نقد و بررسی اکو (قسمت های 1-3): فقط یک چیز دیگر مارول


این یکی از عجیب ترین نقدهایی است که در طول کارم نوشته ام، به دلایل متعدد. این واقعیت وجود دارد که اکو به نوعی حرکت امضایی برای دوران پس از پایان بازی MCU به پایان رسید، که کاملاً مضحک است با توجه به اینکه شخصیت اصلی فقط یک شرور باحال و ناشنوا از سری Hawkeye است و هیچ ارتباطی با هم ندارد. که ما از هر چیزی یا کسی در بقیه MCU می دانیم. این به هیچ وجه سریال بدی نیست، اما فقط یک سریال دیگر از مارول است که داستان بسیار استاندارد مارول را در سبک بصری استاندارد مارول روایت می کند.

یا حداقل برای سه اپیزود اول اینگونه است، که همگی توسط دیزنی برای این بررسی ارائه شده است، اگرچه همه قسمت‌ها همزمان در دیزنی+ و هولو در زمانی که ما اجازه داریم منتشر می‌شوند. در نهایت، این باعث می شود که نیمی از سریال بررسی شود.

اکو مایا لوپز (Alaqua Cox) را دنبال می‌کند، شخصیت شرور از نوع دارث مول هاوکی که وقتی متوجه شد مغز متفکر جنایتکار ترتیبی داده بود که هاوکی پدرش را بکشد، به کینگ پین شلیک کرد و احتمالاً او را کشت. پس از شروع با مونتاژی در مورد نحوه برخورد او و پدرش با کینگ پین، سریال با مایا، یک بومی آمریکایی، نیویورک را ترک می‌کند و به زادگاهش در اوکلاهاما بازمی‌گردد، جایی که او قصد دارد یک تصرف خصمانه را آغاز کند. امپراتوری جنایتکار کینگ پین او به دوست قدیمی خود که در تلاش است برای کودتای کودتای خود استخدام کند، امضا می کند: «زمان داشتن یک ملکه فرا رسیده است».

بخوانید  Palworld – چگونه اقلام را تعمیر کنیم

خط داستانی فعلی سه اپیزود اول از هر نظر چیزهای استاندارد مارول است، با چندین صحنه مبارزه شدید دوپینگ، اما هیچ چیزی که واقعاً آن را از تمام نمایش‌های دیگر MCU در سه سال گذشته که بیشتر آنها را فراموش کرده‌ایم متمایز نمی‌کند. اولین سریال TV-MA Marvel بود که در دیزنی پلاس پخش شد، در سه قسمتی که دیدم هیچ اتفاقی با درجه R رخ نداد. اما هر یک از سه قسمت اول با نوعی فلاش بک شروع می شود، و این لحظات به ما نگاهی کوتاه به چیز بسیار جالبتری می دهد: اسطوره خلقت Choctaw، یک بازی باستانی Choctaw stickball، و یک فیلم صامت کوتاه درباره پیوستن یک زن جوان Choctaw. اسب نورانی، نیروی پلیس سواره پنج قبیله متمدن، برخلاف میل پدرش.

به نظر می‌رسد که این صحنه‌ها پیامدهای مهمی برای مایا دارند: فلاش‌بک‌ها در سریال طوری پخش می‌شوند که گویی او در حال چشم‌اندازی است، شاید نشان‌دهنده این باشد که این‌ها خاطرات اجدادی هستند، و پس از یکی از این بینش‌ها، مایا به نظر می‌رسد که نوعی قدرت جدید به دست می‌آورد. نداشت. من دیگر از آن استفاده نخواهم کرد یا حتی در قسمت بعدی آن را تشخیص نخواهم داد. جدای از قدرت‌های جادویی تصادفی، این عناصر فلاش بک بسیار قانع‌کننده‌تر از بقیه Echo هستند، که در غیر این صورت فقط یک نمایش دیگر استودیوی مارول در صف طولانی نمایش‌های یکسان استودیو مارول است.

متأسفانه، این بدان معناست که بازیگران واقعاً امکانات لازم برای ارتقای نمایش را ندارند، حتی اگر تمام تلاش خود را بکنند: ستاره Reservation Dogs، Devery Jacobs به عنوان بهترین دوست دوران کودکی Reservation Dogs برجسته است. مایا، بانی، و کودی. رعد و برق در نقش پسر عموی خنده دار مایا. . Alaqua Cox به عنوان شخصیت اصلی، بیشتر یک کیسه مختلط است. برای کسی که سعی کند سریالی شبیه به این را بدون صحبت بسازد، امری سخت است، و کاکس از زمانی که مایا لوپز تنها نقشی است که او در هالیوود بازی کرده است، تجربه زیادی در انجام این کار نداشته است. در Hawkeye، او بیشتر نیاز داشت که در مبارزه خوب باشد، و همینطور بود، اما حفظ نقش اصلی به تنهایی چیز دیگری است.

بخوانید  واکنش زک اسنایدر به انتقادات Rebel Moon، طعنه زدن به گوری کات با رتبه R آینده

در همین حال، وینسنت دونوفریو، کلاه قدیمی که اکنون یک دهه است نقش شاه را بازی می‌کند، به سختی در قسمت‌هایی که به ما پیشنهاد شد حضور داشت. شاید وقتی او در مرکز صحنه قرار گرفت، اکو را تا حدودی بالا ببرد، اگر واقعاً این کار را انجام دهد.

با توجه به اینکه سه اپیزود اول به طور کلی خارج از مقدمه های جذاب احساس می شود، تصور اینکه این سریال کاری برای جلوگیری از خونریزی مارول انجام دهد سخت است. فیلم کامیکس دی سی شش سال گذشته را با مرگی بسیار آهسته و پر پیچ و خم سپری کرده است و طرفداران مارول بیشتر وقت خود را صرف آن کرده اند. اما پس از آن MCU با ارائه هزاران داستان جدید که به یکدیگر مرتبط نیستند و ظاهراً برای چشم انداز کلی فرنچایز اهمیتی ندارند، به سمت سرنوشت غم انگیز خود هجوم بردند، و موقعیت Jonathan Majors/Kang the Conqueror در سال 2023 فقدان انسجام را بدتر کرده است. اکنون، MCU مسلماً خود را در موقعیتی مشابه با دنیای مشترک DC می‌بیند: زمان می‌برد تا کار خود را جمع‌آوری کند، و تنها Deadpool 3 و اسپین‌آف WandaVision متمرکز بر آگاتا در سال 2024 ساخته می‌شوند.

از آنجایی که نمی‌دانم Echo چگونه به پایان می‌رسد، نمی‌توانم واقعاً بگویم که داستان خوب یا جالبی برای این دوره از MCU است. من نمی دانم که آیا این به طور کلی معنایی خواهد داشت یا اینکه فقط یک داستان MCU دیگر است که دلیلی برای دانستن در مورد آن ندارید. اما من گمان می‌کنم که مانند بسیاری از MCU از آغاز سال 2021، در نهایت با سروصداهای بسیار کمی مواجه شود. از جایی که الان نشسته ام، اکو بد نیست، اما دلیل قانع کننده ای هم برای تماشای آن وجود ندارد.

بخوانید  Apex Legends 'Lore Bomb' در فصل 17 پخش می شود

تحریریه مجله بازی یک گیمر