آخر هفته چه بازی کنیم: از فضای مرده تا عروسک های ماتریوشکا


در این قسمت از مقالات آخر هفته What to play به سال 2011 می رویم و دو بازی جذاب از آن را ارائه می دهیم.

در قسمت دیگری از مقالات آخر هفته چه باید بازی کنیم، دو بازی را معرفی خواهیم کرد. این هفته، اتفاقاً هر دو بازی از میان آثار منتشر شده در سال 2011 انتخاب شده اند. بازی اول نسخه ای از سری محبوب Dead Space و بازی دوم اثری متفاوت و خاص از استودیوی دوست داشتنی Double Fine است. پس با معرفی بازی ها همراه باشید.

ماسک ایزاک در فضای مرده 2

بازی Dead Space 2

سری Dead Space بدون شک یکی از خاطره انگیزترین و دوست داشتنی ترین بازی ها در ژانر ترسناک است. مجموعه ای که ایزاک کلارک محبوب را به گیمرها معرفی کرد و توانست تجربه ای به یاد ماندنی را رقم بزند. چاپ اول این مجموعه که قبلا در این سری مقالات ارائه کرده ایم، سال گذشته در قالب یک ترمیم باکیفیت دیده شد و پس از اتمام آن، بهانه خوبی برای رفتن به ویرایش دوم و پیگیری است. داستان کلارک

توسعه Dead Space 2 بلافاصله پس از انتشار اولین بازی و به دنبال موفقیت خوب آن آغاز شد. Electronic Arts به EA Redwood Shores تغییر نام داد، توسعه دهنده نسخه اول و از آن زمان این استودیو به Visceral Games معروف شد. علاوه بر این، استودیو کار بر روی دو پروژه مختلف را به طور همزمان آغاز کرد که یکی از آنها Dead Space 2 و دیگری Dante’s Inferno بود و پس از اتمام Dante’s Inferno، تیم به طور کامل بر روی Dead Space 2 تمرکز کرد. سازندگان Dead Space 2. تصمیم گرفتیم یک اثر جهانی بهبود یافته و کاملتر از نسخه اول ایجاد کنم. به گفته سازنده بازی، آنها در آن زمان تحت فشار بودند و همه می خواستند دنباله ای بهتر از بازی اول بسازند.

بخوانید  واکنش متخصص اسلحه به سلاح ها در Battlefield 1 PART 2

دشمن پشت اسحاق در Dead Space 2

گلن اسکافیلد، تهیه کننده اصلی نسخه اول بازی، در آن زمان استودیو را ترک کرده بود تا استودیوی Sledgehammer را تأسیس کند و این ممکن است باعث فشار مضاعفی بر سازندگان بازی شود. تیم سازنده تصمیم گرفته بود که نسخه دوم دارای تعداد بیشتری باشد. جنبه های عمل؛ دلیل این امر پیشرفت و حرفه ای شدن شخصیت ایزاک بود و افزایش مهارت های وی برای از بین بردن دشمنان به نوعی این پیشرفت را نشان می داد. البته تمام ویژگی های خوب نسخه اول از جمله عناصر ترسناک خاص آن همچنان در بازی وجود داشت و حتی به شکل سینمایی تری نمایش داده شد که سازندگان از آثار معروف آن زمان مانند Uncharted الهام گرفتند. 2، برای اینکه بازی بیشتر سینمایی شود.

داستان بازی Dead Space 2 سه سال پس از اتفاقات نسخه اول رخ می دهد. به دنبال وقایعی که به جزئیات آن نمی پردازیم، نشانگر جدیدی ظاهر شده است که می تواند بر روان افراد تأثیر بگذارد و بعد از مرگ آنها را به نکرومورف تبدیل کند. ایزاک که خودش وضعیت روحی جالبی ندارد، در ابتدای بازی متوجه می شود که تحت تاثیر این نشانگر، ساکنان ایستگاه فضایی اسپراول در حال مرگ یا خودکشی هستند و طبیعی است که به زودی به موجوداتی وحشتناک تبدیل شوند. یعنی آیزاک باید برای یک چالش جدید آماده باشد.

بازی از نظر داستانی جزئیات خوبی دارد و از نظر گیم پلی نیز شاهد کارهایی هستیم که بسیاری از ویژگی های نسخه اول مانند سلاح های مخصوص ایزاک و نحوه استفاده از آن ها برای کشتن دشمنان و بریدن اعضای آن را حفظ کرده و چیزهای جدیدی به آن اضافه می کند. کل بازی همیشه به اکشن، کاوش در محیط و حل پازل خلاصه می شود و در همه این زمینه ها حرف های زیادی برای گفتن دارد. احساس ترس نیز تحت تاثیر کیفیت خوب درون بازی قرار می گیرد.به طور کلی، Dead Space 2 دنباله ای ارزشمند برای اولین نسخه بود و در حالی که امیدواریم شاهد بازسازی این بازی مانند نسخه اول باشیم، همچنان می توانیم از تجربه بازی لذت ببریم. نسخه اصلی

بخوانید  اولین تریلر Transformers One ماجراهای Optimus Prime و Megatron را نشان می دهد

اعضای خانواده شخصیت اصلی بازی Stacking

بازی انباشته شدن

دومین بازی این هفته Stacking از استودیوی Double Fine است. اثری با الهام از عروسک های معروف روسی ماتریوشکا که تاریخچه جالبی دارد.

داستان از این قرار است که در طول توسعه Brütal Legend، استودیوی Double Fine برای یافتن ناشر برای بازی خود با مشکل مواجه شد و به نوعی روند کار استودیو را متوقف کرد. برای اینکه اعضای استودیو در این مدت بیکار نمانند، تیم شیفر آنها را به چهار تیم مختلف تقسیم کرده است تا هر کدام روی پروژه ای در مقیاس کوچکتر کار کنند و ایده های خود را به هر شکلی که دوست دارند ارائه دهند. نتیجه این کار خلق ایده بازی های Costume Quest و Stacking بود. فردی که ایده Stacking را مطرح کرد، لی پتی، طراح هنری Brutal Legend بود که پس از تماشای بازی دخترش با عروسک های ماتریوشکا، ایده این بازی را مطرح کرد.

داستان بازی Stacking در عصر صنعتی اتفاق می افتد. جایی که شخصیت منفی به نام The Baron برای پیشبرد اهداف کارخانه های خود از مردم سوء استفاده می کند و آنها را می کشد. پس از مدتی، بارون برای کارگرانش تله می‌گذارد و آنها را در خانه‌ای دورافتاده تحت پوشش یک سفر برای کار می‌فرستد. اینجاست که بازیکنان نقش شخصیتی به نام چارلی را بر عهده می گیرند تا با بارون به نبرد بروند. البته نبرد معماها و معماها.

بازی انباشته شدن

در مجموع، Stacking یک بازی ماجراجویی است و جدای از اینکه ظاهر شخصیت های آن به شکل عروسک های ماتریوشکا طراحی شده است، ایده کلی این عروسک ها نقش بسیار زیادی در گیم پلی بازی دارد. اگر آشنا نیستید عروسک های ماتریوشکا نوعی اسباب بازی یا حتی اکشن فیگور روسی هستند که چندین سایز مختلف دارند و سایزهای کوچکتر داخل سایز بزرگتر قرار می گیرند و مثلا در مجموع 6 عروسک به این صورت داخل یکدیگر قرار می گیرند. در بازی Stacking، چارلی کوچکترین نمونه ماتریوشکا است که می تواند عروسکی یک اندازه بزرگتر از خودش را به تصویر بکشد. همچنین در صورت لزوم می توان آن را برداشت و سایز کوچکتر کرد. این ویژگی مکانیک اصلی بازی است و باید از طریق آن معماها را حل کنید. زیرا هر کدام از عروسک ها ویژگی های خاص خود را دارند که می توان از آنها برای مواردی مانند بازکردن درها یا موارد دیگر استفاده کرد.

بخوانید  جنگ ستارگان به TikTok می پیوندد، اولین پست عالی است

نکته جالب دیگر این است که چندین راه حل برای معماهای بازی وجود دارد و برخی از معماها را می توان به روش های دلخواه مختلف حل کرد. Stacking همچنین برخی از آن طنز خاص بازی های Double Fine را دارد و اگر به دنبال شغلی متفاوت در ژانر ماجراجویی هستید، توصیه می شود آن را تجربه کنید.

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر