نقد و بررسی بازی Sonic Frontiers – Zoomji

Sonic Frontiers موسیقی بسیار خوبی دارد و هم در زمان مبارزات معمولی و هم در باس مبارزات، موسیقی با حال و هوای بازی مطابقت دارد و باعث خوشحالی مخاطب می شود. دیالوگ ها و صداپیشگان بازی نیز در سطح خوبی قرار دارند و به گونه ای است که طرفداران می توانند با شخصیت ها ارتباط برقرار کنند. در مجموع، Sonic Frontiers با تمام اشکالات و ایراداتش، به لطف پلتفرم خوب طراحی شده و کاوش در جهان، یک تجربه سرگرم کننده را برای طرفداران بازی های سونیک سه بعدی فراهم می کند. اما این شروع خوبی برای کاربران جدید نیست. با این حال انتظار می رود در آینده تیم سونیک بتواند از ایده های استفاده شده بهتر استفاده کند و با رفع نواقص Frontiers تجربه بهتری را ارائه دهد.

در Sonic Frontiers با دشمنان مبارزه کنید

در این میان، لذت بخش ترین قسمت گیم پلی Sonic Frontiers مربوط به کاوش در دنیای بازی و بازی های پلتفرمینگ است. طراحی مانع و پلتفرمر به خوبی انجام شده است و می تواند شما را سرگرم کند. دوربین بازی ممکن است گاهی خسته کننده باشد، اما به طور کلی جوایز خوبی دریافت خواهید کرد و ساعت ها سرگرم خواهید شد. Sonic Frontiers همچنین دارای محیط‌هایی است که با اجرای یک مینی‌گیمی که ارائه می‌دهند تکمیل می‌کنید و نقشه محیط را باز می‌کنید. در صورت تکمیل تمامی محیط های ذکر شده، نقشه بازی به طور کامل منتشر می شود و نقاط تله پورت نیز در دسترس خواهد بود.

از نظر بصری، Sonic Frontiers چیز خاصی برای ارائه ندارد و از نظر هنر بصری و گرافیک، ما شاید یک محصول متوسط ​​باشیم. جدای از این موارد، طراحی محیط های بازی به خوبی انجام شده و هر کدام ظاهر و ساختار منحصر به فرد خود را دارند. علاوه بر این، دشمنان تنوع خوبی دارند و باس های اصلی و فرعی بازی با اینکه شاید طراحی سخت تری داشته باشند، اما از نظر تنوع و سیستم مبارزه، عموم را ناامید نمی کنند. از نقطه نظر فنی، Sonic Frontiers یک تجربه روان از نظر افت نرخ فریم ارائه می دهد، اما تا حدی بارگذاری پلتفرم در محیط و برخی باگ ها وجود دارد که بر تجربه کلی بازیکن تأثیر نمی گذارد.

بررسی بازی بر اساس نسخه PC نوشته شده است

بخوانید  سونی: افزایش قیمت پلی استیشن 5 بر فروش کنسول تاثیری نداشته است

سیستم مبارزه به خودی خود جالب است، اما برای یک بازی جهان باز با عناصر Brawler که در آن باید زمان زیادی را صرف کنید، سیستم سطح بندی به سادگی طراحی شده است.

Sonic Frontiers یک بازی جهان باز است که در آن سونیک باید تایتان های مختلف را با جمع آوری Chaos Emeralds نابود کند. البته بسته به داستان بازی، هدف سونیک به تدریج تا حدودی تغییر می کند، اما تمام فعالیت شما در بازی بر روی جمع آوری Chaos Emerald از محیط بازی متمرکز شده است.حالا برای بدست آوردن الماس های معروف دنیای سونیک ، باید پورتال های مختلفی را تکمیل کنید تا کلیدهای دسترسی به الماس ها را به دست آورید و برخی از ماموریت های دوستان خود را انجام دهید. ایده کلی گیم پلی مبتنی بر کاوش در دنیای بازی، پلتفرم، سیستم مبارزه و مینی گیم هایی است که نقاط قوت و ضعف بازی را تشکیل می دهند.

به عنوان مثال پورتال ها یکی از نقاط تله پورت در سونیک فرانتیرز هستند و از طریق آن ها پس از تکمیل نقشه محیط می توانید به مکان های مختلفی راه پیدا کنید. طراحی خوب پورتال ها یکی دیگر از نقاط قوت بازی است که در واقع با تکمیل آنها می توانید کلیدهای ویژه ای را دریافت کرده و Chaos Emeralds را آزاد کنید. حال ساختار پورتال ها به گونه ای است که با ورود به هر یک از آنها باید یکی از مراحل سونیک های سه بعدی و دو بعدی قدیمی را به پایان برسانید. عملکرد شما در هر مرحله بین یک تا چهار کلید برای شما به ارمغان می آورد.

بنابراین، سونیک باید با سفر به سه جزیره مختلف، امی، ناکلز و تیلز را نجات دهد. البته این تمام داستان و اتفاقات بازی نیست و تهدیدی بزرگتر یعنی Starfall Island، سونیک و دوستانش را تهدید می کند. Sonic Frontiers شروع بسیار خوبی دارد، با یک داستان کلی سرگرم کننده که ماجراجویی جدید جوجه تیغی شایان ستایش را هیجان انگیز می کند. با این حال، چیزی که تیم سونیک روی آن تمرکز زیادی داشته و پر از ایده های مختلف است، گیم پلی بازی است، اما همه ایده های استفاده شده نتیجه خوبی ندارند.

سونیک در ماجراجویی جدید خود تنها نیست و شخصیتی به نام سیج دائماً فعالیت های او را زیر نظر دارد

بخوانید  Diablo 4 Cross-Play، Cross-Progression و Co-Op توضیح داده شد

جابجایی بین صحنه های سه بعدی و دو بعدی در پورتال ها حس خوبی دارد و طراحی خوبی دارد. این موضوع در مورد ساختار پلتفرمرهای جهانی Frontiers نیز صدق می کند و شاهد پلتفرمرهای دو بعدی هستیم. البته کلید به دست آوردن و پیشرفت در بازی تنها به ساخت پورتال محدود نمی شود، زیرا تکمیل و به دست آوردن تمامی کلیدها برای برخی از کاربران بسیار دشوار است. از آن زمان به بعد تیم تولید یک فعالیت ثانویه ماهیگیری را در نظر گرفت. با ماهیگیری و کباب کردن گوشت، بازیکنان می توانند توکن های ویژه ای به دست آورند و از آنها برای خرید مواردی استفاده کنند که سیستم دفاعی را بهبود می بخشد، میزان آسیب، کلیدها و سایر کلکسیون های موجود در بازی را افزایش می دهد.

سونیک یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های صنعت بازی های ویدیویی است و سری سونیک از گذشته تا امروز توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. جدای از نسخه های دو بعدی که دلیل اصلی محبوبیت سونیک هستند، نسخه های سه بعدی بازی تجربه کم و بیش خوبی را ارائه کردند. اما انتشار Sonic Forces نتوانست نظر کاربران مجموعه سونیک را جلب کند و تیم سونیک نیز نتوانست نسخه سه بعدی مناسبی را برای علاقه مندان ارائه کند.

مراحل پرتال بازی Sonic Frontiers را تکمیل کنید

کات صحنه های Sonic Frontiers

داستان بازی Sonic Frontiers از زمانی شروع می شود که دکتر اگمن، شرور دنیای سونیک، به جزیره Starfall سفر می کند و تلاش می کند تا به یک قدرت ناشناخته و ارزشمند دسترسی پیدا کند. این در حالی است که فعالیت او باعث می شود به بعد دیجیتالی به نام فضای مجازی منتقل شود و گرفتار شود. از طرفی سونیک به همراه دوستانش به جزایر مختلف سفر کردند تا علت Chaos Emeralds را جستجو و کشف کنند. بلافاصله پس از جستجو، هواپیمای سونیک نیز بلعیده می‌شود و تنها سونیک می‌تواند سالم بگریزد و بقیه ظاهر فیزیکی خود را از دست داده‌اند و بعد دیجیتالی نیز در جزایر مختلف به دام افتاده‌اند.

چرخ های خوش شانس و سکه های بنفش در محیط به شما امکان می دهند چندین بار ماهیگیری کنید.

Platforming در Sonic Frontiers

سیستم مبارزه ای بازی به گونه ای است که سونیک می تواند از طریق مشت ها و ضربات خود، کمبوها و ضربات کمبوی مختلف را به دشمنان اعمال کند. همچنین در این بین یک سیستم سطح بندی نیز در نظر گرفته شده است تا سونیک بتواند حرکات جدیدی را یاد بگیرد و در ادامه داستان سه مهارت را نیز بیاموزد. خود سیستم مبارزه جالب است اما برای یک بازی جهان باز با المان های Brawler که باید زمان زیادی را صرف کنید، سیستم سطح بندی طراحی ساده ای دارد و از اواسط بازی یکنواخت و تکراری می شود.

بخوانید  کنترلرها و کیف های حمل نیو زلدا اکنون از PDP در دسترس هستند

گشت و گذار در مرزهای صدا

بنابراین در هنگام معرفی Sonic Frontiers و با Sonic 3D دیگری روبرو هستیم، کاربران تا حدودی نگران بودند، اما این بار تیم سونیک شروع به ساخت یک بازی جاه طلبانه کرده بود. این بار سونیک و دوستانش کاربران را در یک ساختار جهان باز قرار دادند. Sonic Frontiers مملو از ایده ها و خلاقیت های جدید است که برخی از آنها جواب داد و برخی مانند سایه ای غلیظ مانع از ظاهر شدن نیروهای بازی شد.

Sonic Frontiers با تمام کاستی هایی که دارد تجربه قابل قبولی را برای علاقه مندان به بازی های سه بعدی سری سونیک فراهم می کند. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

مشکل از جایی شروع می‌شود که می‌توانید با گذراندن زمان و فعالیت‌های ماهیگیری و کباب کردن، کلیدهای متعددی را به دست آورید. بنابراین، سایر فعالیت های قمار دیگر ممکن است جذابیت گذشته را نداشته باشند. به عبارت دیگر تیم سونیک محدودیت مصرف این بخش را در نظر نگرفته و تعادل بازی را از بین برده است و در ضمن اشاره می کنم که تعداد تلاش برای صید ماهی و فعالیت ماهیگیری محدود است. اما در حین گشت و گذار در محیط و گذراندن شبانه روز در دنیای فرانتیرز، چرخ های شانس مختلفی را مشاهده خواهید کرد که در این قسمت می توانید موارد مختلف را به راحتی بدست آورید. با این حال، گیم پلی سونیک تقریبا 20 ساعت مخاطبان را سرگرم می کند و ایده های جدید و متفاوت او در مقایسه با دیگر ساخته های تیم سونیک در این سری ارزشمند و قابل تحسین است، اما بهترین طراحی آنها می توانست یکی از بهترین سونیک های سه بعدی را از نظر گیم پلی خلق کند.

استفاده درست از مراحل قبلی سونیک چیزی است که تجربه پورتال ها را لذت بخش کرده است