سونی: افزایش قیمت پلی استیشن 5 بر فروش کنسول تاثیری نداشته است

با نزدیک شدن به کریسمس، سونی ادعا می کند که در حال حاضر 6.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را برای پاسخگویی به تقاضای بازار در این فصل شلوغ تولید کرده است. اما اگر این شرکت بخواهد به هدف خود یعنی فروش 18 میلیون کنسول در سال مالی جاری برسد، هنوز جای کار زیادی دارد.

سونی اعلام کرده است که میزان تقاضای گیمرها برای خرید پلی استیشن 5 تحت تاثیر افزایش قیمت اخیر این کنسول قرار نگرفته است. هیروکی توتوکیمدیر مالی سونی در جلسه گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2022 شرکت توضیح داد که آنها موجودی کافی برای پاسخگویی به تقاضای کاربران در طول فصل تعطیلات آینده خواهند داشت.

در زمان افزایش قیمت کنسول نسل نهم، سونی گفت که این افزایش “با توجه به شرایط اقتصادی جهانی و تاثیر آن بر تجارت سرگرمی تعاملی سونی” ضروری است. با این حال، این شرکت اشاره کرد که در آینده قصد دارد با افزایش موجودی کنسول در بازار، شرایط عرضه پلی استیشن 5 را بهبود بخشد.

هیروکی توتوکی ادامه داد: «تاکنون به دلیل افزایش قیمت کنسول، فروش پلی‌استیشن 5 کاهش پیدا نکرده است، اما باید شاهد اتفاقاتی که در آینده در بازار رخ خواهد داد. سونی قیمت کنسول PS5 را در پایان ماه اوت 30 پوند افزایش داد، اما قیمت آن را در ایالات متحده بدون تغییر گذاشت.

سونی تایید کرده است که فروش پلی استیشن 5 تحت تاثیر افزایش قیمت این کنسول قرار نگرفته است.