آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | فیلم های بهاری

در پایان هفته اول سال 1403 هجری قمری به سراغ سه فیلم می رویم که رنگ بهار را یدک می کشند.

بهار نشان دهنده نو شدن، نو شدن و تولد دوباره است. آثار سینمایی را می توان با رویکردهای مختلف با ویژگی های این فصل پیوند داد. در ساده‌ترین شکلی که می‌توان تصور کرد، می‌توان تصاویری از طبیعت سرسبز یا شکوفه‌های درختان فراوان را در فیلم مشاهده کرد. با این حال، انواع عمیق‌تر «بهار» یک فیلم را می‌توان با مضامین داستان یا حال و هوای سینمایی مرتبط دانست. آثاری که به «نوسازی»، «شروع دوباره»، «تازه» و «تغییر» می‌پردازند، هر ظاهر و احساسی که دارند، می‌توانند به‌طور معناداری در بهار جای بگیرند.

این آخر هفته سه فیلم را انتخاب کردم که ترکیبی از همه این فیلم هاست. در این آثار می توانید تصاویری از طراوت طبیعی، مضامین داستانی مربوط به بهار و حال و هوای متناسب با خنکای فصل اول سال را بیابید. من در مورد این سه فیلم صحبت می کنم: داستان بهار (داستان بهار) به کارگردانی اریک رومر، باغ مخفی (باغ مخفی) به کارگردانی آگنیسکا هالند و پس از یانگ (پس از یانگ) به کارگردانی کوگونادا.


آن تسدرا در صحنه ای از فیلم A Spring Story در مقابل فلورانس دریل با درخت و گل های بهاری پشت سرشان ایستاده است.

فیلم داستان بهار

فیلم داستان بهار

خروج: اریک رومر

بازیگران: آن تسدرا، فلورانس دارل، آگی کوستر

سال انتشار: 1990

خلاصه داستان: ناتاشا، یک نوازنده پیانو، یان، معلم فلسفه را به خانه خود دعوت می کند. بعداً جین با پدر ناتاشا آشنا می شود و رابطه ای بین آن دو ایجاد می شود.

اریک رومر در هر فصل حداقل یک فیلم دارد! در اولین کار گروه داستان های چهار فصل (قصه های چهار فصل) رومر، مانند بسیاری از فیلم های دیگر نویسنده فرانسوی، لوکیشن های زیبا با روابط شخصیت ها پیوند خورده است. در این مورد خاص، «تجدید» و «تجدید» از یک سو نشان دهنده تازگی وقایع و موقعیت های داستان برای شخصیت اصلی است. از سوی دیگر، در پایان روایت، با بازگشت قهرمان به حالتی شبیه به حالت اولیه، متن رومر به چرخه فصول در طبیعت مربوط می شود.

بخوانید  The Absolute Best Horror Movie Final Girls Ever

داستان بهاراین فیلم داستان شکل گیری یک رابطه موقت و ناپایدار بین زن جوانی به نام ژان، دختری نوجوان به نام ناتاشا و پدرش ایگور را روایت می کند. جین به خانه دوستان جدیدش می رود و به نظر می رسد که اوقات خوبی را سپری می کند. در همین حین، ناتاشا سعی می کند بین پدرش و جان رابطه برقرار کند. همراهی جین با ناتاشا و رابطه او با ایگور برای عادی بودن همسر یک معلم جدید است. اما این روابط نوپا، مانند گل های بهاری، دوام زیادی نخواهد داشت.


نمایی از مناظر انگلستان، دشت‌های وسیع و تپه‌های بزرگ، از پرچینی که یک مرد و دو کودک در دشت در صحنه‌ای از فیلم باغ مخفی اثر آگنیشکا هلند ظاهر می‌شوند.

فیلم باغ مخفی

فیلم باغ مخفی

خروج: آگنیشکا هلند

بازیگران: کیت مپرلی، هیدن پروس، مگی اسمیت، جان لینچ

سال انتشار: 1993

خلاصه داستان: یک دختر جوان انگلیسی پس از زلزله ای در هند یتیم می شود و به انگلستان بازگردانده می شود تا در عمارت عمویش زندگی کند. مدت کوتاهی پس از آن، او باغی زیبا در قصر پیدا می کند و رازهای آن را کشف می کند.

در فیلم باغ پنهان که فرانسیس فورد کاپولا را به عنوان یکی از تهیه کنندگانش دارد و قبل از پرده سوم اثری از بهار پیدا نمی شود! و البته در قسمت پایانی فیلم می توان از هنر راجر دیکینز در به تصویر کشیدن تجدید طبیعت و مناظر سبز شمال انگلستان لذت برد. اما کار آگنیشکا هلند لهستانی، حتی بدون تصاویر، ارتباط مستقیم و واضحی با فصل بهار پیدا می کند. چرا اینطور است؟ باغ پنهاناین در مورد غلبه بر غم و اندوه و از دست دادن، بیرون آمدن از محافظه کاری و انزوا و در آغوش گرفتن زیبایی هایی است که ما نادیده گرفته ایم. زنان زیبایی که از ما دور نیستند.

بخوانید  لوازم جانبی Diablo 4 SteelSeries را قبل از اینکه برای همیشه مهر و موم شوند بخرید

باغ پنهانداستان دختری نجیب به نام مری است که پس از فاجعه مرگ پدر و مادرش از عمارت تاریک و بی روح عموی بزرگش فرار می کند. مری متوجه می شود که برای غلبه بر اندوه خود باید قصر مرده را احیا کند و پسر عموی بدبخت خود را از انزوایی که بر او تحمیل کرده اند بیرون بیاورد.

فیلم وسین هالند از آن دست پروژه هایی است که امروزه در سینمای جریان اصلی تولید نشده است! اثری که تمام مختصات یک فیلم فانتزی کودک را دارد; اما این بهانه ای برای سهل انگاری در اجرا نمی شود. در عوض، مواضع روایی خود را با دقت در زبان بصری، سرعت سنجیده و لحن کنترل شده رعایت می کند.


هیلی لو ریچاردسون در صحنه‌ای از فیلم پس از جوانی کوگونادا که توسط فضای سبز احاطه شده است

فیلم بعد از یانگ

فیلم بعد از یانگ است

خروج: کوگونادا

بازیگران: کالین فرل، جودی ترنر اسمیت، جاستین مین، هیلی لو ریچاردسون

سال انتشار: 2021

خلاصه داستان: در آینده ای نزدیک، خانواده ای پس از نقص غیرمنتظره دستیار هوشمندشان با سوالاتی در مورد عشق، ارتباط و از دست دادن مواجه می شوند.

این تریلر علمی تخیلی کوچک از Kugonada ظریف، ظریف و آرام است. نوع آثاری که دست بیننده را می گیرد و به سفری غیرمنتظره می برد. فیلمی پر از فضا و حال و هوای گیرا که باعث می شود بخواهید فضای دلخواه را فراتر از تصاویر دوبعدی تجربه کنید و در مکان های داستان نفس بکشید یا لحظاتی از آن را جایی در ذهن و قلب خود نگه دارید!

بعد از یانگهمانطور که از نامش پیداست، با از دست دادن شخصیتی به نام Ying شروع می شود. شخصیتی که در اصل یک ربات کمکی است! خانواده مرکزی فیلم، به خصوص دختر خردسالشان، باید با این ضایعه مقابله کنند و در این مسیر، بیشتر با عزیزان از دست رفته خود و معنای زندگی آشنا شوند. این «بازپخش» پس از فقدان و مرگ، وقتی در کنار بافت تصاویر فیلم از معماری درون خانه‌ها و طبیعت بیرون آن‌ها قرار می‌گیرد. بعد از یانگ او آن را به اثری تبدیل می کند که حال و هوای غم انگیز و مالیخولیایی بهار در آن جاری است.

بخوانید  لیست مسابقات نمایش WWE 2K24 و همه جوایز

تحریریه مجله بازی یک گیمر