بهترین مقاصد ایران برای سفر در فصل بهار

عکاس و منبع عکس: خدیجه نادری از خبرگزاری تسنیم

عکاس و منبع عکس: خدیجه نادری از خبرگزاری تسنیم

گلاب سنتی گلدانی در کاشان

روستای “کانی سنان” با معماری منحصر به فرد و مناظر طبیعی زیبا نیز در نزدیکی مریوان قرار دارد. مریوان را کوه های مرتفع زیادی احاطه کرده و جنگل های انبوهی در نقاط مختلف این کوه ها به چشم می خورد. کوه های «چل چشم» در شمال شرقی این شهر از زیباترین مناطق کوهستانی مریوان هستند. روستاهای این منطقه نیز بسیار دیدنی هستند و از آب و هوای مطبوعی برخوردارند. اقامتگاه ملاقوبی در نزدیکی مریوان نیز یکی از مهم ترین مکان های گردشگری کردستان است. در سفر اردیبهشت ماه به مریوان می توانید از جاذبه های طبیعی برجسته این شهر دیدن کنید و همچنین از اماکن تاریخی مانند «قلعه مریوان» و «پل تاریخی گاران» دیدن کنید.

مراسم گلاب گیری در شهرهای مختلف کاشان به عنوان میراث معنوی در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این رویداد در سراسر جهان شهرت دارد و در سال های اخیر گردشگران خارجی را به ایران جذب کرده است. به دلیل کویری و آب و هوای خشک کاشان، رویش گلهای مسلمان در این منطقه توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

کردستان

منبع عکس: خبرگزاری دانا، عکاس نامعلوم

روستاها و دشت های اطراف مریوان نیز طبیعت زیبایی دارند که در اردیبهشت ماه به اوج می رسد. «دشت بیلو» در 15 کیلومتری این شهر قرار دارد و با جنگل های انبوه، چشمه های فراوان و دشت های سرسبز، مکان مناسبی برای تفریح ​​و استراحت در فصل بهار است. «تفریح ​​قمچیان» از دیگر تفرجگاه های پرطرفدار کردستان است که با کوه های بلند و درختان سر به فلک کشیده زیباترین مناظر کردستان را دارد.

منبع عکس: alborztour.com، عکاس ناشناس

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کردستان و اطراف مریوان روستای اورامانات است که در میان دره های پیچ در پیچ و رودخانه های خروشان قرار گرفته است. زیبایی طبیعت، معماری پلکانی خانه های این روستا و برگزاری مراسم و آیین های سنتی مانند مراسم پیر شالیار در طول سال، این منطقه را به یکی از پرطرفدارترین مناطق کردستان در بین گردشگران تبدیل کرده است. روستای سلین نیز یکی از مناطق مهم اورامانات است.

بخوانید  The Best Game Controller For Phones Gets A Massive Discount For Black Friday

برای بسیاری از گردشگران، آوریل بهترین زمان برای سفر است. در این ماه طبیعت اکثر نقاط ایران در زیباترین حالت خود قرار دارد و گشت و گذار در دل طبیعت لذتی مضاعف دارد.

روستای پلکانی اورامانات در کردستان از بغل دیده می شود

دشت وسیع ترکمن صحرا با طبیعت زیبا و جاذبه های متعدد یکی از بهترین مقاصد گردشگری شمال ایران در فروردین ماه است. دشت های ترکمن صحرا در این ماه مملو از گل های زرد و قرمز است و چشمه ها و آبشارها پرآب ترین آنهاست. منطقه ترکمن صحرا از غرب از بندرترکمن در استان گلستان شروع و تا شهرستان کلاله در شرق ادامه دارد.

طبیعت سرسبز پارک آبی زیر آسمان ابری

آرامگاه خالد نبی و قبرستان سنگی نزدیک این آرامگاه نیز از جاذبه های تاریخی این منطقه است. این آرامگاه در بالای کوه قرار دارد و اردیبهشت بهترین زمان برای سفر و بازدید از آرامگاه خالد نبی و قبرستان سنگی نزدیک آن است. «چشمه خضر» نیز در 100 متری این مقبره در فصل بهار پر آب می شود و در میان دشت های سرسبز اطراف خودنمایی می کند.

منبع عکس: ایرنا، عکاس ناشناس

از سال‌ها پیش در کاشان از روش رایج استخراج گل سرخ استفاده می‌شود و در بین اهالی به مراسم سنتی برگزاری این مراسم «جشن گلابی» و به روش سنتی استخراج «لتان» می‌گویند.

روستای کلکانی در اورامانات کردستان در دامنه کوه

منبع عکس: iranwonders.com، عکاس ناشناس

گورستان سنگی خالد نبی در دشت ترکمن صحرا

دشت ها و روستاهای اطراف کردستان در اردیبهشت به اوج می رسد

از دیگر مناطق سرسبز و دیدنی ترکمن صحرا می توان به «قرقی کنار» در سیمین شهر، «پارک گل کلاله»، «جنگل پلکانی»، «روستای گچی»، «منطقه ممنوعه شکار عزیز آباد» و اراضی اطراف چشمه «آق» اشاره کرد. «پس» و «زاو» در کلاله، آبشار «بالی قیه» و «جنگل آق امام» در مراوه تپه، «برج گنبد قابوس» در گنبد کاووس، «تپه‌های باستانی شیروان» در روستای بی‌بی شیروان، «آبشار کبودوال» در نزدیکی علی‌آباد. کتول و نقاط مختلف پارک ملی گلستان.

بخوانید  زمان جدید وضعیت بازی اعلام شد

عکاس: حسین خسروی

سفر در اردیبهشت می تواند یکی از تجربه های منحصر به فرد برای علاقه مندان به گردشگری و سفر باشد. شهرها، شهرک ها و مناطق طبیعی مختلف در نقاط مختلف ایران زیباترین طبیعت و بهترین آب و هوا را برای سفر در فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه دارند. تماشای مناظر خاص در جاذبه های طبیعی مختلف ایران فقط در این فصل از سال امکان پذیر است و اگر در فصول دیگر به این مناطق سفر کنید، فرصت لذت بردن از این زیبایی ها را نخواهید داشت.

کاشان

دشت مخملی ترکمن صحرا در فصل بهار

یکی از زیباترین دیدنی های ترکمن صحرا در منطقه ای به نام هزار دره قرار دارد. این منطقه که زمانی پوشیده از آب بود، اکنون دارای تپه های تخم مرغی شکل است که در بهار با پوششی مخملی سبز می شوند. این تپه ماهورها یکی از زیباترین مناظر دشت ترکمن صحرا هستند و گردشگران زیادی در طول سال برای دیدن طبیعت این منطقه به هاجر دره سفر می کنند.

تپه ماهورهای هزار دره در دشت ترکمن صحرا با پوشش سبز

بیشتر مزارع محمدی در شهرهای کاشان، نیاسر، قمصر، برزک و جوشقان قرار دارند. اگر اردیبهشت ماه به کاشان سفر کردید می توانید به گلزارها و کارگاه های گلاب گیری نزدیک شوید و در مراسم گلاب گیری شرکت کنید. مناطق کوهستانی اطراف کاشان مناسب ترین مکان برای پرورش گل رز است.

عکاس و منبع عکس: کیوان فیروزایی از خبرگزاری تسنیم

اگر تجربه سفر اردیبهشت ماه به کردستان را داشته باشید، می دانید که زیبایی این استان در حال حاضر در شمارش نیست. روستای پلکانی پلنگان در کامیاران و غار کرفتو در جنوب دیواندره که بزرگترین غار دستی ایران است نیز از بهترین نقاط گردشگری کردستان به ویژه در فروردین ماه هستند.

ترکمن کویر

منبع عکس: irantourun.com، عکاس ناشناس

کاشان و شهرهای اطراف آن یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در فروردین ماه است. در این ماه گردشگران زیادی برای لذت بردن از عطر دل انگیز باغ محمدی به این منطقه می آیند. مراسم گلاب گیری در کاشان و شهرها و روستاهای اطراف آن مانند قمصر و نیاسر قدمتی چند صد ساله دارد. در اردیبهشت ماه، گلزارهای کاشان به اوج زیبایی می رسند و فضای اطراف این مزارع مملو از عطر این گل ها می شود.

بخوانید  به‌روزرسانی نسل بعدی Witcher 3 از اکثر مدهای محبوب خود پشتیبانی می‌کند، اما نه همه

بندرترکمن یکی از شهرهای مهم ترکمن صحرا است و دسترسی به جزیره آشوراده در دریای خزر تنها از این بندر امکان پذیر است. منطقه شکار ممنوع “صوفیکم” با تالاب های زیبا و آبفشان در نزدیکی بندر ترکمن قرار دارد. تالاب «اینچه برون» یکی از زیباترین نقاط این منطقه حفاظت شده است. شهر آق قلا در 40 کیلومتری شرق بندر ترکمن و در میانه رود گرگان، جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیری دارد. برج آجری آق قلا که بلندترین برج تمام خشتی جهان است و دیوار تاریخی قزل آلان از معروف ترین جاذبه های این شهر هستند.

کشاورز در حال چیدن گل محمدی در مزارع کاشان

شهرها و شهرهای مختلف کردستان از زیباترین مقاصد سفر و گردشگری در فروردین ماه هستند. شهر سنندج در فصل بهار آب و هوای معتدلی دارد و طبیعت اطراف آن سبز و رنگارنگ و رودخانه های آن در فصل بهار خروشان می کنند. کوه آبیدر که معروف ترین کوه سنندج به شمار می رود بهترین شرایط آب و هوایی را در فروردین ماه دارد. پارک و شهربازی آبیدر نیز یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ماه آوریل با زیباترین مناظر طبیعی در فصل بهار است. در سفر به کردستان می توانید از دیگر جاذبه های تاریخی مهم مانند عمارت های وکیل آباد، آصف و خسرو آباد سنندج نیز دیدن کنید.

شهرستان مریوان یکی از جاذبه های زیبای کردستان در اردیبهشت ماه است که دارای جاذبه های طبیعی بی نظیری است. این شهر در شمال غربی کردستان واقع شده و محل دریاچه زیبای زریوار است. این دریاچه که به «زریبار» نیز معروف است، مکانی دلپذیر برای گذراندن روزهای بهاری است. پرندگان و آبزیان مختلف در اطراف و درون این دریاچه آب شیرین زندگی می کنند. پارک ساحلی مریوان در نزدیکی دریاچه زریوار یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر مریوان است.

آبشار کبودوال از پایین دیده می شود