قدیمی ترین مورد شناخته شده سرطان در انسان چه زمانی است؟

ایمهوتپ، ریاضیدان، پزشک و معمار مصر باستان، آنچه را که پاپیروس ادوین اسمیت نامیده می شود در 3000 سال قبل از میلاد نوشت. پس از میلاد، کتابچه راهنمای آسیب های فیزیکی و روش های جراحی. او در این مقاله 48 مورد پزشکی شامل چندین مورد مطالعه را نوشت سرطان سینه را توصیف می کند.

استخوان انگشت 1.7 میلیون ساله اولین مورد شناخته شده سرطان در انسان است. اما اولین رکورد کتبی سرطان بسیار دیرتر از آن زمان ثبت شد.

متن تاریخی ذکر شده به صورت سلسله مراتبی (نظام نوشتاری مصر باستان) نوشته شده و بعدها باستان شناسی آمریکایی نامیده می شود جیمز هنری بروستد او آن را به صورت یک کتاب دو جلدی به انگلیسی ترجمه کرد. ایمهوتپ در کتاب خود ویژگی های انواع مختلف تومورها از جمله “تومورهای چرب” و “تومورهای سخت” را شرح داده است.

اگرچه ایمهوتپ در کتاب خود چندین روش درمانی برای موارد خاص پزشکی ارائه می دهد، اما او تومور سینه را به عنوان یک بیماری بدون درمان معرفی می کند. با این حال، او بهترین روش‌ها را ذکر می‌کند که شامل تهیه پماد چربی، عسل و کرک برای محدود کردن انواع دیگر تومورها است.

نقل قول از کتابامپراطور همه بیماری ها: بیوگرافی سرطانایمهوتپ در کتاب خود همچنین توضیحاتی درباره تومور سینه ارائه کرده و آن را به عنوان “برآمدگی بزرگ در سینه” توصیف می کند که سرد، سخت و متراکم است، مانند “میوه خون آلود کدو”.

علت سرطان های ماقبل تاریخ هنوز ناشناخته است. درست مانند انسان‌هایی که قبل از ما زندگی می‌کردند، سعی می‌کنیم بفهمیم چه چیزی باعث سرطان می‌شود و بهترین راه‌ها برای درمان آن چیست.

بخوانید  بهترین معاملات فروش بازی Steam Spring

با توجه مطالعه ای که در سال 2016 منتشر شد، پاپیروس ادوین اسمیت نه تنها بینشی در مورد چگونگی انجام جراحی هزاران سال پیش توسط اولین جراحان ممکن جهان در مصر باستان ارائه می دهد، بلکه حاوی برخی از اولین شواهد ثبت شده سرطان است.