جنگ لفظی جدید بین سازندگان سابق Disco Elysium و ZA/UM Studio

اکنون کوروویتز و روستوف نامه ای عمومی در پلتفرم Medium خطاب به طرفداران بازی و در مورد این مشکلات منتشر کرده اند که در آن بیان می کنند. ایلمار کامپوس و تونسسهامداران عمده استودیو ZA/UM پس از انتشار بازی مذکور با روش های متقلبانه کنترل این شرکت را به دست گرفتند. این دو تاجر استونیایی قبلاً سهام اقلیت را در استودیو داشتند و شرکت Tütreke OÜ، شرکت آنها، پس از خرید سهام مارگوس لینامیکارآفرینی که بیشترین سرمایه گذاری را در پروژه اول انجام داد، کنترل سهام استودیو را به دست گرفت.

جنگی بین چند نفر از اعضای ارشد سازنده بازی Disco Elysium با ZA/UM، استودیوی سابق آن الان تمام نشده است رابرت کورویتزکارگردان بازی و الکساندر روستوف مدیر هنری اثر استودیو سابق متهم به کلاهبرداری بود. از سوی دیگر، استودیو ZA/UM اتهامات وارده را رد کرد و برخی اتهامات را به طرف مقابل نسبت داد. از جمله اجتناب از مسئولیت‌های اعضای سابق، ایجاد محیط کاری مسموم، آزار کلامی و تبعیض جنسیتی، و تلاش برای فروش غیرقانونی مالکیت معنوی استودیو.

بازی Disco Elysium The Final Cut

محیط شهری بازی Disco Elysium

در ماه اکتبر پس از آن مارتین لویگا، یکی از سردبیران Disco Elysium اعلام کرد که چند نفر از اعضای خلاق بازی به زور استودیو را ترک کردند، جنگ لفظی بین دو اردو آغاز شد. لویگا بعدها گفت که کورویتس، روستوف و هلن هندپرنویسنده بازی به دلایل اشتباه اخراج شد و سپس مشخص شد که کوروویتز علیه استودیو شکایت کرده است.

حواشی جدایی چند تن از سازندگان بازی Disco Elysium از استودیو ZA/UM تمام نشده است و طرفین اتهامات جدیدی را علیه یکدیگر مطرح کرده اند.

بخوانید  Modders Have Already Added 4K Support For Metal Gear Solid Master Collection

متاسفانه این موضوع بسیار پیچیده شده و به نظر می رسد این پرونده به دادگاه کشیده شود. باید منتظر اخبار تکمیلی باشیم و ببینیم این اختلاف چه نتیجه ای خواهد داشت.

کورویتز درباره این جنجال نوشت: «اکنون متوجه شدیم که Tütreke OÜ با کلاهبرداری کنترل Zaum Studio OÜ را به دست آورده است. ما معتقدیم که پولی که این شرکت برای خرید اکثر سهام استفاده کرده است به طور غیرقانونی از خود استودیو گرفته شده است. پولی که متعلق به استودیو و همه سهامداران بود به نفع یک نفر مصرف شد. پولی که باید برای ساخت دنباله بازی مصرف می شد.

علاوه بر این، ZA/UM بیانیه خود را به رسانه های صنعت بازی ارسال کرد و اتهامات کلاهبرداری را رد کرد و گفت: “ما مطمئن هستیم که وقتی تمام حقایق در دادگاه شنیده شود، ZA/UM برنده خواهد شد.” ما معتقدیم که برای دفاع از استودیو و حفاظت از کارمندان لازم است به اتهامات بی اساس و نادرست پاسخ دهیم.»

این استودیو همچنین دلیل اخراج کارمندان را اینگونه اعلام کرد: «عدم دخالت در مسئولیت ها و وظایف آنها، از جمله کار نکردن به مدت تقریباً دو سال در حالی که از استودیو حقوق می گیرند». آنها همچنین در “ایجاد یک محیط کاری سمی در تضاد با فرهنگ ZA/UM و بهره وری استودیو” مشارکت داشتند. در نهایت، استودیو گفت که اقدامات آنها شامل “رفتار نادرست نسبت به سایر همکاران، از جمله آزار کلامی و تبعیض جنسی” و “تلاش برای فروش مالکیت معنوی ZA/UM به شرکت‌های دیگر است. بازی‌هایی برای تضعیف سایر اعضای تیم”.

بخوانید  بهترین انیمیشن های دی سی | ۶۱ کارتون ابرقهرمانی + دوبله فارسی