انواع پیکربندی شبکه بازی آنلاین و تاثیر آن بر پینگ بازی

البته به دلیل هزینه کم این روش، بسیاری از بازی سازان مستقل از این روش برای ارتباط بازیکنان با یکدیگر استفاده می کنند. جالب اینجاست که بازی هایی مانند Dark Souls Trilogy، Mario Kart، Overcooked 2 و Four Nerd از جمله آثاری هستند که در قسمت آنلاین خود از این روش اتصال شبکه استفاده می کنند.

فناوری دیگری که استودیو Insightl در بازی آنلاین خود از آن استفاده می کند Kubernetes نام دارد که به صورت خودکار مجموعه ای از رویدادها را در پشت صحنه اجرا می کند. Kubernetes در واقع یک مکانیسم مدیریت کانتینر است که برای اولین بار توسط گوگل ساخته شد. کانتینرها به چندین فضای مختلف کاربر ماشین مجازی اشاره دارند که بر اساس مجازی سازی یک سرور اجرا می شوند. این سرویس به اجاره خودکار کانتینرها در گروهی از ماشین های مجازی کمک می کند و از مدیریت اجرای نرم افزارها و خدمات مختلف پشتیبانی می کند.

در واقع ویژگی اصلی این فناوری این است که چندین کاربر می توانند از طریق آن به طور همزمان با سرور ارتباط برقرار کنند. جالب است بدانید در حال حاضر برای بازی هایی که از این روش ارتباطی استفاده می کنند، حضور همزمان پنج هزار بازیکن و پشتیبانی سرور از آنها را می توان موفقیت اجرای این بازی دانست.

بازی های آنلاین از روش ها و فناوری های مختلفی برای میزبانی ارتباطات کاربران خود استفاده می کنند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به تفاوت روش های ورود بازیکن در بازی های آنلاین پرداختیم.

پوستر Kalaf Duty Warzone با سه شخصیت اصلی

سرور کلاینت سرور در مقابل p2p

در صنعت بازی های ویدیویی، وقتی صحبت از بازی های آنلاین به میان می آید، در کنار طراحی خوب بازی، مسئله بزرگ بعدی سرور و فناوری مورد استفاده برای اجرای بازی بر روی آن است، در واقع، بسیار مهم است که یک بازی بتواند میزبان یک بازی بزرگ باشد. تعداد کاربران به طور همزمان، که به فناوری مورد استفاده برای میزبانی بازیکنان بستگی دارد. سرور بازی آنلاین برای بازی های نوبتی، اکشن یا مبارزه ای می تواند بسیار متفاوت باشد و ما در این مقاله قصد داریم آن ها را به شما معرفی کنیم. البته برای آشنایی بیشتر با روش های ورود بازیکن در بازی های آنلاین می توانید ویدیوی زیر را نیز مشاهده کنید:

بخوانید  معرفی شخصیت ریومن سوکونا از انیمه جوجوتسو کایسن

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، پیکربندی شبکه بعدی در بازی های آنلاین، روش کلاینت-سرور نام دارد که بسیار محبوب است و امروزه اکثر بازی های آنلاین از آن استفاده می کنند. تفاوت اصلی این نوع پیکربندی در نحوه اتصال هر همتا به اتصال بعدی خود نهفته است. در واقع در این روش به جای اینکه هر همتا به همتای مشابه دیگری متصل شود، با یک همتای مرکزی به نام سرور ارتباط برقرار می کند. در واقع اگر بخواهیم تفاوت این دو روش ارتباطی را با مثالی بهتر توضیح دهیم، گروهی از دوستان را تصور کنید که وقتی در مهمانی هستند، به راحتی به یکدیگر دسترسی دارند و می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این روش ارتباطی می تواند نمونه ای از شبکه Peer-to-Peer باشد.

به طور کلی دو روش کلی برای اتصال بازیکنان به سرورهای بازی آنلاین وجود دارد که Peer-to-Peer و Client-Server نامیده می شوند. در روش همتا به همتا یا همتا، ارتباط نقطه به نقطه است و بازیکنان بین آنها ارتباط ایجاد می کنند. از ویژگی های این روش ارتباطی می توان به سرعت بالای انتقال اطلاعات، تنظیمات ساده تر و عدم نیاز به سرور مرکزی گران قیمت اشاره کرد. البته استفاده از این روش ایرادات خاص خود را دارد که از آن جمله می توان به ضعف امنیت، محدودیت تعداد کاربران و نیاز به سرعت اینترنت باکیفیت برای گیمرها اشاره کرد.

امروزه بسیاری از بازی های آنلاین از راه اندازی سرویس گیرنده-سرور برای اتصال بازیکنان به شبکه بازی استفاده می کنند.

همانطور که گفته شد امروزه اساس اصلی معماری بازی های آنلاین بر اساس ارتباط کلاینت و سرور شکل گرفته است که به روش های مختلف در بازی ها پیاده سازی می شود. این به این دلیل است که سازندگان می توانند ارتباط بین بازیکنان و سرور را با استفاده از پروتکل های ارتباطی مختلف تحت این معماری شکل دهند. در جدول زیر لیستی از چند بازی آنلاین محبوب و پیکربندی شبکه ای که برای اتصال بازیکنان به یکدیگر استفاده می کنند را مشاهده می کنید.

اتصال همتا به همتا اتصال کلاینت به سرور
روح شیطانی فورتنایت
دارک سولز 1، 2 و 3 ماین کرافت
از طریق خون منتقل می شود Apex Legends
GTA آنلاین لیگ موشکی
قرمز مرده آنلاین مانند
چهار افتخار حوا آنلاین
طرح جنگ نظارت
عبور حیوانات: افق های جدید رنگین کمان شش عاقل
نام فوق العاده Buroz Ultimate است Ghost Legends of Tsushima
F1 2021 roblox
ماریو کارت سلام بی نهایت
Orcode 2 فیفا 23
دیابلو 3 Call of Duty Warzone
World of Warcraft
بخوانید  پیش‌بینی سوپربول مدن دوباره اشتباه بود

برخی از نقاط ضعف ارتباط همتا به همتا عبارتند از: امنیت ضعیف، تعداد کاربران محدود و نیاز به سرعت اینترنت باکیفیت برای گیمرها.

البته بهبود این روش ارتباطی منوط به استفاده از تکنولوژی سخت افزاری به روز و رم و پردازنده قدرتمندتر است که با توجه به محدودیت های ویندوز، استودیو InSight سازنده بازی Manchers توانسته شبکه خود را تا 64000 بازیکن پشتیبانی کند. در عین حال که بسیار زیاد به نظر می رسد. . استودیو InSightel از یک سری فناوری های ویژه برای این موضوع استفاده کرد تا به روز رسانی سرور آنها در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه خرابی انجام شود، تنها تونل های جدیدی برای اتصال کاربران به سرور ایجاد شود.

مزیت اصلی این روش برنامه نویسی راحت آن است که با عیب اصلی آن که تاخیر طولانی در دریافت پاسخ است در تضاد است. البته از سوی دیگر تجهیزات شبکه مخابراتی این داده ها را اطلاعات کم اهمیت تری می دانند و زمان پاسخگویی آن را از سرور به شدت افزایش می دهند.

در واقع، قبل از آن، وظیفه ارتباط کاربر و سرور صرفاً در پروتکل HTTP قرار می گرفت که به دلیل تبادل مطالب و هدرهای غیر ضروری، حجم داده ها را افزایش داده و طبیعتاً سرعت آنها کاهش می یابد. در مورد WebSocket که از یک اتصال TCP استفاده می کند، این امر سربار را تا حد زیادی کاهش می دهد و تضمین می کند که اتصال به طور همزمان برقرار شود. البته این نوع ارتباط برای بازی های آنلاین چند نفره و سرویس های مشابه بسیار مطلوب تر است و در مقایسه با پروتکل HTTP از سرعت بالاتری برخوردار است.

فناوری WebSocket

بازی اندروید Menchers

به عنوان مثال یکی از روش هایی که شرکت های بازی سازی ایرانی برای اتصال کاربران در بازی های خود استفاده می کنند، فناوری REST نام دارد. در این روش درخواست از سمت کاربر ارسال و به شبکه ارسال می شود. سپس این درخواست منتظر پاسخ سرور می ماند و در صورت تاخیر در دریافت پاسخ، این درخواست بارها و بارها ارسال می شود.

بخوانید  فروش بهاره سامسونگ گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها و تلویزیون‌های محبوب را ارائه می‌دهد

امروزه بسیاری از بازی های آنلاین که سازنده آنها توانایی ارائه یک سرور قدرتمند را دارد از این روش برای اتصال بازیکنان به دنیای بازی خود استفاده می کنند که از جمله آنها می توان به آثاری مانند Fortnite، Minecraft، Overwatch و Among Ace اشاره کرد. در این میان، بازی هایی مانند سری فیفا وجود داشته اند که از دو روش اتصال همتا به همتا و سرور اختصاصی در بخش های مختلف آنلاین خود استفاده می کنند، البته در نسخه های جدیدتر، استودیو الکترونیک آرتز از سرور اختصاصی برای اتصال بازیکنان در تمام بخش ها استفاده می کند. . از این بازی به سمت یکدیگر چرخیدند.

شما به راحتی می توانید کار استقرار و به روز رسانی اپلیکیشن های کانتینری مختلف را انجام دهید و اگر مشکلی در پیاده سازی یا عملکرد آنها در هر کانتینری وجود داشت، این سرویس به راحتی می تواند از عهده آن برآید. به عنوان مثال اگر یکی از سرورهای بیست گانه بازی Manchers دچار اختلال شود، این سیستم خود این اختلال را شناسایی کرده و سرور مورد نظر را با سرور دیگری جایگزین می کند.

با توجه به شبکه مشتری-سرور، بیایید تصور کنیم که این گروه به یک رستوران رفته اند و اگر می خواهند کالای خاصی را از منو سفارش دهند، باید با شخصی که سفارش می دهد (همان سرور مرکزی) که دارد ارتباط برقرار کنند. دسترسی به محصولات به طور خلاصه، سرور مسئول ارائه داده ها و خدمات مختلف به یک یا چند مشتری است.

فناوری استراحت در سرور بازی آنلاین

البته در این بین بازی هایی مانند Menchers ساخته شده توسط Insitel Studio هستند که تنها زمانی از این روش استفاده می کنند که بازیکنان وارد شوند و ارتباط بین کاربران و سرور را به فناوری Web Socket بسپارند. در این پروتکل ارتباطی بین هر کلاینت و سرور یک تونل اختصاصی ایجاد می شود که می تواند هر پیامی را ارسال کند و پاسخ آن را به صورت آنی دریافت کند که تأخیر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر