بزرگ‌ترین جهش عملکرد در تاریخ انویدیا با کارت‌های گرافیک RTX 50

بنابراین می توان این احتمال را در نظر گرفت که با سری بلک ول همچنین محصولات مصرفی این که آیا ما RTX 50 داریم یا Blackwell، نام رمز سری RTX 50 است و پردازنده‌های گرافیکی مرکز داده این شرکت نام دیگری خواهند داشت که بر اساس تجربه قبلی، احتمال کمتری وجود دارد. در شایعات قبلی، شنیده بودیم که پردازنده‌های گرافیکی Blackwell بر اساس فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته می‌شوند.

رکورد عملکرد بلک ول

بر اساس گزارش‌های جدید در مورد نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی سری 50 Nvidia RTX، به نظر می‌رسد انویدیا اولین محصولات مصرفی خود را بر اساس فناوری MCM GPU در این نسل عرضه خواهد کرد. در عین حال، انتظار می‌رود انویدیا بزرگترین جهش عملکرد تاریخ محصولات خود را در زمینه پردازش گرافیکی در اختیار کاربران قرار دهد. این اطلاعات توسط RedGamingTech ارائه شده است منتشر شده در یوتیوب، در ادامه خبر تایید عرضه معماری Blackwell توسط Green Team در سال 2024 منتشر خواهد شد.

معماری گرافیکی هاپر انویدیا سریع‌ترین پردازش گرافیکی 4 نانومتری جهان را ارائه می‌کند و در زمان انتشار به عنوان اولین محصولی که از حافظه HBM3 استفاده می‌کند ثبت شد. در این زمینه، انویدیا حتی از مشخصات NVIDIA RTX 4090 که دارای 16384 هسته CUDA است فراتر رفت و تراشه ای با 18432 هسته را روانه بازار کرد. باید دید بلک ول چه استانداردهایی را برای انجام این جهش چشمگیر تعیین خواهد کرد.

شایعات جدید سری بلک ول

به نظر می رسد هیچ گمانه زنی در مورد مشخصات سخت افزاری پردازنده های Blackwell وجود ندارد. البته انویدیا مدل‌ها و پیشنهادات مختلفی را در نظر می‌گیرد که سیاست‌های خود را بر اساس عملکرد AMD در سری RDNA 3 و نسل بعدی آن تنظیم می‌کند.

بخوانید  ادغام نسخه فیزیکی و دیجیتالی بازی ها در آپدیت جدید پلی استیشن 5

از آنجایی که هنوز زمان زیادی تا انتشار جزئیات بیشتر در مورد مشخصات سری جدید کارت گرافیک های RTX باقی مانده است. برای بقیه بهتر است این خبر را شایعه بدانیم. لازم به ذکر است که معماری بلک ول انویدیا در حال حاضر نسل بعدی سری Hopper است برنامه ریزی شده بود. اما با استفاده از آن نام جانبی RTX 50 در پایگاه داده Nvidia اطلاعات لو رفته می تواند بسیار منطقی و منطقی باشد. Nvidia موازی با سری Hopper در سال 2022، عرضه محصولات مصرفی RTX 40 بر اساس معماری Ada Lovelace.

علاوه بر این، یک شتاب‌دهنده حذف نویز نیز در مسیر ردیابی پرتو این پردازنده گرافیکی گنجانده خواهد شد که می‌تواند منجر به بهبود قابل توجهی در عملکرد هسته RT شود. (ردیابی پرتوهای مدرن در واقع کل دنباله را ردیابی نمی کند، فقط بخشی از آن را ردیابی می کند و یک مقسوم علیه بقیه را انجام می دهد.)

در پایان می توانید نظرات خود را در مورد آن با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

RedGamingTech اشاره کرد که بلک ول بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده است، از معماری کاملاً جدید SM یا چند پردازنده های جریانی بهره خواهد برد. با توجه به اینکه ریزمعماری داخلی تراشه های این نسل از طراحی MCM استفاده می کند، این اطلاعات دور از انتظار نیست. همچنین گفته می شود که بلک ول از یک گذرگاه حافظه فوق العاده سریع استفاده می کند که SM و چیپلت های مختلف را به هم متصل می کند.

شایعات اولیه در مورد پردازنده های گرافیکی RTX 50 انویدیا بر اساس معماری بلک ول به احتمال معرفی بزرگترین جهش عملکرد در تاریخ محصولات تیم سبز اشاره دارد.

بخوانید  آیا بازی Destiny 3 در دست ساخت است؟