نارضایتی انویدیا از همکاری شرکای تجاری با اینتل

گستره محصولات این شرکت شاید به گستردگی محصولات سری RDNA3 و ADA نباشد اما پردازنده های گرافیکی اینتل مزیت های دیگری مانند قابلیت کدگذاری قدرتمند و ظرفیت حافظه VRAM تا 16 گیگابایت را دارند.در حال حاضر برندهای جدیدی که کارت گرافیک های مبتنی بر اینتل تولید می کنند تراشه ها به ندرت دیده می شوند و این کار به Asus، MSI و Gigabyte محدود می شود.

اینتل به تازگی تولید پردازنده های گرافیکی گسسته را آغاز کرده و سری Arc Alchemist را به عنوان اولین کارت گرافیک های بازی راه اندازی کرده است.

جنجال بین اعضای برنامه شریک GeForce این به دلیل نگرانی هایی بود که به طور بالقوه به رقابت در بازار آسیب می رساند و اعضا را مجبور می کرد تا منحصراً با انویدیا هماهنگ شوند و محصولات رقیبی مانند تولید و عرضه نکنند. AMD او با محدودیت هایی مواجه بود. منتقدان این طرح استدلال کرده‌اند که می‌تواند منجر به انتخاب‌های کمتر مصرف‌کننده و رفتار ضدرقابتی در بازار شود.

در پاسخ به این انتقادات و نگرانی‌ها، انویدیا تصمیم گرفت برنامه شریک GeForce را بلافاصله پس از معرفی آن لغو کند. این شرکت بعداً در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماهیت این برنامه توسط اعضا اشتباه درک شده است و هدف از آن کاهش رقابت یا محدود کردن دسترسی به محصولات AMD در بازار نبوده است. انویدیا بر تعهد خود به یک اکوسیستم بازی باز و رقابت آزاد در بازار GPU تاکید کرد.

شایعات جدید حاکی از آن است که انویدیا نمی‌خواهد کارت‌های گرافیکی اینتل را برای شرکای تجاری خود تولید و عرضه کند و حتی تهدید به توقف همکاری با آنها کرده است.

بخوانید  انتشار اخبار جدید از نسخه نسل نهمی بازی The Witcher 3 در آینده نزدیک

معرفی محصولات جدید اینتل

متأسفانه این گزارش هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نمی دهد و تأیید صحت آن بسیار دشوار است. با این حال، PRO Hi-Tech یک زنجیره شناخته شده است که ارتباط خوبی با شرکت های مختلف دارد. بنابراین شکی نیست که گزارش ها ممکن است منبع و مبنای معتبری داشته باشند. علاوه بر این، این اولین بار نیست که Nvidia به چنین مشکلاتی متهم می شود. متأسفانه، افرادی که این مشکل را به PRO Hi-Tech گزارش کرده اند، بعید است که در مورد آن اظهار نظر کنند.

پخش کننده روسی PRO Hi-Tech گزارش داد که انویدیا شرکای تجاری اصلی خود را تحت فشار قرار داده است تا از همکاری با اینتل در پروژه GPU آینده این شرکت به نام Battlemage خودداری کنند. بر اساس این گزارش، اگر این شرکت ها تراشه هایی را بر اساس محصولات اینتل تولید کنند، انویدیا ارتباط خود را با آنها قطع خواهد کرد. همچنین در صورت همراهی با برنامه های اینتل، عرضه پردازنده گرافیکی برای آنها محدود خواهد بود. ظاهراً چنین چیزی در چین رخ داده است. جایی که این شرکت ها در حال آماده شدن برای عرضه سری جدید پردازنده های اینتل هستند.

انویدیا برای اولین بار شریک تجاری در برنامه شریک GeForce است که در اوایل سال 2018 معرفی شد، همکاری آنها را متمرکزتر کرد. هدف از این همکاری ایجاد روابط نزدیک‌تر بین انویدیا و شرکای تولید سخت‌افزار آنها برای ارتقای نام تجاری است. GeForce و فناوری توسط Nvidia ساخته شده است. این همکاری سپس با اختلافاتی همراه شد و در نهایت لغو شد.

بخوانید  Fallout 76 را دریافت کنید و بیابان آپالاچی را فقط با ۶ دلار کاوش کنید

گزارش از کانال روسی PRO Hi-Tech

تحریریه مجله بازی یک گیمر