بسط Final Fantasy 16 به معنای افزایش سختی و گره زدن به پایان بود


در حالی که Final Fantasy XVI ممکن است با یک یادداشت نسبتاً قطعی به پایان رسیده باشد، عرضه DLC آن دنیای Valisthea را بسیار بیشتر بررسی می کند. داستان اصلی به چند نکته اشاره داشت که تا زمان انتشار تیتراژ پوشش داده نشده بود، بنابراین فرصت برای محتوای اضافی کاملاً واضح بود. با اولین نسخه از دو الحاقیه DLC، Echoes of the Fallen، که در دسامبر 2023 منتشر شد، آنهایی که مشتاق بودند به جای قهرمان داستان یعنی کلایو برای نبردهای اکشن-RPG شیک‌تر بازگردند، چیزهای زیادی برای جویدن داشتند. اما این DLC آینده Rising Tide است که بسته را کامل می کند و به شما امکان می دهد از Leviathan به عنوان یک قدرت Eikon استفاده کنید و به سوالات بیشتری که از بازی پایه باقی مانده پاسخ دهید. پس از بازی Echoes of the Fallen، من این فرصت را داشتم که با تاکئو کوجیرائوکا، مدیر DLC FFXVI در مورد توسعه محتوای پس از بازی و معنای آن برای آینده این ورودی خاص در فرنچایز معروف صحبت کنم.

اولین چیزی که مورد توجه قرار گرفت این بود که چگونه بازخورد بازیکنان در مدت کوتاهی پس از شروع بازی در نظر گرفته شد. Kujiraoka گفت: “ما عمداً تعادل مبارزات را نسبت به بازی اصلی تغییر دادیم. به طور خاص، ما قدرت کلی دشمنان را در DLC افزایش دادیم.” این موضوع در باس فایت علیه امگا کاملاً مشخص شد، که برای افرادی که از Final Fantasy رنج می‌برند (مخصوصاً از انواع MMORPG) لذت می‌برد، اما همچنین چالشی شگفت‌انگیز بود که برای تکمیل آن چندین تلاش انجام دادم. سخت‌تر از هر رئیسی بود که در داستان اصلی با آن روبرو می‌شوید و بسیاری از مکانیک‌های پیچیده را قرض گرفته‌اید که مرا به یاد باس‌های حمله Final Fantasy XIV می‌اندازد و به سیستم مبارزه اجازه می‌دهد یک بار دیگر بدرخشد.

Lecture en cours: FINAL FANTASY XVI | Bande-annonce du DLC

Kujiraoka a déclaré que l'équipe avait prêté attention à la communauté jouant à FFXVI, en disant: “Cela est en partie dû au fait que nous avions réglé la force de l'ennemi un peu bas dans le jeu principal pour garantir qu'autant de joueurs que possible seraient en mesure d'atteindre la fin. Mais, d'après les réactions et les streams des joueurs, il m'a semblé que nous pourrions peut-être pousser la force de l'ennemi un peu plus haut. » Il a également mentionné que puisque les deux DLC s'ouvrent juste avant l'acte final du jeu de base, les joueurs seront expérimentés – même si, je dois l'admettre, il a fallu un peu de temps pour se débarrasser de la rouille du retour au jeu après des mois.

En tant que joueur de longue date de FFXIV participant aux raids Savage, ce n'est pas seulement le degré de difficulté qui m'a laissé une impression, mais aussi à quel point le processus d'apprentissage pour vaincre le boss était familier. Il y a une certaine ressemblance avec les combats de boss Omega dans le MMORPG qui sont apparus dans la version FFXVI. J'ai donc dû poser des questions sur la pollinisation croisée potentielle, compte tenu de l'égide de la Creative Business Unit III de Square Enix, qui a développé les deux jeux.

“Nous pourrions nous inspirer des épisodes précédents de la série, y compris FFXIV, pour nous inspirer sur la façon de visualiser les compétences ou pour les nommer, mais ce ne sont que des hommages aux titres précédents et un clin d'œil aux fans. Cela dit, il est surprenant de voir combien d'autres “Les joueurs ressentent plus que prévu l'influence de FFXIV dans FFXVI”, a déclaré Kujiraoka. Et je suppose que c'est vrai étant donné la nature du MMORPG qui est une sorte de Final Fantasy. parc d'attractions–Les mots du réalisateur et producteur de FFXIV, Naoki Yoshida, pas les miens. Kujiraoka poursuit : “FFXIV présente toutes sortes d'ennemis de la série dans son ensemble, et c'est aussi la première fois que de nombreuses compétences sont représentées en 3D. Peut-être que cela signifie que ces apparitions dans FFXIV pourraient laisser une impression particulièrement forte ? Et peut-être que FFXIV et FFXVI se ressemblent car ils partagent certains éléments communs dans la manière dont ils ajoutent de la variation au déroulement des batailles et dans la manière dont ils accordent de l'importance au récit. »

بخوانید  تاخیر زمان انتشار نسخه دسترسی زودهنگام بازی Nightingale
Takeo Kujiraoka, directeur du DLC FFXVI (crédit : Square Enix)
Takeo Kujiraoka, directeur du DLC FFXVI (crédit : Square Enix)

Ce n'est pas la seule similitude que l'action-RPG partage avec le MMO : le compositeur Masayoshi Soken était dans son sac avec le DLC Echoes of the Fallen dans lequel il a remixé le thème du boss Omega “eScape” de FFXIV dans un tambour chaotique ressemblant à une transe. 'n' piste de basse. Kujiraoka a donné un aperçu de la façon dont la musique a été créée pour le DLC et m'a dit : « Lorsque je parlais à Soken, j'expliquais toujours la situation dans laquelle le morceau serait utilisé, les endroits où je voudrais changer de musique, etc. tout en lui montrant le gameplay réel. Parfois, j'ai spécifié des ambiances et des genres particuliers. Mais à partir de ce moment-là, l'équipe de composition – en premier lieu Soken lui-même – avait une liberté absolue pour travailler sur la musique. La musique fait partie intégrante de la façon dont ces mondes sont construits, comme en témoignent les bandes sonores de toutes les extensions de FFXIV. Sans savoir où allait Echoes of the Fallen, j'avais ce sentiment assuré que cela tournait autour d'Omega à en juger par la seule musique. Les leitmotivs de la version FFXIV transparaissent dans le thème d'arrière-plan au fur et à mesure que vous montez dans le donjon où se déroule le DLC. Et mes soupçons ont été confirmés, donc j’ai l’impression que Soken fait partie intégrante de la façon dont ces histoires se présentent.

Kujiraoka a déclaré : « Il y a eu des moments où Soken aurait pu décider qu'il serait préférable d'avoir une autre pièce. [of music] بین دو مورد درخواستی درج می شود و در نهایت عناوین بیشتری از آنچه سفارش داده ایم دریافت می کنیم. من به او اعتماد دارم، بنابراین چنین تصمیماتی را به او واگذار کردم. » اساساً Soken و تیم صدا مجاز بودند فقط آشپزی کنند. همانطور که کوجیرائوکا تأیید کرد، “این همچنین نتیجه تفکر خود سوکن بود: ساختن فضای Echoes of the Fallen و ایده او از امگا.

با این حال، این همه چیز نیست. در مورد DLC آینده با مضمون Leviathan، Kujiraoka به من گفت: “ما همچنین موسیقی را از The Rising Tide دریافت کردیم، و هر آهنگ فوق العاده است. شما می توانید منتظر چیزهای بزرگ باشید!” شاید وقت آن رسیده است که «Through the Meelstrom» و «Blinding Indigo» از موسیقی متن FFXIV را دوباره به چرخش موسیقی خود اضافه کنم.

DLCهای FFXVI چه در مواد مخزن بازیهای فاینال فانتزی گذشته ادغام شوند، واقعاً تلاش می کنند تا Valisthea را کامل کنند. وقتی صحبت از گره زدن عناصر داستانی طولانی به هم می‌شود، کوجیرائوکا گفت: «تمام جزئیات بازی اصلی که برای ایجاد DLC باقی مانده بود، توسط DLC اول و دوم منتقل شد، بنابراین فکر می‌کنم در «That will make it» به نظر می رسد که DLC The Rising Tide آخرین قوس FFXVI باشد که ما آن را می شناسیم، اما او همچنین گفت: “این سوال وجود دارد که در جزایر بیرونی، آن سوی دریاها از Valisthea چه چیزی پیدا کنید. از نقطه نظر توسعه دهنده و خودم به عنوان یک بازیکن!” بنابراین شاید این قوس DLC دو قسمتی پایان کامل دنیای Valisthea را نشان ندهد و شاید فرصت کوچکی برای یافتن دلایلی برای بازدید مجدد از تنظیمات ایجاد کند.

بخوانید  موشکافی اولین تریلر بازی Death Stranding 2
The Rising Tide شامل لویاتان به عنوان قدرت Eikon می شود که در تریلر افشاگری نمایش داده می شود.
The Rising Tide شامل لویاتان به عنوان قدرت Eikon می شود که در تریلر افشاگری نمایش داده می شود.

مهم نیست که چگونه آن را بیان کنید، FFXVI سعی کرد مضامین سنگین روایی مانند برده داری، لغو و قیام را در خود بگنجاند و این کار را با درجات مختلف موفقیت انجام داد. بنابراین، از آنجایی که Echoes of the Fallen بیشتر به جنبه‌های انتزاعی تاریخچه مربوط می‌شود، باید بپرسم که آیا DLC The Rising Tide به جنبه‌های تاریک‌تر سیاست و پیام‌های خود بازنگری می‌کند. Kujiraoka گفت که از آنجایی که DLC دوم هنوز منتشر نشده است، نمی تواند چیز زیادی بگوید، اما موضوع را لمس کرد. در هر دو DLC، یک موضوع اساسی در پشت داستان‌های اصلی وجود دارد: این سوال که مردم چگونه در دنیایی با کریستال‌های کمتر یا در دنیایی که نمی‌توانند از کریستال‌ها استفاده کنند، زندگی می‌کنند.

حتی قبل از انتشار FFXVI، تهیه‌کننده نائوکی یوشیدا، کریستال‌هایی را که توانایی‌های جادویی می‌دهند، با سوخت‌های فسیلی جهان خودمان مقایسه کرد. معلوم شد که تغییرات اقلیمی موضوع واضحی در داستان FFXVI است و گاهی نشان می‌دهد که آینده بدون منبعی که به دنیایی که در آن زندگی می‌کنید آسیب می‌زند، ممکن است چندان تیره نباشد. کوجیرائوکا این احساس را تکرار کرد و گفت: «ما بخش‌های زیادی را اضافه کرده‌ایم که بدون ارائه نتیجه‌گیری قطعی، نگاهی اجمالی به جهان پس از پایان بازی اصلی می‌دهد. همانطور که ما داستان را می ساختیم، اغلب با تیم در مورد خوش بین کردن بازیکنان صحبت می کردم. که مردم می توانند در دنیایی بدون جادو به زندگی خود ادامه دهند. »

Echoes of the Fallen در حال حاضر در دسترس است و یک تجربه نسبتا کوتاه، اما چالش برانگیز است که تکمیل آن حدود دو تا سه ساعت طول می کشد. و این منجر به DLC The Rising Tide می شود که قرار است در بهار 2024 منتشر شود. با این حال، اگر هنوز وارد بازی پایه نشده اید، حتماً بررسی Final Fantasy XVI من را بررسی کنید، جایی که به آن امتیاز 9/ دادم. 10 و نتیجه گرفت: “ممکن است از جهاتی کوتاه بیاید، اما باید برای نفس گیرترین لحظاتش و شخصیت هایی که آنها را مجسم می کنند جشن گرفت. FFXVI موفق شد و جایگاه خود را در پانتئون فاینال فانتزی به عنوان یکی از ورودی های عالی به دست آورد، و او این کار را با شرایط خودش انجام می دهد.»

تحریریه مجله بازی یک گیمر