ویژگی های جدیدی که قصد داریم به اندروید 14 اضافه کنیم

سازندگان محصولات اندروید برنامه زمانی خود را برای انتشار اندروید 14 و نحوه دریافت آن ارائه می کنند. معمولاً به محض انتشار به‌روزرسانی جدید، دستگاه شما یک اعلان دریافت می‌کند. همچنین می توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات و سپس قسمت about phone، آپدیت های جدید را بررسی کنید.

نسخه نهایی و پایدار اندروید 14 قطعا در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر 2023 منتشر خواهد شد و در حال حاضر یک نام دسر به آن ضمیمه شده است، اگرچه این نام هنوز به طور رسمی تایید نشده است. اندروید 13 با نام تیرامیسو عرضه شد و حالا نوبت به دسری رسیده که با حرف U شروع می شود.

کدام گوشی ها ابتدا آپدیت اندروید 14 را دریافت می کنند؟

البته باید منتظر رویداد I/O 2023 برای انتشار نسخه بتای اندروید 14 باشیم.طبق روال سال های گذشته این کنفرانس در اردیبهشت 2023 برگزار می شود اما هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست. بنابراین، انتظار داریم نسخه بتا در ماه می و پیش نمایش آن در ماه فوریه منتشر شود. نسخه نهایی این سیستم عامل به احتمال زیاد اواخر تابستان و سپتامبر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

از اندروید 14 چه انتظاری دارید؟

تلفن‌های پیکسل گوگل همیشه اولین دستگاه‌هایی هستند که به‌روزرسانی‌های جدید اندروید را دریافت می‌کنند، و پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ و به دنبال آن نسخه بتا در حال انتشار است. برای عضویت در لیست دریافت کنندگان نسخه های پیش نمایش و آزمایشی، باید از طریق این لینک بروید. فایل های آپدیت مذکور در سایت رسمی توسعه دهندگان اندروید نیز در دسترس خواهند بود.

بخوانید  گیم پس با افزایش قابل‌توجه کاربران مواجه می‌شود؟

در حال حاضر هیچ نسخه آزمایشی و پیش نمایشی از اندروید 14 منتشر نشده است زیرا هنوز در دست توسعه است. با این حال، اگر استراتژی معمول گوگل را با سیستم آن تجزیه و تحلیل کنیم، می‌توانیم برنامه‌ای در مورد زمان‌بندی به‌روزرسانی سیستم عامل مذکور دریافت کنیم. پیش‌نمایش برنامه‌نویس اندروید 14 احتمالاً در فوریه 2023 (تا اواسط مارس 2014) برای گوشی‌های سری پیکسل (احتمالاً با پیکسل 5 شروع می‌شود) در دسترس خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که کدام گوشی ها، تبلت ها و سایر دستگاه ها آپدیت اندروید 14 را دریافت خواهند کرد.البته برخی از گوشی های سری پیکسل گوگل طبق برنامه زودتر از سایرین این آپدیت را دریافت خواهند کرد که لیست آنها در زیر آمده است:

  • پیکسل 4a
  • پیکسل 5
  • پیکسل 5a
  • پیکسل 6
  • پیکسل 6 پرو
  • پیکسل 6a
  • پیکسل 7
  • پیکسل 7 پرو

ژست های حرکتی در گوشی های هوشمند در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند و ظاهرا اندروید 14 ویژگی های جدیدی را در این زمینه به همراه خواهد داشت. با ژست های حرکتی جدید در نسخه بعدی اندروید، به راحتی می توانید گوشی یا تبلت خود را کنترل کنید یا برنامه ها و ویژگی های مورد نظر خود را اجرا کنید.

اندروید 14 چه زمانی در دسترس خواهد بود؟