نفر بازی می شوند. بازیکنان تنها در پلی استیشن

نگاهی به این که بودجه بازی‌های پلی‌استیشن شخص اول چگونه به نظر می‌رسد، تازه‌ترین افشاگری است که از جلسه استماع مایکروسافت و FTC در حال انجام است، زیرا تنظیم‌کننده فدرال به دنبال جلوگیری از خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت به دلیل نگرانی‌های ضد رقابتی است. در چند روز گذشته، تعدادی از بازیگران اصلی صنعت، از فیل اسپنسر، مدیر عامل بازی مایکروسافت گرفته تا بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، در جایگاه شاهد حضور داشته اند. در طول راه، آنها جزئیاتی مانند خرید ZeniMax توسط مایکروسافت را فاش کردند تا مطمئن شوند که Starfield یک انحصاری پلی استیشن نخواهد بود، و حداقل به گفته جیم رایان، رئیس پلی استیشن، ناشران “گیم پاس یکپارچه را دوست ندارند”.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر