نسخه های بعدی سری فیفا بازی های بلاک چین خواهد بود

اولین بازی بلاک چین از سری فیفا با نام AI League: FIFA World Cup Qatar 2022 توسط Altered State Machine ساخته شده است. این محصول یک بازی معمولی فوتبال چهار به چهار خواهد بود که توسط شخصیت ها و بازیکنان کنترل شده با هوش مصنوعی در لحظات سرگرم کننده و تاکتیکی تجربه می شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Altered State Machine، این بازی به مدت 10 هفته با محتوای پیش بینی کننده منتشر می شود و بازیکنانی که بتوانند مسابقات جام جهانی را به درستی در بازی پیش بینی کنند، جوایز فیزیکی و دیجیتالی ارزشمندی دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، بازیکنانی که در این پیش‌بینی‌ها شرکت می‌کنند، چهار مجموعه منحصربه‌فرد دریافت خواهند کرد و بازیکنان تحت کنترل آن‌ها می‌توانند از این مجموعه‌ها در مسابقات درون‌بازی استفاده کنند.

با این حال رئیس سازمان فیفا در اردیبهشت ماه در بیانیه ای تاکید کرد که تنها بازی هایی که مجوز رسمی فیفا داشته باشند مورد اعتماد هواداران فوتبال قرار می گیرند. وی ادامه داد: به شما اطمینان می دهم که تنها یک بازی معتبر و واقعی با نام فیفا بهترین بازی در دسترس گیمرها و فوتبالدوستان خواهد بود. کلمه فیفا تنها عنوان جهانی است. FIFA 23، FIFA 24، FIFA 25 و FIFA 26 نام ثابت فیفا را تا آخر یدک می کشد، این نام برای همیشه باقی خواهد ماند و بهترین خواهد بود.

فدراسیون جهانی فوتبال اخیراً اعلام کرد که اولین بازی‌های سری فیفا پس از پایان همکاری طولانی مدت این سازمان با EA، محصولات بلاک چین وب 3.0 خواهند بود. در همین راستا قرار است چهار بازی بلاک چین فیفا در کنار جام جهانی قطر منتشر شود که همگی عناوین وب 3.0 هستند و به نوعی از فناوری بلاک چین استفاده می کنند.

بخوانید  این احتمال وجود دارد که 3 بازی جدید Assassin's Creed در دست ساخت هستند

با این حال فیفا اعلام کرده است که چندین بازی غیر شبیه ساز در حال تولید هستند و در سه ماهه سوم سال جاری منتشر خواهند شد که اولین آنها اثری در خور تجربه بازیکنان است و شامل جام جهانی فوتبال 2022 قطر می شود. به نظر می رسد فیفا مخفف این بازی غیر شبیه ساز مربوط به یکی از بازی های بلاک چین معرفی شده است. در غیر این صورت باید منتظر معرفی آن از سوی فیفا قبل از شروع جام جهانی باشیم.

نماد جام جهانی 2022 قطر

فیفا اخیرا پس از 30 سال به همکاری خود با الکترونیک آرتز پایان داد. FIFA 23 آخرین بازی EA Sports بود که از نام تجاری فیفا در عنوان خود استفاده کرد. EA از سال آینده نام سری فوتبال خود را به EA Sports FC تغییر خواهد داد و انتظار دارد از جولای 2023 دوره جدیدی را با آن آغاز کند.

سومین محصول بلاک چین فیفا، جام جهانی فیفا قطر 2022 در Phygtl است. این بازی حاصل همکاری فیفا با سازندگان اپلیکیشن تعامل هواداران موبایل Phygtl خواهد بود. در توضیح این بازی فیفا آمده است: «هواداران می توانند یک توپ گلدن گلوب را از کف دست خود در دنیای مجازی به محیط واقعی خود اضافه کنند و یا قسمت محدودی از آن را برای نمایش تصاویر و فیلم های انتخابی خود داشته باشند. لحظات جام جهانی آنها را جاودانه کن.”

طبق اعلام سازمان فیفا، مسابقات فوتبال این مجموعه پس از اتمام همکاری با EA با استفاده از فناوری بلاک چین ساخته می شود.

پوستر بازی فیفا 23

دومین بازی بلاک چین فیفا جام جهانی FIFA قطر 2022 نام دارد که در Upland Metaverse برگزار شد و با همکاری Uplandme توسعه یافت. Upland یک متاورز مبتنی بر بلاک چین است که بازیکنان می توانند دارایی های مجازی را مبادله کنند. همکاری فیفا در این کار به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال رسمی جام جهانی فیفا، از جمله نکات برجسته مسابقات را جمع‌آوری کنند و برای خرید آیتم‌های دیجیتال به استادیوم و دهکده مجازی جام جهانی، Lusail سفر کنند.

بخوانید  چت گروهی انتقام جویان کریس ایوانز را در مورد جذاب ترین مرد دنیا طعنه زد
فیفا در بیانیه‌ای جداگانه در ماه مه اعلام کرد که جدایی از الکترونیک آرتز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بازی‌های ویدیویی فوتبال جدیدی را منتشر کنند که با همکاری استودیوها و ناشران دیگر ساخته شده‌اند و به طرفداران فوتبال و گیمرها حق انتخاب بیشتری می‌دهد. جام جهانی 2022. به گفته بدنه فوتبال، مذاکرات با ناشران بزرگ بازی، شرکت های رسانه ای و سرمایه گذاران در مورد توسعه یک بازی فوتبال شبیه سازی جدید فیفا برای سال 2024 که مستقیماً با سری EA Sports FC رقابت خواهد کرد، ادامه دارد.

در همین راستا، سازمان فیفا در بیانیه‌ای توضیح داد: «ورزش‌های ورزشی و بازی‌ها از جمله فرصت‌های در حال رشد برای سری فیفا هستند. زیرا همچنان به فضاهای دیجیتال، پلتفرم ها و بازی های جدید گسترش می یابد که در حال حاضر نقش هواداران فوتبال را پذیرفته اند. نسخه‌های جدید این سری که همگی با در نظر گرفتن Web 3.0 و در ذهن آینده تعامل دیجیتالی طراحی شده‌اند، در طول جام جهانی قابل بازی خواهند بود و هر کدام شامل یک پیچ منحصربه‌فرد در بزرگترین تورنمنت فوتبال در جهان است.

در نهایت، آخرین بازی بلاک چین فیفا Matchday Challenge: FIFA World Cup Qatar 2022 Edition است. طبق بیانیه مطبوعاتی، Matchday یک بازی پیش بینی اجتماعی بسیار جذاب بر اساس کارت های فوتبال است. طبق اعلام فیفا، این بازی نماد دیجیتالی هواداران جاودانه فوتبال خواهد بود.

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.