چگونه از باتری گوشی مراقبت کنیم؟ بایدها و نبایدهای شارژ باتری گوشی

نرخ تازه‌سازی سریع‌تر در صفحه‌نمایش تلفن‌های هوشمند مدرن تأثیر زیادی بر افزایش مصرف باتری دارد. به همین دلیل، با وجود اینکه برخی از گوشی های جدیدتر از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کنند، تنظیمات نمایشگر به طور پیش فرض روی 60 هرتز تنظیم شده است. فناوری‌های پیشرفته نرخ تجدید متغیر پیوسته نیز می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر مصرف باتری داشته باشند. به عنوان مثال، حالت 90 هرتزی نمایشگر پیکسل 4 بسته به محیط و شرایط استفاده کاربر کاهش می یابد. به طور کلی هر چه نرخ رفرش بیشتر باشد، تخلیه باتری صفحه نمایش و پردازنده گوشی نیز بیشتر می شود (به دلیل نیاز به پردازش بیشتر).

نرم افزار مناسب

سیستم عامل و استفاده بهینه از سخت افزار نقش بسیار مهمی در شارژ گوشی دارد. در این زمینه می توان به سیستم عامل iOS اشاره کرد; باتری گوشی های آیفون با ظرفیت بسیار کمتر عمر باتری بسیار خوبی را به ارمغان می آورد که در دنیای اندروید در شرایط مشابه امکان پذیر نیست.

استفاده از اپلیکیشن های خاص نیز می تواند تاثیر زیادی بر شارژ گوشی داشته باشد. همانطور که می دانید برنامه های زیادی می توانند در پس زمینه اجرا شوند که هر کدام انرژی مصرف می کنند. مدیریت برنامه بهینه می تواند تاثیر قابل توجهی بر شارژ داشته باشد. می توانید با مراجعه به قسمت تاریخچه مصرف باتری گوشی اپلیکیشن های پرکاربرد را شناسایی کرده و در صورت امکان و غیرضروری آن ها را حذف کنید.

اینترنت 5G

وظیفه اصلی باتری تامین انرژی لازم برای تمامی سخت افزارهای گوشی است. از پردازنده گرفته تا صفحه نمایش و سایر اجزا. اما هر کدام از این بخش ها کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، پردازنده های رده پایین یا میان رده نسبت به انواع قدرتمندی که در گوشی های پرچمدار استفاده می شوند، انرژی کمتری مصرف می کنند. هرچه قدرت پردازنده بیشتر باشد، مصرف آن نیز بیشتر است. به همین دلیل عمر باتری گوشی های میان رده و ارزان قیمت بیشتر از گوشی های پرچمدار با هر اندازه ظرفیت باتری است.

بخوانید  نارضایتی انویدیا از همکاری شرکای تجاری با اینتل

برخی دیگر از ویژگی های سخت افزاری نیز بر نرخ شارژ تاثیر دارند. سیستم راداری Soli گوگل پیکسل 4 یکی از نمونه های واضحی است که به دلیل اسکن مداوم فضای اطراف گوشی منجر به مصرف بیشتر باتری شد. داشتن دوربین ToF برای فوکوس بهتر، بلندگوهای استریو قدرتمند و صفحه نمایش با وضوح 4K نیز می تواند مصرف باتری گوشی را افزایش دهد. تامین انرژی دستگاه های کم مصرف مانند قلم دیجیتال در گوشی های گلکسی نوت سامسونگ نیز به افزایش مصرف باتری (البته بسیار کم) کمک می کند.

بازسازی صفحه نمایش

تحریریه مجله بازی یک گیمر