بازی Ghost of Tsushima با بودجه نسبتا کم ساخته شده است


بودجه مورد نیاز برای ساخت Ghost of Tsushima یک سوم بودجه بازی هایی مانند The Last of Us Part 2 و God of War Ragnarok بود.

بازی Ghost of Tsushima جاه طلبانه ترین پروژه استودیو Sucker Punch بود که به مدت 6 سال توسعه یافت. این بازی اکشن ماجراجویی در ژوئن 2020 بر روی پلی استیشن منتشر شد و مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت. این محصول الهام بخش استودیوهای دیگر برای تولید بازی های سبک ژاپنی با هدف مخاطبان غربی شد.

اگرچه Ghost of Tsushima با دیگر عناوین برجسته AAA در دهه گذشته مقایسه شده است، بودجه تولید آن 60 میلیون دلار بود. با توجه به اینکه هزینه تولید بازی های تریپل A هر سال افزایش می یابد، جای تعجب است که Ghost of Tsushima با چنین بودجه کمی ساخته شده است. این بازی تمام انتظارات طرفداران از یک محصول انحصاری پلی استیشن را برآورده کرد و به عنوان یک سامورایی تجربه ای کامل و ماجراجویی را به طرفداران هدیه داد.

همانطور که یک تحلیلگر مالی از استودیوی Soccer Punch اشاره کرد، Ghost of Tsushima نسبت به اکثر بازی های AAA بودجه بسیار کمتری داشت. برای مقایسه می توان به بازی های The Last of Us Part 2 و God of War Ragnarok اشاره کرد که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده اند. با وجود اینکه این آثار هزینه تولید بالاتری داشتند، بازی Ghost of Tsushima به لطف مفهوم هنری و طراحی های هوشمندانه خود توانست به سطح خود برسد.

با استناد به اظهارات شوهی یوشیدا می توان گفت که بودجه ساخت بازی Ghost of Tsushima نزدیک به بودجه ساخت God of War 3 است که در سال 2010 برای بازیکنان منتشر شد. هزینه ساخت بازی The Witcher 3 حدود 80 میلیون دلار است و بودجه برای ایجاد یک بازی باز دقیق. بازی جهانی مانند Red Dead Redemption 2 170 میلیون دلار بود.

بخوانید  ادغام نسخه فیزیکی و دیجیتالی بازی ها در آپدیت جدید پلی استیشن 5

اگرچه Ghost of Tsushima با بودجه نسبتاً کم ساخته شد، اما از نظر تجاری بسیار موفق بود و بیش از 10 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت. آگهی های کاری قبلی از Soccer Punch نشان می دهد که این استودیو در حال کار بر روی دنباله ای برای Ghost of Tsushima برای پلی استیشن 5 است. با توجه به اینکه آنها موفق شدند با چنین بودجه محدودی چنین اثر خارق العاده ای خلق کنند، احتمالاً دنباله ای شگفت انگیز با بودجه بیشتر منتشر خواهند کرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر