مراقبت از پوست در هوای آلوده؛ روش های ساده، موثر و کم هزینه

اسید هیالورونیک. اسید هیالورونیک که به آن هیالورونات سدیم نیز می گویند، یکی از اجزای سازنده مهم پوست است. رابینسون می گوید: اسید هیالورونیک قطعا به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند و از سد پوستی محافظت می کند.

3. مسدود کننده های فیزیکی UV

رابینسون توضیح می دهد که نور ماوراء بنفش مانند یک بمب هوشمند است که به پوست نفوذ می کند و کلاژن و فیبرهای الاستیک پوست را می شکند و باعث ایجاد چین و چروک، افتادگی و تغییرات DNA در سلول ها می شود. تغییر DNA سلول ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

اما ممالک می‌گوید دلیل دیگری برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید وجود دارد: برخی آلاینده‌ها قبل از اینکه اثرات مخرب خود را داشته باشند، توسط نور UV فعال می‌شوند. یک ضد آفتاب معدنی (حاوی دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی) با SPF 30 یا بالاتر، مانعی فیزیکی در برابر اشعه UV و آلاینده ها ایجاد می کند.

یک مطالعه کوچک که در سال 2020 منتشر شد و توسط محققان کره جنوبی انجام شد، نشان داد افرادی که از سرم آنتی اکسیدانی حاوی ویتامین C، ویتامین E و اسید فرولیک دو بار در روز به مدت دو هفته پس از لیزر درمانی استفاده می کردند، کاهش لکه های پوستی مرتبط با آلودگی را نشان دادند. .

یک مطالعه در سال 2020 توسط شرکت مراقبت از پوست آمریکا که سلول های پوست انسان را در آزمایشگاه مطالعه کرد، نشان داد که استفاده منظم از محلول حاوی ویتامین C (اسید ال اسکوربیک)، ویتامین E و اسید فرولیک از آسیب جلوگیری می کند. این از آلودگی جلوگیری می کند.

بخوانید  مارولز Midnight Suns در حال حاضر زیر 30 دلار است
رابینسون می گوید که تحقیقات زیادی برای حمایت از مراقبت از پوست ضد آلودگی صورت نگرفته است و بیشتر مطالعات توسط شرکت های مراقبت از پوست انجام شده است. ماملاک می‌گوید: «قطعاً سوگیری وجود دارد، اما در بسیاری از موارد آنها می‌توانند نتایج قابل توجهی پس از استفاده از محصولات خود نشان دهند.

آبرسانی منظم پوست باعث تقویت سد پوستی شده و در نتیجه احتمال ورود آلاینده های جوی به سلول های پوست و ایجاد استرس اکسیداتیو را به حداقل می رساند. در این راستا، رابینسون و رید استفاده از محصولات حاوی مواد زیر را توصیه می کنند:

نظر کارشناسان در مورد محصولات ضد آلودگی پوست چیست؟

مطالعه دیگری در سال 2019 توسط محققان یک شرکت ایتالیایی مراقبت از پوست بر روی 20 زن که در یک منطقه شهری به شدت آلوده زندگی می کردند، انجام شد. آنها دریافتند که استفاده از سرم این شرکت که حاوی اسید فرولیک و ویتامین C است، لکه های تیره را کاهش می دهد و عملکرد سد پوستی را پس از یک ماه بهبود می بخشد.

رابینسون و رید توضیح می دهند که آنتی اکسیدان ها قبل از اینکه بتوانند سلول های پوست را از بین ببرند به رادیکال های آزاد متصل می شوند. تحقیقات محدود اما امیدوارکننده نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است با آسیب‌های پوستی ناشی از آلودگی مقابله کنند.

پزشکانی که با آنها صحبت کردیم موافق هستند که محصولات مراقبت از پوست با فواید ضد آلودگی حاوی موادی هستند که از پوست در برابر همه منابع آسیب از جمله آلاینده های محیطی محافظت می کنند.

بخوانید  قرارداد خرید Activision Blizzard مایکروسافت هنوز ممکن است توسط سازمان CMA رد شود

چه مواد و ترکیباتی از پوست در برابر آلودگی هوا محافظت می کند؟

1. آنتی اکسیدان ها

علاوه بر این، ممالک گفت، از آنجایی که اصطلاح “ضد آلودگی” در محصولات تنظیم نشده است، بسیاری از محصولات مراقبت از پوست می توانند ادعا کنند که اثرات ضد آلودگی دارند بدون اینکه برچسب ضد آلودگی داشته باشند. رابینسون می افزاید: “برای من، این محصولات چیز جدیدی نیستند.” استفاده از عنوان ضد آلودگی بازاریابی است.”

سرامیدها. سرامیدها یکی از موثرترین ترکیبات برای کمک به تقویت عملکرد مانع پوست هستند.

رید می گوید موثرترین آنتی اکسیدان ها برای محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد عبارتند از:

  • ویتامین سی
  • رتینول (ویتامین A)
  • ویتامین E
  • نیاسینامید (نیکوتینامید)
  • رسوراترول
  • کوآنزیم Q10
  • پلی فنول ها
  • فلاونوئیدها
  • اسید فرولیک
  • آستاگزانتین
  • گلوتاتیون

2. مرطوب کننده ها