نقد و بررسی فیلم اکشن Operation Fortune توسط گای ریچی

ریچی از تجربه Wrath of Man در اجرای صحنه های اکشن Operation Fortune: Ruse of War استفاده کرد و با زیاده روی در صحنه های اکشن صحنه های با کیفیت و خوبی خلق کرد تا بیننده را تشنه صحنه بعدی نگه دارد. . اوج صحنه های اکشن فیلم Operation Fortune: War Trick در قسمت آخر است که اتفاقات فیلم لحن جدی تری به خود می گیرد و پتانسیل بالاتر فیلم را با لحن جدی تری به نمایش می گذارد. لحن خنده دار

اما قسمت پایانی Fortune: Ruse of War، جایی که شخصیت هیو گرانت با دیگران ملاقات می کند، یکی از بهترین قسمت های فیلم است که به نظر می رسد تا حدی از جنتلمن ها الهام گرفته شده است. نکته ای که به خصوص در صحنه پایانی فیلم دیده می شود و شاید ادای احترامی به نقش گرانت در فیلم جنتلمن باشد که صحنه ای جالب و تقریبا غیرمنتظره را در اکشن جاسوسی جدید گای ریچی خلق کرد.

البته Operation Fortune: Cunning War فاصله زیادی با فیلم های اکشن جاسوسی امروزی دارد و اگر منتظر فیلمی مانند سریال Mission Impossible هستید، به جای اشتباهی آمده اید. اما شما با یک فیلم اکشن به سبک گای ریچی طرف هستید که حتی یک لحظه شما را خسته نمی کند. درست است که فیلم در فیلمنامه، دیالوگ‌ها و شوخی‌ها و صحنه‌های کمدی اش ایراداتی دارد، اما صحنه‌های اکشن فیلم تا حد زیادی این مسائل را پوشش می‌دهند و این نکته‌ی برجسته‌ی فیلم در همه حال است.

به لطف کیفیت نسبتا خوب صحنه های کمدی و اجرای درخشان صحنه های اکشن، Operation Fortune: Ruse of War جریانی روان و بدون از دست دادن لحظه ای دارد که باعث می شود فیلم هرگز خسته کننده نباشد. در مجموع گای ریچی توانسته پیشرفت فیلم را بدون ضرر و زیان زیادی حفظ کند، بنابراین تماشاگر اگر صرفاً برای سرگرمی و مشغول شدن به دیدن این فیلم کمدی اکشن برود، ناامید و آزرده نخواهد شد.

بخوانید  Sam Raimi Wants To Direct Avengers: Secret Wars

اما از نظر داستانی، Operation Fortune: Cunning War حرف جدیدی برای گفتن ندارد. فیلم «عملیات ثروت» مطمئناً به نوعی قابلیت ادامه دارد و پتانسیل تبدیل شدن به سریال را دارد. اما اگر قرار است این فیلم را برای دیدن یک داستان اکشن جاسوسی پرتنش و پر استرس ببینید، ممکن است تا حد زیادی ناامید شوید. زیرا این مشکل تا حد زیادی قسمت کمیک فیلم را قربانی کرد و فیلم در واقع تهدیدی را که از آن صحبت می کند چندان جدی نمی گیرد.

صحنه های اکشن نقطه مثبت فیلم Operation Fortune: Ruse of War است که لحن جدی تری از فیلم را نیز شاهد هستیم.

گای ریچی با بازی Jason Statham Operation Fortune: Ruse of War به اکشن جاسوسی بازمی گردد، اما آیا این یک بازگشت موفق است؟

در پایان، حتی اگر «عملیات ثروت» نتواند کیفیت «آقایان و خشم انسان» را بازتولید کند و شاید بهترین فیلم سال‌های اخیر گای ریچی نباشد، در نهایت اثری قابل تماشا و سرگرم‌کننده از گای ریچی است که می‌تواند لحظات خوبی را به ارمغان بیاورد. برای بیننده حضور بازیگرانی مانند جیسون استاتهام و اوبری پلازا موافقان و مخالفان خود را دارد، اما هیو گرانت ستاره بی چون و چرای عملیات فورچون است. اگر از طرفداران گای ریچی هستید، فیلم Operation Fortune: Ruse de Guerre برای شماست. حتی اگر بهترین کار او نباشد.

جیسون استاتهام در نقش فورچون پس از عملیات جنگ حیله گر فورچون

هیو گرانت عملیاتی را به عنوان بخشی از عملیات جنگ حیله گری فورچون رهبری می کند

این فیلم داستان ماموری به نام اورسون فورچون را دنبال می کند که توسط سازمان اتحاد اطلاعات جهانی به نام “پنج چشم” استخدام می شود تا فروش یک سلاح مرگبار جدید را که می تواند نظم جهانی را مختل کند، پیدا کند و متوقف کند. برخلاف میل خود، او باید با یک متخصص فناوری پیشرفته سیا برای این مأموریت جهانی که در آن باید به یک شرکت تسلیحاتی میلیارد دلاری نفوذ کند، کار کند.

بخوانید  شایعه: Starfield ممکن است به تعویق بیفتد و تابستان امسال منتشر شود

از طرفی ابری پلازا با اینکه در طول فیلم چند لغزش دارد اما برای نقشش کاملا مناسب است. اما جفت هیو گرانت و جاش هارتنت در واقع نقطه برجسته بخش کمدی فیلم هستند. رابطه این دو شخصیت به قدری خوب و مناسب در فیلم است که دوست داشتیم صحنه های مشترک بیشتری به آنها اختصاص داده شود و نقطه قوت صحنه های کمدی و حتی فیلم می تواند بازی خوب گرانت و هارتنت باشد. اگرچه گرانت نقش پر رنگی مانند دیگر شخصیت ها ندارد، اما او ستاره بی چون و چرای فیلم است و او تبدیل به فردی می شود که فیلم هر لحظه برای ادامه دادن به آن نیاز دارد.

گای ریچی در استفاده از جوک ها و صحنه های کمدی در Operation Fortune: Cunning War کمی زیاده روی کرد.

اگرچه گای ریچی با علاءالدین موفقیت هایی کسب کرد، اما تصمیم گرفت از کارگردانی فیلم های پرفروش دور شود و به فیلم های کوچکتر و آثاری که بیشتر به خاطر آنها شهرت دارد بپردازد. پس از موفقیت «آقایان» و «خشم انسان»، گای ریچی کارگردانی «عملیات ثروت: طعنه جنگ»، یک فیلم اکشن جاسوسی و یک کمدی دیگر از خودش را بر عهده گرفت. آیا بازگشت موفقی است؟

البته همه شوخی‌ها و صحنه‌های کمدی نقطه ضعف نیست، اما گاهی افراط می‌شود. مخصوصاً که گاهی این تصور را داریم که اگر Operation Fortune: Ruse of War لحن جدی‌تری داشت، می‌توانستیم با فیلم بسیار بهتری همراه باشیم. اما انتخاب بازیگران بر اساس شوخی های فیلم عاقلانه بود. اگرچه جیسون استاتهام ستاره فیلم است، اما با توجه به لحن فیلم، شاید ریچی می توانست بازیگری را استخدام کند که بتواند کمدی بیشتری انجام دهد و اگر لحن فیلم جدی تر بود، استاتهام بسیار مناسب تر بود. انتخاب

بخوانید  سیستم مورد نیاز بازی Starfield; نیاز به استفاده از SSD

Aubrey Plaza در کمدی اکشن Operation Fortune: Cunning War، یکی از موردانتظارترین فیلم های سال 2023.

Operation Fortune: War Trick بلافاصله نشان می دهد که قصد دارد حقیقت را بگوید، کمدی گای ریچی را دنبال کند و کلیشه ای درباره یک فیلم اکشن جاسوسی بگوید. چنین مضمونی تکلیف بیننده را با فیلم و محتوایی که قرار است نزدیک به دو ساعت تماشا کند روشن می‌کند و یک پس‌زمینه کلی به ما این امکان را می‌دهد که از همان ابتدا تصمیم بگیریم که آیا فیلم ارزش دیدن را دارد تا آخر. با سلیقه ما همخوانی داره یا نه؟

عملیات ثروت: اعضای تیم جنگ حیله گر

اما یک مشکل فیلم درست از ابتدا شروع می شود و تقریبا تا آخر ادامه پیدا می کند و آن شوخی های بیش از حد فیلم است. درست است که ما در مورد فیلم گای ریچی صحبت می کنیم و لحن فیلم کمدی است، اما همانقدر که ریچی روی قرار دادن هر نوع شوخی و صحنه کمدی در فیلم آقایان بسیار حساس بود، اینجا گاهی اوقات جوک هایی را می بینیم که از خوب آنها به خصوص از نظر وظایف مفید نیستند و کمی آزار دهنده هستند.