این آخر هفته چه باید بازی کرد: از Deus Ex تا یک تجربه sandbox


در این قسمت از بازی های آخر هفته، نگاهی به سریال Deus Ex می اندازیم و کاری داریم که تا حد زیادی توسط یک نفر انجام شده است.

طبق معمول چهارشنبه‌ها، این هفته دو بازی را در بخش دیگری از مقاله‌های آخر هفته درباره بازی‌هایی که باید انجام دهیم، ارائه خواهیم کرد. بازی اول نسخه ای از سری محبوب و قدیمی Deus Ex است و بازی دوم یک اثر اتمسفری آخرالزمانی است که تقریبا توسط یک نفر در یک پروسه 12 ساله ساخته شده است. لطفاً معرفی بازی ها را دنبال کنید:

تیراندازی روی جلد در بازی Deus Ex: Human Revolution

بازی Deus Ex: Human Revolution

Deus Ex سریالی است که قدمت آن به بیش از 20 سال می رسد و اولین نسخه از این سری در سال 2000 منتشر شد.دو نسخه اول بازی توسط استودیو Ion Storm و Deus Ex: Human Revolution که سومین نسخه است ساخته شده است. بازی در این سری توسط استودیوی مونترال آیداس ساخته و توسط Square Enix منتشر شده است. شاید این روزها با انتشار انیمه سایبرپانک، علاقه مند به کشف آثاری با فضای سایبرپانک باشید که در این صورت Deus Ex: Human Revolution تجربه لذت بخشی برای شما خواهد بود.

پس از توسعه دو نسخه Deus Ex، استودیوی Ion Storm علاقه زیادی به کار روی بازی سوم داشت و برای این منظور حتی پروژه های متعددی وارد شد. اما شرایط این بازی ها خوب پیش نمی رفت و سرانجام در سال 2005 آیداس به عنوان شرکت مالک این استودیو به دلیل مشکلات مالی و خروج چند نفر از اعضا تصمیم به تعطیلی آن گرفت. پس از این اتفاق، در سال 2007، با یک تیم کوچک چهار نفره، توسعه Deus Ex: Human Revolution در استودیوی جدید آیداس مونترال آغاز شد. مراحل اولیه توسعه بیشتر در مورد ایده پردازی بود و اعضا با آزمایش نسخه های قبلی متوجه شدند که کدام ویژگی ها را دوست دارند و تصمیم گرفتند آنها را در بازی جدید قرار دهند. ایده های اولیه جمع آوری و به آیداس ارائه شد و پروژه مورد تایید قرار گرفت. توسط این شرکت طی دو روز و سپس به تدریج اعضای جدید به استودیو اضافه شدند تا روند تحقق شکل جدی به خود بگیرد. توسعه بازی چالش های خاص خودش را داشت و مثلا موتور توسعه آن محدودیت هایی ایجاد می کرد که باعث می شد خود سازندگان تغییراتی در آن ایجاد کنند یا برخی از قسمت ها مانند باس مبارزات برون سپاری شوند و یکی از انتقاداتی که برخی منتقدان داشتند. در مورد بازی به این باس فایت ها مربوط می شد.

بخوانید  ددپول 3 تنها فیلم دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۴ | تاخیر اکران فیلم‌های آینده MCU

صحنه نبرد در بازی Deus Ex: Human Revolution

به هر حال Deus Ex: Human Revolution در سال 2011 منتشر شد و نسخه Director’s Cut نیز در سال 2013 عرضه شد که پیشنهاد می کنم به سراغ این نسخه بروید. از نظر داستانی، Human Revolution پیش درآمد نسخه اصلی بازی است و وقایع آن در سال 2027 یعنی 25 سال قبل از عرضه اول رخ می دهد. در این نسخه، بازیکنان به شخصیت آدام جنسن، نیروی امنیتی سازمان ملحق می‌شوند ساریف است و پس از حمله به این سازمان که به جنسن آسیب وارد می کند، به دنبال عاملان این حادثه است. البته Human Revolution به قدری داستان مفصلی دارد که نمی توان آن را در چند خط خلاصه کرد و بهتر است بگوییم که تصمیمات بازیکن نقش بسیار مهمی در بروز وقایع بازی دارد و در بر اساس تصمیماتی که در تعامل با دیگران و اتفاقات داستانی می گیرید، داستان شکل می گیرد که یکی از جذابیت های اصلی بازی است.

از نظر گیم پلی بازی Deus Ex: Human Revolution یک بازی اکشن نقش آفرینی با عناصر مخفی کاری است که از دید اول شخص روایت می شود اما در برخی صحنه ها و انیمیشن ها شاهد دوربین دستی نیز هستیم.سوم شخص . دنیای سایبرپانک بازی جزئیات بسیار خوبی برای زمان خود دارد و به عنوان مثال امکان تعامل با افراد مختلف و یا خرید در فروشگاه ها وجود دارد. فضای عمومی انقلاب انسانی بدون شک یکی از بهترین نقاط قوت آن است. به خصوص که این فضا گزینه ای در خدمت روایت بازی است که بسیار بیشتر از یک داستان ساده ارائه می دهد و مفاهیم عمیق و پیچیده انسانی در این اثر تداعی می شود.

بخوانید  Sky: Children Of The Light اکنون در پلی استیشن در دسترس است

Deus Ex: Human Revolution City Game City

Human Revolution پس از انتشار با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و امتیاز متای 90 را دریافت کرد. اگر هنوز این بازی را بازی نکرده اید، پیشنهاد می کنم حتما آن را ببینید. زیرا بدون شک برای طرفداران سبک اکشن و نقش آفرینی تجربه بسیار لذت بخشی است و مهمتر از همه داستان آن واقعا می تواند ذهن شما را درگیر کند.

شخصیت اصلی بازی Kenshi در دنیای آخرالزمانی

بازی کنشی

دومین بازی این هفته Kenshi محصول 2018 است.یک کار آخرالزمانی که کریس هانت بیشتر مراحل ساخت آن را به تنهایی انجام داد و این روزها دنباله آن تایید شده و در دست ساخت است که با موتور Unreal 5 در حال ساخت است.

توسعه بازی Kenshi در سال 2006 آغاز شد. در آن زمان کریس هانت به عنوان یک نگهبان به صورت پاره وقت کار می کرد تا هزینه ساخت بازی را بپردازد اما پس از 5 سال سرانجام توانست به طور تمام وقت خود را وقف بازی سازی کند.تا سال 2013 زمانی که بازی در Early Access منتشر شد، کریس هانت تنها توسعه‌دهنده آن بود و پس از استقبال نسبتاً خوب نسخه Early Access، او توانست چند نفر دیگر را استخدام کند تا بازی زودتر به نسخه نهایی برسد. .

لوگوی بازی Kenshi

Kenshi بازیکنان را به دنیای آخرالزمانی می برد که در آن زنده ماندن واقعاً دشوار است. بازیکنان با دست خالی و بدون داشتن مهارت خاصی کار خود را شروع می کنند و باید به تدریج با کسب مهارت راه خود را در این دنیا پیدا کنند. با وجود روند توسعه ای که ذکر کردیم، Kenshi یک تجربه واقعی و واقعاً دقیق در سطح خود است. در حالی که برای زنده ماندن از آن باید به جزئیات مختلفی توجه کنید. یکی از ویژگی های جالب بازی، نقش پررنگ سایر شخصیت ها است. جایی که مثلاً مرگ یک کاراکتر می تواند به یک تغییر اساسی در دنیای بازی منجر شود یا حتی می توانید افراد مختلف را متقاعد کنید که به شما ملحق شوند و در نهایت حتی می توانید شهر خود را بسازید. برای ارتقای مهارت های خود در بازی باید کارهای مختلفی انجام دهید و مثلا اگر پرواز می کنید مهارت های شما در این زمینه افزایش می یابد.

بخوانید  Humble Choice برای ژانویه 2024 شامل Marvel's Midnight Sun و 7 بازی دیگر با قیمت 12 دلار است.

کنشی طبیعتا نقاط ضعف خود را دارد، اما فضای آخرالزمانی جالب و واقع گرایانه او و همچنین جزئیات مناسب ارائه شده توسط گیم پلی باعث شد تا مدتی از تجربه او لذت ببرید و این که بیشتر بازی توسط یک نفر ساخته شده است. شخص می تواند کلاس درس برای کسانی باشد که می خواهند به یک بازی ساز تبدیل شوند

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.